NL100 på ongame, 6 handed
Villain har jeg ikke spillet imod før, så har kun 22 hænder på ham. Her har han spillet 45/23/0.5 og har 3bettet en enkelt gang.
Jeg har spillet TAG
Hand Information
$1 BB (6 handed).
Table Information
Seat 3: kukker4 ($121.80)
Seat 4: Muck.mee ($98.05) Dealer
Seat 5: bujtas1964 ($153.38) Small blind
Seat 7: Crushing_U_ ($213.81) Big blind
Seat 8: gingerbom ($133.03)
Seat 9: hero ($108.58)
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
gingerbom folds
hero raises $3.50 to $3.50
kukker4 calls $3.50
Muck.mee folds
bujtas1964 folds
Crushing_U_ folds
Flop(Pot: $8.5)
hero bets $6.50
kukker4 raises $13 to $13
hero calls $6.50
Turn(Pot: $34.5)
hero checks
kukker4 bets $16
hero calls $16
Turn(Pot: $66.5)
hero checks
kukker4 bets $30
hero folds
Hvad siger I til linjen?
NL100: 99 som overpar
Mix up mellem at c-bet flop og check/call.
Sådan næsten readless synes jeg fold til hans turnbet er bedst, alt du er foran
har en god bunke equity og hvis du ikke vil call river bliver du også bluffet
her en del.
Som spillet er jeg bange for A♠x hænder, min normal tilgang vil være call riverbet.
svært at analysere på betsize.
synes dog han raiser flop noget lavt til at reppe set, og better turn lavt til at
reppe flush.
Hvis du har any info der siger han ikke valuebetter light = call
ellers tja fold
Synes der er mange måder den her hånd kan spilles på, og jeg vil som Suffer Well mixe det meget up, alt efter hvad jeg har af info på min modspiller, og hvad der er sket de seneste hænder ved bordet.
Mod en spiller, vi ved relativt lidt om, og som er så løs som ham her(selvom det er lille sample), så spiller jeg den nok meget mere aggressivt. Jeg har 1 million draws i min range her, og vil gerne have flere semi-marginale made hands i min get it in range på floppet. Mod hans range har vi sygt meget equity, og jeg vil gerne have nogle made hands i min range, når villain stacker for light pga det meget drawheavy bord.
Check call vil jeg nok bruge mod en anden type, end den jeg formoder den her villain er.
Som spillet, så er river et fold, mens hvis vi spiller A-game, så folder vi nok allerede turn, da hele ideen med call er at lade ham fortsætte med hele rangen på turn. Problemet er at turn ssv. fjerner hans marginale made hands (dem skyder han næppe med igen) og samtidg completer mange af hans semibluffs, hvorfor vi med garanti ved han bør skyde ca. alle rivers. Selvom SW mener han ikke gør det altid, hvilket uden tvivl er korrekt, så synes jeg bare vi sætter os selv i for svært et spot ved at spille flop, og især turn på den måde.
MVH Skod
Mehh tror bare jeg drysser turn senest, en (måske) donket spiller der klikker dig på floppet og skyder glad videre på spar turn har den nok ca. altid... Alternativt så 4-bet flop og få dem ind, donks er glade for at klikke med draws i position så de kan komme billigt til riveren.
Folder på turn med en god fornemmelse i maven ihvertfald som spillet. Jeg reraiser dog istedet på flop, da jeg har ham på draws ;-)
jeg 3better floppet. Vil rigtig gerne ind mod kæmpe donkens 8x combos og samtidig protecte mod draws. Vi får svært ved at stacke hans 8x af på senere streets pga scarecards samt at vi kan folde den bedste hånd på turn/river når drawsne completer.
@SufferWell
"Mix up mellem at c-bet flop og check/call."
Say WHAT?
Hvad gør check/call godt for her?
Jeg leader hver gang, og forventer at en donk caller mig ned med an masse - så jeg kan skyde turn igen.
Nu sætter skurken os i et grimt spot med hans bøs-bøs på flop, da vi er oop.
Afhængig af villain kan mange plays komme på tale her. Synes dog at et call er klamt, af grunde som denne hånd illusterer. Om vi har 99 eller et højere overpar her betyder vel ikke ret meget, spørgsmålet er hvordan man spiller marginale made hands oop på drawheavy flops - når man bliver raiset på flop.
Jeg kan ikke komme med vilde guldkorn her.
drhoho skrev:
@SufferWell
"Mix up mellem at c-bet flop og check/call."
Say WHAT?
Hvad gør check/call godt for her?
Check/call kan have flere fordele er dog enig i c-bet er standart.
Check giver mulighed for at underreppe din hånd og udøve potkontrol
De fleste villains vil skyde 100% af deres range, og enten prøve at reppe
wird hands eller valueown dem selv med tynde skud på turn.
Bagdelen er self at hånden bliver svære at spille i nogle senarie, men formålet
er jo max EV.
Derudover beskytter du din checkflop range, så villains ikke altid kan skyde
dig af når du ikke c-better.