Villain virker fornuftig. Han er Tight Aggro/passive, 15/8/2 over 430 hænder. Har desværre ik nogle specifikke hænder på ham.
Villain bør se hero som lidt løs i det i de 100 hænder, vi har spillet i denne session. Har været lidt mere aktiv end normalt, men langt fra noget særligt. Har endnu ik spillet en rr pot mod villain.
Seat 1: Villain ( $414.58 USD )
Seat 3: Uffefh ( $155.55 USD )
Seat 6: El_Showtime ( $176.40 USD )
Seat 4: Hero ( $179.70 USD )
Seat 2: BomboB ( $113.95 USD )
Seat 5: Toeswinger ( $101.50 USD )
Uffefh posts small blind [$0.50 USD].
Hero posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero A♠ A♣
Toeswinger folds
El_Showtime folds
Villain raises [$4 USD]
BomboB folds
Uffefh folds
Hero raises [$13 USD]
Villain calls [$10 USD]
Potsize: ~$26
** Dealing Flop ** J♦, 9♥, Q♦
Hero bets [$22 USD]
Villain calls [$22 USD]
Potsize: ~$70
** Dealing Turn ** 9♠
Hero har $146 tilbage i stakken
NL100 - AA, deep, turnspil i rr
Du bør nok lige ændre dit nick til Hero hele vejen igennem.
Mht. til hånden så er den sq svær.. han kan vel have alt fra TT+ til Ax i ruder.
Jeg siger 15-16 pre-flop pga. vi er oop.
Flop er fint.
På turn siger jeg 60, og caller push.
@PSchmid
Hvorfor c/rAI?
@ RoiDa
Spot on mht. preflop, det er normalt også mit std. raise OOP deepish. Et bet; folder det ikke alle dårligere hænder, mens vi, hvis vi caller et push, stacker off mod alle bedre hænder?
Jeg var også mere inclined til at CRAI, men: "Han er Tight Aggro/passive".
Villain er passiv og derfor skyder jeg videre.
Som jeg skrev over msn, så checker jeg. Lader til vi kan få en diskussion her.
@Fitty
Som du selv siger så slipper en sane fra de fleste dårligere hændere hvis vi skyder igen. Tror sjældent vi er foran mod et push og caller han bare turn er der rigtigt mange klamme rivere.
AQ/KQ/QT/JT mm. vil vi dog ofte høre fra ved et check, og kan meget vel comitte villain med dem.
Er gennerelt helt pjattet med at CR turn i store pots
@ RoiDa
Tror ikke vi ser AQ/KK calle endnu et bet. En passiv villain kan vel også godt flatcalle med QQ/JJ?
@ Ahle, ManCini
Hvad gør I, hvis villain better $47?
@Ahle
Imo mister vi alt for meget value, og bringer Hero i en meget vanskelig situation på turn og river hvis vi c/c turn og river.
Hvad laver du f.eks. hvis villain pusher river når en ♦ til falder på river?
Et eller andet sted, vil jeg helst pushe. Men jeg tror jeg caller. Lad ham hænge sig i river.
@ ManCini
" Lad ham hænge sig selv i river".
Dvs. du caller any river?
@ Ahle
Hvilken range har du villain på?
Nej, jeg check-folder til et push/stort bet på river og check-caller et mindre bet.
Fitty: Ja, hvis han er god sane TAG som du siger, så tror jeg ikke på han har ramt floppet. Party Poker er selvf også noget andet en hvor jeg spiller. Men som jeg sagde til dig, den er svær den her.
Check calle for så at folde til action på river kan jeg virkeligt ikke lide
folder vi any KQJT8 og ♦, får jeg det til 24 "outs" hvor villain nemt kan bluffe os af + vi folder af og til når river blanker.
Ved godt villain på dette level langt fra hver gang vil se hero's postflop linje som svaghed og forsøge at skyde os af, men at calle for at se en klam river 50% af gangene bryder jeg mig ikke om..
Edit:
@Manc
Bare KQ(J)T8 hvor jeg langt fra mener vi kan calle giver 18 "outs", så 36% af de gange hvr du vil lade ham "hænge sig selv" har du et meget meget sygt call
EDIT123355: ALT MULIGT
At tro at en decent villain vil bluffe/valuebette (stort, med hænder vi slår) på to streets i en reraised pot på dette board med dybe stacks er virkeligt dumt.
På 100nl.
stack protection > hand protection
@ ManCini og andre
Yup, villain virker sane. Jeg har svært ved at se en bare lidt tænkende villain flatcalle med QQ/JJ på dette board. Vi er 175bbs deep og der er mange turncards, der kan dræbe al action. Self. kan det ikke udelukkes, at villain flatcaller floppet med set, men jeg tror nu oftere vi ser noget TT/KK/♦-combos. Hvis vi samtidig folder til et riverpush, er c/rAI så ikke bedre, hvis villains range er (QQ/JJ)-TT/KK/♦-combos?
EDIT: Et check giver jo også villain muligheden for at checke bag med ♦-draw. Say at villain checker bag på turn, hvad gør vi så på ♦-river, hvis villain better efter vi har checked til ham?
@fitty
Går turn check check, betaler jeg en god del (like 50$) på river til alle diamonds, der ikke er KT8 selvf.
Tror i øvrigt vi gennerelt skal passe på med at gøre en nl100 villain for sane på baggrund af godt 400 hænder
nej nej nej... den her skal reraises allin hvis du checker turn og han byder 47$... call kan ikke komme på tale her. hvis du er slået er det bare ærgerligt. Det er det bedste kort i dækket bortset fra et A og du vil gerne allin her.
Som mange allerede har påpeget, så raiser villain alle hænder der har os slået på floppet (givet han er sane).
At han også er passiv har det med sig at vi ikke kan give frikort på turn med et evt. check/check. Vi risikerer at miste value fra KK, AK♦ og AQ, og vi kommer til at stå i en meget klam situation på rigtig mange river-kort.
Derfor - bet turn!
@ johnson12
På den måde du skriver, lyder det som om, at c/rAI er det eneste spil, der giver mening.
Hvad synes du om bet/call?
@fitty
Nej overhovedet ikke, jeg skrev: "den her skal reraises allin hvis du checker turn og han byder 47$"
dvs. kun hvis du checkede turn som jeg synes du skrev i en anden post at du gjorde og at han så bød 47$...
jeg selv better nok ud 7/10 gange og insta betaler et skub og checkraiser allin 3/10 gange.... du skal allin så vidt muligt på denne turn ikke give en gratis river.
@ johnson12
Okay, fair nok, så misforstod jeg dig bare lidt :-)
Jeg er egentlig ret tilfreds med debattens forløb, og har helt sikkert fået noget ud af at poste hånden.
I situationen, var jeg selv meget i tvivl. Jeg tastede hurtigt $50 ind i bet-feltet, men så flyttede jeg musen over på c/rAI.
Jeg ville ikke risikere, at villain checker bag, fordi jeg tror, vi mister meget value. Desuden er der mange kort på river, der kan dræbe al action osv. Jeg endte med at bette $50, hvorefter villain efter noget tid mucker.
Tak for svar og en god debat.
Fitty
@RoiDa
"Som mange allerede har påpeget, så raiser villain alle hænder der har os slået på floppet (givet han er sane)."
98s/T9s?
"At han også er passiv har det med sig at vi ikke kan give frikort på turn med et evt. check/check"
Altså manden er passiv, men raiser flop 100% med bedre hænder, men tager frikort på turn med hænder som KQ, KK, QT, AQ,.
Min egen erfaring siger så at nl100 villains er næsten mere tilbøjelige til blot at calle flop med set/to par/straight, end at checke turn bag med ovennævnte.
Vil igen påpege at vi langtfra kan gå ud fra han er god, blot fordi han er TAG over 400 hænder.