NL100, A7s.

#1| 0

Hey.
Spillet er NL100. StinaK er en rimelig stabil spiller, som spiller et fint spil, men synes aldrig jeg har set akro spille, så har intet read på ham. Ca. fuld stacks.

Hvilke hænder sætter I de forskellige hænder på, og hvordan vil I have spillet hånden?

Lad mig høre hvad folk har at sige!

----- HOLE CARDS -----
dealt to HERO [As 7s]
Flyhussla: folds
Zapedy_uk: folds
HERO: calls $1
Ace2theJ: folds
mfp(dk): folds
|_|_@|_{-: folds
StinaK: calls $1
Ohithar: calls $0.50
akro: raises to $4
HERO: calls $3
StinaK: calls $3
Ohithar: folds
----- FLOP ----- [Qs 6s Qh]
akro: checks
HERO: checks
StinaK: checks
----- TURN ----- [Qs 6s Qh][5s]
akro: checks
HERO: checks
StinaK: checks
----- RIVER ----- [Qs 6s Qh 5s][4h]
akro: bets $5
HERO: raises to $15
StinaK: raises to $40
akro: raises to $75 and is all-in
HERO: raises to $88.25 and is all-in
StinaK: calls $48.25

27-04-2006 21:26 #2| 0

imo er det lidt aggro-preflop call du laver.
Som spillet skal du ikke checke turn!! Dødssynd!
Hva gør du hvis bordet parrer på river? Så er du jo helt ude i hampen.
Forsøg at tag potten hjem eller få klejnerne til midten på turn.

Mener jeg :)

27-04-2006 21:28 #3| 0

Vil muligvis også valuebette flop for info. Ellers er jeg enig med Raz.

Folder dog river efter at være blevet raiset.

Hvad går de sådan amok med som du slår?

KG.

27-04-2006 21:29 #4| 0

pengene til midten? Warum, hvilke hånd solide Stinak calle med? Alt andet end et hus må vi gå udfra bliver foldet.

Mickey

27-04-2006 21:31 #5| 0

Kan vi nu også gå ud fra det?
Kan da godt være..

Men jeg vil i hvert fald bette potten og så tage stilling hvis callet eller reraiset.

27-04-2006 21:36 #6| 0

Jeg er for det første overhovedet ikke med til floppet.

Men når du nu er, så tjekker jeg også gerne floppet og håber jeg spiker min flush. På turn better jeg dog helt sikkert ud, og ser så hvad der sker.

Jeg ender IKKE all in på river som du gør, det eneste du kan slå er en funky AQ og en lavere flush, jeg vil mene chancerne for netop dette ikke er specielt store.

Umiddelbart forestiller jeg mig du er oppe imod ihvertfald 1 fuldt hus, muligvis en med quads.

Mickey

27-04-2006 21:37 #7| 0

Enig.

Giv på nakken på turn. Fornuftigt du checker flop for potkontrol.

Jeg ved ikke hvor langt man skal op, før at man på dette board blot sprøjter penge efter huset ved at gå all in på riveren, men er i hvert fald ikke begejstret for det.

Nå, men preflop er det et easy fold. Du er sandsynligvis markant domineret med din A7, og du skal have nogle seriøse implied odds, hvis den kan calles.

Som Sklansky siger: Du skal have en væsentligt bedre hånd for at calle et raise, end for at åbne en pot.

Du skal altså ramme din flush. Og hvad gør du når du spiker? Checker! Helt galt, giv på nakken. Villian kan slowplaye QQQ, KK eller AA(dårligt spillet-bevares, men det må man satse på han har gjort), får du ikke penge nu gør du det heller ikke senere. Du har nogle moneter der skal hentes for at dit preflopcall kan forsvares og det kan kun gå for langsomt.

Et andet Sklansky princip om at man kun skal slowplaye, når ens hånd kun kan slåes med minimal sandsynlighed, blev også brudt.

27-04-2006 22:23 #8| 0
OP

Tak for svarene.

Jeg checker på turn, for at de skal bette ud, og jeg kan stikke raise i nakken på dem.

Men er udemærket godt klar over jeg skal folde turn, da de rereraiser mig, men tog sgu en chance, da jeg blev grebet af situationen.

27-04-2006 22:29 #9| 0

@NuxZi
Resultat? :)

27-04-2006 22:35 #10| 0
OP

Som Pokerjay gerne vil have, resultatet:

HERO: shows [As 7s] (A Flush, Ace high)
StinaK: shows [5d 5c] (A Full House, Fives full of Queens)
akro: shows [Qd Qc] (Four of a kind, Queens, Six high)
StinaK collects $26.50 from Side pot #1
akro collects $235 from Main pot

Så fik man lige den over snuden! :(

27-04-2006 22:39 #11| 0

Det var godt læst hva? :D

Mickey

27-04-2006 22:43 #12| 0
OP

yep yep mickey, men måske er det lidt nemmere når at gætte når jeg smider hånden her inde, så kan alle vel gætte jeg tabte til noget bedre ;D

27-04-2006 22:46 #13| 0

Godt læst, Mickey. Det skal du ha''.

27-04-2006 22:48 #14| 0

Nej. Men når en better og man reraiser og bliver reraiset med sin flush på et parret bord, kan man godt lægge sig.

27-04-2006 23:11 #15| 0
OP

Løpenthin - det er også det jeg siger, men blev grebet og så tog man en chance. Ville bare høre hvad I ville gøre i denne situation.

27-04-2006 23:24 #16| 0

Tager man ikke nærmere en "chance" når man pusher med et draw eller jager et draw uden reelle pot odds, kontra får sine penge ind på river hvor ens hånd tydeligvis er fuldstændigt bombet.

Mickey

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar