NL100 AA, dum river

#1| 0

På ladbrokes, har spillet rimeligt standard TAG.

Får AA i BB. Har 135, villain dækker.

Foldet til villain i SB, som siger 4. Jeg caller.

Flop: 3 6 Q

Villain siger 6, jeg siger 18, villain kigger.

Turn (pot 44): Turn er J, vi checker begge.

River (pot stadig 44): J

Villain byder 30, hero folder...

Comments?

12-06-2006 23:03 #2| 0

kæmpe fejl at checke turn, den skal bettes hver gang

12-06-2006 23:03 #3| 0

Du better ikke turn? Warum?

Når du spiller den så tricky, så byder jeg også turn. Enten har Villain damen (QJ er self en mulighed) og vi er foran, eller også er han på draw, hvor han skal betale for at se river.

Mickey

12-06-2006 23:06 #4| 0

Hvis du har tænkt dig at folde til any h og Q, hvorfor giver du så ikke et skud på turn. Du er der foran i langt de fleste tilfælde?

12-06-2006 23:17 #5| 0

Checker turn for potkontrol. Ved at bette stacker jeg et set og turned to par. Derudover får jeg meget nemmere betaling på river ved at vise svaghed på turn. Jeg tør godt give et freecard til en Q, da det vel kun er en K jeg frygter, med AA selv og J allerede ude. Så frygter mest en , selvom jeg umiddelbart ser en større sandsynlighed for en Q.

12-06-2006 23:20 #6| 0

Jeg reraiser preflop og jeg better turn 100 ud af 100 gange her. Som spillet tyrecaller jeg river. Du spiller dig selv fuldstændig ud af den her hånd - din linie er helt i skoven.

12-06-2006 23:22 #7| 0

Hvis du ikke har problemer med at lægge slowplayed aces, ville et bet på turn stadig give mening; du får betaling af alle draws, alle q''s, mange jacks, alle KK''s osv
Raiser han dig må du gå ud fra at du er beat og kan roligt folde..

12-06-2006 23:23 #8| 0

Jeg er ikke enig. Der er masser af Donks på NL100 (er selv en af dem) som betaler dig med AQ, KQ og lign. på turn.

Og en rigtig tyr caller sgu da på river!

12-06-2006 23:35 #9| 0

"Checker turn for potkontrol."

Du skal da ikke lave "pot control" her. Det er blind-battle, hvor SB kan have raiset med alverdens crap. Du har slet ikke fået defineret din hånd i forhold til villain.

"Jeg tør godt give et freecard til en Q, da det vel kun er en K jeg frygter"

SB har raiset, du har callet. Han aner ikke hvor stærk du er, og han kan sagtens være stædig her med en række forskellige hænder, som du er langt foran. At tro, at KQ er den eneste hånd som du kan være foran her, er totalt monster-under-sengen tankegang.

Sidst men ikke mindst, når du checker turn, så viser du svaghed, korrekt. Men det betyder jo også, at villain byder en række hænder på river, som du slår. For all he knows, så har du absolut nada, og prøvede bare at stjæle på floppet.

Det er NL100 det her, valuebet!

13-06-2006 00:34 #10| 0

jf. "Det er NL100 det her, valuebet!" raise preflop. Det er blind battle, måske bliver han stadig og raiser dig igen med 99 eller laver en anden kæmpe fejl.

Jeg synes du skal gemme dit AA slowplay til du spiller NL600 eller mere :)

13-06-2006 00:42 #11| 0

Jeg er enig med Kripke, og jeg ville osse calle river,
men nu har jeg osse lige fået smidt tre store bluffs i hovedet på NL100 til at bekræfte min ide om at der er mange narrehatte på NL100.

Jeg ville dog hellere bette turn for at se hvor vi er henne af i verden. Efter et flopbet frygter jeg ikke rigtig et set, da en NL100-spillers instinkt er at checkraise eller slowplaye jf. min nyvundne erfaring om disses niveau, så jeg hælder til at tro at vi er ude i en dame af en art eller måske bare ren bluff :D

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar