Villain spiller 83/23/1 og er kæmpe calling station. Første hånd er et eksempel herpå.
BB: $233.41
UTG: $191.50
Hero (MP): $117.63
CO: $109.18
BTN: $110.23
SB: $128.75
Pre Flop: ($1.50) Hero is MP with 4♣ 4♥
1 fold, Hero raises to $3.50, 3 folds, BB calls $2.50
Flop: ($7.50) 3♣ 6♥ 4♠ (2 players)
BB checks, Hero bets $6.00, BB calls $6
Turn: ($19.50) 9♣ (2 players)
BB checks, Hero bets $15.00, BB calls $15
River: ($49.50) 8♠ (2 players)
BB checks, Hero bets $36.00, BB calls $36
Villain viser 53o
UTG: $184.78
Hero (CO): $141.22
BTN: $102.24
SB: $100.08
BB: $139.54
Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with 9♠ 9♦
UTG calls $1, Hero raises to $5, 3 folds, UTG raises to $13, Hero calls $8
Flop: ($27.50) 4♠ 2♠ 3♠ (2 players)
UTG bets $8.00, Hero?
Hvordan spiller i hånden her fra?
NL100 99(FD) 432m mod c-station 3bet pot
Call og afvent hans betsize på turn, med plan om at prøve at komme billigt til showdown. Hvis han potter turn er jeg væk, også selvom flushen rammer. Hvis han checker turn+river skyder jeg et valuebet.
Hvis villain en callingstation må hans 3-bet range preflop være meget stram. Hans svage flopbet ligner missed AK, men kan også være et monster med A♠, evt. overpar som han prøver at trække value ud af, men glemmer at beskytte sin hånd fordi han er en fisk.
Jeg ville calle flop, checke bag turn og vb river hvis han checker, eller calle hvis en blank falder. Hvis han skyder ½ til 1 pot turn vil jeg folde.
Ved godt at det er meget passivt, men du har muligvis den bedste hånd på flop, din hånd kan muligvis næsten ikke improve efter flop (han kan sidde med bedre ♠ eller overpair, hvor du 2-outer), så din hånd er svag - lille hånd / lille pot.
Hvis han better turn så svagt som flop, så kan han være drawing med en high ♠, enten K♠ eller A♠ og prøve at bestemme prisen. Så må det være op til dit read om du vil beskytte din hånd hvis en blank non spade falder på turn, eller om du vil lave potcontrol og calle, selvom du ved du giver ham odds. Han er nok ikke typen der 3-brl river hvis han misser, så her er der ingen value at hente ;-)
Hvis ♠ på turn eller river vil jeg ikke vb, da du kun bliver kaldt af bedre hænder (men det må være op til dit read - nogle ultra callish personer vil aldrig tro du har en ♠, men generelt tror jeg det er meget marginalt og ikke ret meget value i at bette i det spot).
Men ♠ kan sagtens væres dine outs til hans eventuelle overpar som han ikke beskytter da han er for passiv.
Hvis du raiser på flop og han shover så er du i et endnu sværere spot - derfor vil jeg flatcalle turn, selvom jeg almindeligvis raiser for at tage kontrollen i potten på flop. Fordelen ved at flatcalle er også at du får yderlige value ud af at du er i position - gratis information på turn - og fisken får en endnu sværere beslutning da han er oop og ikke aner hvad du sidder med.
Den passive linje skyldes først og fremmest at mine alarmklokker ringer når en callingstation begynder at 3-bette preflop og spille aggro ;-)