Villain: 21/18/4.2 over 1800 hænder. En af de klart bedste NL100-spillere på Ladbrokes, hvis ikke den bedste. Jeg er sikker på at han slår niveauet ret hårdt. Det er i øvrigt chickenlal til dem der spiller på ladbrokes.
Han 3Bet% er 4.8
Han har kun siddet ved bordet i 50 hænder denne session og jeg har bemærket at han kun raiser 2.5BB fra Button når han stjæler mod mig. Jeg har ikke bemærket om han gør det mod alle eller om det er min re-steal% der betyder at han tilpasser sig.
Bordets donk, sidder lige til højre for mig, har betydet at jeg har spilelt lidt løsere end normalt med en del isolations-raises
Vi har haft en 3Bettet pot hvor han raiser 2.5BB fra knappen mod min BB og jeg 3-better til 8. jeg skyder 2 barrels på et A ♣ 86 ♠ og 8 ♦ -board og checker river som er T ♣ som han autoshover (det er et pænt overbet) og jeg folder. Der tror jeg umiddelbart han har haft TT som rammer river (bl.a. fordi han tanker både flop og turn, men det er jo gætterier)
I andre 3bettede pots potcontroller han ret hårdt med f.eks. AQ på knap mod SB på AT9 regnbue /A /K -board ved bare at kalde ned og checke river bag, ligesom han har gjort det samme med KQ fra CO på et /Q76tt /Q /2.
Jeg tænker lidt det er fordi jeg nok har checkraiset ham på river engang i lignende spots hvor han ikke har kunnet betale eller jeg måske har haft nuts, ligesom han også må vide (og sikkert har fanget mig i) at jeg godt kan skyde 2 eller 3 barrels air i 3bettede
Til gengæld er det min opfattelse at han giver den god gas med draws i 3bettede pots.
Jeg har intet på ham i 4bettede pots andet end at jeg har set ham 4Bette KK standard til 26BB i blindbattle med 100BB stacks.
Til hånden:
- jumjum sitting in seat 2 with 98.00
- sean29474 sitting in seat 3 with 58.24
- Mazter81 sitting in seat 4 with 220.40
- Freddan_nr1 sitting in seat 5 with 123.77
- Villain sitting in seat 6 with 239.18 [Dealer]
jumjum posted the small blind - 0.50
sean29474 posted the big blind - 1.00
** Dealing card to Mazter81: A ♦, A ♠
Mazter81 raised - 3.50
Freddan_nr1 folded
Villain raised - 11.50
jumjum folded
sean29474 folded
Mazter81 raised - 31.00
Villain called - 31.00
** Dealing the flop: 2 ♥, 9 ♦, K ♥ (PS = 63.5)
Mazter81 bet - 31.00
Villain called - 31.00
** Dealing the turn: K ♦ (PS = 125.5)
Mazter81 checked
Villain checked
** Dealing the river: J ♥
Mazter81???
Der er 160ish effektivt på river. Jeg ved ikke helt om jeg måske ikke skal bette turn igen. Jeg ved ikke helt om han kan finde på at bette et draw på turn, men der er vel sjældent et draw inde.
Men hvad er mest optimalt på river? Kan vi bette lavt for at induce et skub fra en dårligere hånd? Vi kan vel aldrig bet/folde?
Jeg vælger check da jeg nok aldrig tager linien bet, check, bet uden at vi har en god hånd her, men hvad gør vi hvis villain pusher?
NL100: AA i 4bettet deep
Hvis han har callet preflop med spekulative hænder som ka ramme et draw så er jeg ret sikker på at han skubber disse på floppet, så hans call range på floppet er enten en SD value hånd eller et slowplay. Jeg tror det er JJ-KK, AK.
Obv skidt turn. Hvis du mener at der givet dit aggressive image er mulighed for at få value fra JJ-QQ, så kan jeg bedst lide at bette turn, da det ville være den street du typisk ville skyde et bluff igen.
Hvis du checker skal det være fordi du ikke mener at der er mere value at hente fra non-Kx hænder. Han vil typisk ikke bette disse på hverken turn eller river, så du skal faktisk c/f.
Han virker jvf. din beskrivelse umiddelbart ikke som en super fancy spiller, så jeg tror aldrig at han er ude i noget floating her, så du skal ikke være bange for at blive bluffet af den bedste hånd hvis du c/f turn.
Hvis du vælger bet-løsningen, så bet en størrelse så du ville være committed med et FD. Det gør at villain vil være mere tilbøjelig til at putte dig på et bluff.
Igen et dårligt kort på river. Som spillet c/f. Villain better aldrig noget dårligere som bluff eller value her. Du kan heller ikke bette for value da den del af hans range som han caller med og som vi slår er mindre en den del han caller/skubber med.
Det er nemmest for dig at vurdere i situationen, men jeg vil umiddelbart mene at b/c 80 på turn er den bedste løsning.
C/F > C/C >>> B/C
Ift. til beskrivelse af V, og hans forholdsvist lave 3-bet på 4.8%, ser jeg ham umiddelbart ikke 3-bette en UTG raiser med low-SC, små PP eller skrald.
AK er meget likely her, ligesom sets og flush (less likely) også er en mulig som spillet, hvorfor jeg synes det er et ret let B/F på river.
Jeg er også tilbøjelig til at C/F turn, ligesom jeg evt. ville checker en K (for at CR ham)
ser fint ud, cf river. Han tabler alle hænder du slår, og anti tabler dem du ikke slår. Nægter at tro på at han nogensinde er god nok til at lave monkeyish TT/QQ hænder til et bluff fordi han indser han ikke er god. Draws spiller han nok sjældent sådan.
"En af de klart bedste NL100-spillere på Ladbrokes" - så tror jeg sgu faktisk, at jeg better bøssoidt på river og snapper et shove (som spillet). Random donks som mig selv, kan godt finde ud af at lave QQ om til et bluff her på river, så hvorfor skulle han ikke kunne det? Jeg tror faktisk, at jeg bet/caller turn her, da du så ekstremt sjældent har en K, at jeg faktisk tror, han relativt ofte spasser ud og shover indover med worse, da han godt ved, at det ikke er verdens mest liderlige turnkort set fra dit perspektiv. Måske er jeg way off. God post btw, OP.
Kan sagtens se ham til et flushdraw når i er så dybe.
SC i position med disse stacks er vel ikke helt i skoven - at Yarx mener han ville mose floppet hvis han havde ramt et draw tvivler jeg stærkt på. Vi snakker en forholdsvis tænkende villain (jævnfør OPs post) og hvor mange hænder skyder et 4bet her preflop OOP med så dybe stacks? Chancen for AA AK KK er stor, og så er der ingen grund til at committe hele stacken på et draw da hans FE er forholdsvist lille.
@DarkXoiX
Jeg tror ikke villain har en SC's her f.eks. da jeg tvivler på at han 3better dem, men derudover så får han vel ikke odds til at kalde med dem preflop (uden at han skal ud og udnytte FE postflop med et skub på flop) - og det ved han godt
Men er det en mulighed at valuebette river her? Evt småt?
Derudover så har i givet udtryk for de fleste af de tanker jeg selv har gjort, og ja, havde jeg AK ville turn være et checkraise.
Hvis villain raiser flop er det vel bare et autopush?
@Joonas
Nægter at tro på at han nogensinde er god nok til at lave monkeyish TT/QQ hænder til et bluff fordi han indser han ikke er god.
Det er godt nok close. Han tanker ned og viser QQ
Jeg synes betsizing på floppet er horribel:
1. Bluffer du nogensinde under halvpot i en 4bettet pot? Tvivler.
2. Floppet er den absolut bedste mulighed for at få penge ind postflop - hvorfor udnytter du ikke det?
@Mancini
Det tror jeg. Vil du mene jeg skal bette mindre eller mere?
I 3Bettede pots 100BB dyb vil jeg da f.eks. oftest bette ½PS ish på flop turn og river med både valuebets og bluffs.
Her har vi da ca. samme pot to stack ratio og den eneste forskel er vel at både villains og min range er markant mindre end hvis det var 3Bettet pot 100BB dyb. Men hvis jeg vil have stakken ind senest på river forestiller jeg mig at det er lettest for villain at kalde over 3 streets end over 2.
Chancen for at jeg har et draw bliver selvfølgelig måske større af at jeg better flop så turn passer med et shove eller hvad?
Potsize er taget fra PT's håndviser, og den tager selvfølgelig ikke højde for den rake som er taget fra potten, men det er jo en petitesse