Hero er aktiv 34/30/2,6 3b 10, Hero 3b NIT med næsten alt.
NIT er 19/16/4 3b 4 fold2 3b 85%!. Generalt laver han ikke meget spas, og giver rigtig nemt op. Er set 4b KK/AKs. Raiser flop cbets med sine value hænder som A59r med AQ IP. Jeg har endnu ikke set ham spille sine draws agressivt, og plejer at calle og raise turn med sine nut hænder i 3b pots, med andre ord, han lader lige en hænge sig selv lidt med 2x cbet, selv jeg generalt ofte giver op på turn vs denne fyr i 3b pots.
Jeg ved godt spottet ser easy ud, men KK/AK er set 4b pf, han plejer at give op når ikke ramt og med hans tidligere tendenser i 3b pot med c/c og c/r så er jeg faktisk ret meget i tvivl om vi soulreader ham til JJ? Jeg har tidligere i sessionen taget 1-2 BIs fra ham hvor han laver samme stunt hvor jeg har gutter +fd og slower og haxer gutter på næste street, hvor han kommenter hvilken donk jeg er.
NL100
Seat 1 is the button
Seat 1: tuopeku ( $52.87 USD )
Seat 2: Hero ( $100.00 USD )
Seat 3: NOSPIAKIE' ( $101.53 USD )
Seat 4: TuhoKämbl ( $96.25 USD )
Seat 5: NIT ( $112.00 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
NOSPIAKIE' posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♦ A♠ ]
TuhoKämbl folds
NIT raises [$3.00 USD]
tuopeku folds
Hero raises [$11.50 USD]
NOSPIAKIE' folds
NIT calls [$9.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♦, 8♦, 6♠ ] pot 25
Hero bets [$13.00 USD]
NIT raises [$33.00 USD]
Hero calls [$20.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♣ ] pot 81
Hero checks
NIT bets [$67.00 USD]
Hero ?
NL100 AA goes wtf
Jeg skal virkelig have et solidt read på villain, før jeg smider AA i en 3bettet pot, hvor boarded ikke er oplagt farligt for mig. Jeg kommer ind på floppet hver gang. Kan han ikke have kombidraw, QQ, KK, AJ? Der er jo også muligheden for at han er træt af dig og bare bluffer.
Problemet er at jeg ikke har set tendenser før at han kan blive træt af folk, har 3,5k hænder på ham og han folder altså 85% til 3bs.
hvis du alligevel soulreader ham til JJ, så bør du smide på floppet. Der er jo ingen grund til at smide 20BB efter en 2-outer.
Der er dog ingen som helst chance for at jeg ville smide AA i den situation. Han kan jo spille flere hænder på den måde. Bare fordi du ikke har set ham gøre det, betyder det ikke, at han ikke gør det.
Betaaaaaaaaalt...vi har nut overpar og det er en 3bettet pot...så er resten sådan set rimelig ligegyldigt, specielt når du har en note om at han laver det std donk move med C/C+C/R turn med nuts hænder.
Altså vi kan aldrig smide her, aldrig...hvis vi gør detkan vi lige så godt forlade bordet da poker i så fald er penge lige ud af vinduet.
Det er super skidt at lade ham trække til begge draws på floppet (uagtet at han næppe har en str8 draw). Enten stikker du skillingerne til midten, eller også folder du. Jeg må dog erkende at jeg skal sidde med en noget større nit før jeg finder et fold frem her, hvis det da nogensinde kommer til at ske.
Samtidig kunne han jo være træt af at du pounder løs på ham, nu du har sat ham op til på et tidspunkt at ville spille kort.
Hvad er hans range så ud fra de noter jeg har og givet hans stats? Er det denne hånd er prøve at give tilbage? Vi trodsalt A♦ som blocker en hel del flushdraws.
Det er en af de situationer, hvor jeg godt kan smide AA, hvis jeg spiller mit a-game. Det er helt sikkert en lortesituation, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad han har, som vi kan slå. Jeg gætter på, han har JJ.
Jeg 3better floppet. Du er oop og floppet er drawy.
AA er her for god til at smide IMO. Ja, han har nittede stats og du vil oftere være bagud end mod andre spillere, men ikke nok ift. AA styrke på det flop.
3bet floppet som de andre er inde på. Der er draws, og mod dit image kan han måske slowplaye QQ preflop og giver den gas nu på det våde flop... PSR ratioen i en 3bettet pot er så lille, at vi skal ind med AA her.
Er jeg den eneste der mener, at man mangler noget basal pokerforståelse, hvis man er i tvivl her som NL100 spiller?
Det er verdens nemmeste stackoff. Vi har 25 % af stakken inde med en det største ovarpar af dem alle, på et mega drawy flop, samtidig med vi har det mest tyrede image jeg nogensinde har set på NL100....
Jeg nægter at tro på du er det mindste i tvivl om den her hånd, og nej .. Du kan ikke soulreade ham til JJ .......
@Mancini
A♠K♠ vs 6♠5♠...
- behøver jeg sige mere :D?
Men jo, du har de en pointe ;)
@ Rasken
Øhhhh ja? For jeg aner virkelig ikke hvad du prøver at fortælle mig, eller om der er nogen pointe i det :)
Uha, det er en af de svære!
Vi har AA på et J hi draw heavy board i en 3bet pot for 100bbs. Tough spot, jeg hælder nok mod en allin, men jeg er også en allin-fisk.
Jørn
@Mancini
Øv, jeg var sikker på, at du ville kunne huske det.
For år tilbage oprettede du en analysetråd på PN, hvor du på NL50 foldede AK-høj flush på et IKKE paired bord - så vidt jeg husker for 200bb. 65ss for straightflush var den eneste hånd der havde dig slået.
Det er ikke ment som nogen kritik af dig for jeg husker da at mange PN'ere roste dig for at kunne tænke så dybt på NL50 (på trods af at det var let at slå dengang)
Katastrofalt at calle hans raise på floppet, når du er ude af position. Det kan altså ikke forsvares.
Hvis du mener han er så nittet, så fold floppet, men det skal altså være et solidt read. Det ligner et easy shove på floppet.
@ Rasken
Ahhhh ja, det er rigtigt! Jeg husker det dog anderledes. Var det ikke i hearts? Hehe .. kan du finde tråden? Jeg mindes dog at vi var helt vanvittig dybe (like 4-500 bbs) og jeg er pretty sure, at det var på NL100. Jeg husker at det ville have været den største pot jeg havde vundet/tabt.
Jeg synes det er ufatteligt du ikk bare sender ham i marken på hans raise på floppet, det ville da have været det smarteste.. Når du bare kalder så efterlader du dig selv ingen steder, udover i endnu mere tvivl til river.. Er os forundret over dit lille bet på floppet, det burde have været større men ligegyldigt når han jo raiser dig, da jeg formoder du frygtelig gerne vil til midten med det hele på floppet..? :) kan jo aldrig sætte ham på j-j i det spot
@OMGludotime
Det er ret std at bette ½pot på flop i 3b pot for mig, når jeg 3b meget pf bliver det sq dyrt alle de gange jeg har skum og skal 3/4 pot..
Men ja floppet er ikke specielt nice, men det var sq lige sådan hånden røg ned i kampenshede :(.
@andre
Men lyder ikke til pn mener man kan soulreade. Hvornår kan man så det?
@ManCini
Ja jeg er da godt klar over hvad std er i dette spot, men det går mere på om man kan soulreade ham til JJ eller ej.
@OP
Det kan man ikke. Altsaa soulreade ham til JJ. Han kan vel osse have QQ eller KK, og en enkelt gang imellem AA. Der er 1 kombi af AA, seks KK, seks QQ, og tre JJ.
Han har sikkert flere kort i sin range, saa lad os give ham de sidste par osse. 3 x 8, og 3 x 6.
Dvs. selv med min Uber stramme range saetning af hans haand er vi klare favoritter med AA. Helt praecis 4/3, med en deler paa AA.
Nu mener jeg saadan set godt han kan have andet i sin range, eks AKs, TT og 99. Hvilket bare goer os til stoerre favoritter.
Saa ind med skillingerne.
You got to be kidding me .. Soulreade ham til JJ? Man soulreader altså ikke i en 3bettet pot med AA på et J86ttw flop for 100 bbs med verdens mest tyrede image. Wtf altså.
@sealand og mancini
Okay, så ingen soulread. Der vil jeg godt bøje mig lidt, men alligevel :).
Han er rimelig str8forward, spiller det slet ikke ind i jeres tanker at han 4b AK/KK og han raiser 16% og af de 16 folder han 85% af sin range til 3bs, noget helt andet er så at jeg spiller den skidt på floppet :(. Så kan vi altså godt smide hans range til at være meget stram, hvor jeg altså blocker AA/AK/Axs. 88/66 tror jeg ikke en gang han vil kalde med. Så er der QQ/JJ som tilbage han kan spille taget i betragtning af pgl action. AJ caller han heller ikk med. QQ vil han ofte bare calle ned.
Det er ikke fordi jeg ser spøgelser for jeg har sq løbet godt denne mdr, men måske undervurder jeg lidt mit eget image mod ham her selvom jeg ikk rigtig tror på det, fordi jeg aldrig har set ham lave tis over 3,5k hænder.
@zonki
Du tabte til JJ og forsøger nu at finde en forklaring på hvorfor du burde have foldet, selvom alle i tråden siger at det auto-stack-off?
Du bruger i øvrigt stats forkert.
Villain spiller 19/16 med fold-to-3bet 85%, dvs. han i gennemsnit raiser 16% preflop og i gennemsnit folder 85% til 3bets. Det er selvfølgelig relevant info, men spørgsmålet er snarere hvor ofte han raiser first-in fra cutoff og hvor ofte han folder til 3bets når han har position. Et gæt kunne være at han raiser first-in ~20-25% fra cutoff og nok folder 60-70% til 3bets i position.
Desuden er dit image også skidt og han har endda kommenteret det i chatten, dvs. han er rent faktisk opmærksom på dit image. Det betyder altså at hans range er bredere preflop (måske slowplayer han KK/AA fordi han tror du 3-better light og vil trappe dig og måske kalder han med hænder som du ikke forventer, f.eks. AJ).
Easy stackoff! Reload and move on!
Jørn
@Thyssen
Hehe okay mester :). Nej jeg ramte sq ikke ind i JJ, efter hvad PN har sagt tør jeg ikke sige at jeg smed hånden på turn :(.
Jeg må op på hesten senere i dag, og tage det med i baghovedet at folk godt kan blive træt af mig.
@ Zonki
Hvis du virkelig er i tvivl her, så har du altså nogle basale leaks. Jeg ved slet ikke hvorfor ordet soulread skal nævnes, det har jo intet med poker at gøre? Du skal jo tænke i ranges, images, reads, dynamik og stats.
Og så skide nittish er han altså heller ikke. 19/16 er sq fine stats for en NL100 spiller, jeg spillede selv 21/17 på det niveau, og så stram var jeg sq heller ikke. Jeg kan i hvert fald fortælle dig, at hvis jeg sad med en 34/30'er på mit bord, så flatter jeg sq ikke kun QQ på et J86ttw flop.
Wauw, jeg er stadig forundret. Jeg tror du skal skrue lidt ned for tempoet, det lader ikke rigtig til, at du kan håndtere en så laggish style, når du overhovedet kan overveje et muck her.
@mancini
Jeg er ikke det mindste i tvivl om hvad vi gør som std. Men ham her er altså nit. ikke mega nit, men stor nit.
Det er da heller ikke std at jeg spiller så laggish, men nogen gange tillader bordet at du kan hoppe som du har lyst til. Normalt kører jeg 24/20/2.5 3b 8. Og det er nok også de stats Villian har på mig, måske lidt højere.
Men I har en pointe og det er nok at jeg skal huske lidt mere på image og dymanik end jeg før har gjort.
Kald på turn. Men jeg havde 3-bettet all-in på floppet!
@zonki
Pas på med at overdriv det omkring tilpasning til image. Jeg ser ofte dem jeg coacher overvurderer hvor meget villans tilpasser sig på de nivauer, hvorfor jeg som udgangpunkt råder folk til ikke at justerer sit spil for meget, før de har indikationer på at villan prøver at tilpasse sig (eks. som Thyssen skriver, at han har kommenteret det i chatten).