Er nylig kommet til bordet (ca 3 orbits) og har ikke spillet nogle nævneværdige hænder, ligesom villains ikke har udmærket sig hverken positivt eller negativt. Villain1 er helt ny ved bordet.
Hvordan ser folk på min beslutning på floppet - er den standard, eller er det for weak- og i givet fald hvilke andre beslutninger burde jeg have truffet?
Bær venligst over med HH - det er første gang jeg poster en herinde...
***** Hand History for Game 5523952081 *****
$100 NL Texas Hold'em - Friday, December 22, 06:20:54 ET 2006
Table Table 125541 (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: rcook27 ( $117.45 )
Seat 5: NoahEmil ( $96.15 )
Seat 2: sandergek ( $46.55 )
Seat 6: MrsGamble ( $102.85 )
Seat 4: luca9811 ( $64.85 )
Seat 3: KUP76 ( $96 )
NoahEmil posts small blind [$0.50].
MrsGamble posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to NoahEmil A♥ A♦
rcook27 folds
sandergek folds
>You have options at Jackpot #1304521 (No DP) Table!.
KUP76 folds
luca9811 calls [$1]
>You have options at Table 126390 Table!.
NoahEmil raises [$3.50]
MrsGamble calls [$3]
luca9811 calls [$3]
** Dealing Flop ** Q♠, Q♣, 4♠
NoahEmil bets [$8]
MrsGamble raises [$16]
luca9811 calls [$16]
NoahEmil folds
** Dealing Turn ** Q♥
MrsGamble bets [$10]
luca9811 calls [$10]
** Dealing River ** 7♠
MrsGamble bets [$12]
luca9811 is all-In [$34.85]
MrsGamble calls [$22.85]
MrsGamble shows [ 8h, 8d ]a full house, Queens full of Eights.
luca9811 shows [ As, 2s ]a flush, Ace high.
MrsGamble wins $138.70 from the main pot with a full house, Queens full of Eights.
Nl100 AA i modvind
Ja jeg mener det er for weakt at folde til det clickraise, når de andre to er færdig med action på floppet.
Du sidder som standard over for 3 slags hænder, når vi har udelukket den totale fisk.
Pocket pairs, flushdraw eller Qx
Når du så er med på turn, og det i dette tilfælde er en dame så ender jeg allin, grundet den smalle chance for at man er oppe mod quads.
Men altså jeg caller nok bare flop.
Preflop: Synes dit raise er for lille. $5 to go.
Flop: Argh, godt nok lugter det lidt af en Q hos villains med den flop-action, men jeg tager altså et kort af, og afventer turn action.
Det er faktisk en meget svær hånd at spille..
Grunden til at du smider den skyldes vel at reraiset på flop bliver kaldet af Villian 2.
Jeg havde nok betalt på floppet og se deres betmønstre på turn som i virkeligheden fortæler at du er foran.
Villian vil sjældnere raise flop med QQQ men istedet gøre det på turnet/river.
Derfor call på flop og se hvad du får af aktion på turn!
Preflop siger jeg også 5.
Klikraise er semi ubehageligt, cold calleren endnu mere ubehageligt. Men at folde AA der, synes jeg er for stramt. Betal og se turn an. Som det udformer sig check/caller jeg oftest hele vejen i bund, da du trods alt sidder med 2nd nuts :)
Kan sagtens de, at et call på floppet havde været på sin plads.
Grunden til mit fold var klart at villain 2 bare coldcaller clickraiset, for lige i situationen kunne jeg ikke se migselv som andet end at trække på en 2 outer mod mindst en rigtig god hånd. Havde jeg callet havde jeg klart spillet den i bund med det lækre turncard.
Jeg er begyndt at arbejde mere med at kunne lægge hænder ned i situationer som kan blive voldsomt dyre - prøver at bedøve tyren lidt i mig. Er kommet lidt frem til, at jeg nok har kunnet købe flere mindre lande i Afrika med de betalinger jeg har lavet med hænder, som har set gode ud i starten, men hvor jeg har stirret mig blind på min egen hånd, og ikke har brugt nok ressourcer på at overveje hvad jeg har kunnet være oppe imod. Med andre ord 'overspil-tyrespil' hvor jeg har committed migselv ved CB's og second barrels.
På det seneste har jeg, efter en lang tid med break even, valgt at koncentrere mig om ikke at ryge i de situationer, hvilket sådan set er grunden til min analysepost.
Tak for svar indtil videre :-)
Kunne aldrig ha foldet den hånd med 2/3 damer på bordet... Det eneste der kan slå dig er at en sidder m en af de 2 eneste damer tilbage ud af 42 kort.. Ville i altfald se turn før jeg ville folde, efter den sidste dame, er du jo stor favortit til at tage en fornuftig pot!
Der er da aldrig nogen af de to villains, som har set skyggen af en dame! Men for at tage tingene i rækkefølge:
Preflop. Du raiser for lidt. Fra blindsne raiser jeg næsten altid fuld pot + en BB eller 2, da jeg gerne vil maksimere chancen for at afgøre hånden tidligt, frem for at skulle spille alle streets OOP. Limpere skal straffes. Og hvis de alle folder til dine AA, så må du leve med det.
Floppet: Jeg synes det er fint kun at stikke 2/3 pot ud, her. Til gengæld folder jeg aldrig til et klik. I min erfaring er kliks på floppet et tegn på svaghed 90% af tiden. Jeg synes heller ikke den anden villains call virker vildt intimiderende, når man tager in mente, at folk på dette niveau er vilde med flushdraws. Ud fra disse betragtninger bør du naturligvis give over-renakken. Men ok, du poster jo resultatet sammen med hånden, og det er jo nemt at være bagklog. Men lad os så sige, at du sætter en af dem på en dame (det skulle så være mister flatcaller, som er ude på at trappe jer begge for alle skilliningerne. Du får stadig en fantastisk pris på dit call, når man tager med i betragtning, at du får max betaling hvis du skulle ramme din 2-outer på turn.
Når det nu er første gang du poster en hånd, vil jeg da bare lige anbefale ikke at poste resultatet, da analyserne nok bliver en anelse farvede....
En anelse favede? LOOOOOL
De har vist fået 5-10 lag tyktflydende maling der siger Gori :D
Tja.. sådan har jeg lige spillet den!!! Ved ikke hvorfor jeg er så pisse heldig?
Game #2861562403 Holdem NL ($0.50$1) - 20061222 - 210356 (DST)
Table Steelers Seat 3 is the button.
Seat 1 Fishing_P ($51.75 in chips)
Seat 2 adecks ($22.55 in chips)
Seat 3 torkolort ($204 in chips)
Seat 4 Nakkehai4 ($203.75 in chips)
Seat 5 Lucror ($64 in chips)
Seat 6 bosthomas sits out
Nakkehai4 posts small blind $0.50
Lucror posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Lucror [Ac Ah]
Fishing_P raises to $4
adecks raises to $22.55 and is all-in
torkolort raises to $41.10
Nakkehai4 folds
Lucror raises to $64 and is all-in
Fishing_P folds
torkolort calls $22.90
----- FLOP ----- [6s 8h Ks]
bosthomas sits back
----- TURN ----- [6s 8h Ks][6c]
----- RIVER ----- [6s 8h Ks 6c][Qh]
----- SHOW DOWN -----
Lucror shows [Ac Ah] (Two Pairs, Aces and Sixes, King high)
adecks shows [Tc Ad] (A Pair of Sixes, Ace high)
torkolort shows [Qd Qs] (A Full House, Queens full of Sixes)
torkolort collected $82.90 from Side pot #1
torkolort collected $69.15 from Main pot
----- SUMMARY -----
Total pot $155.05 Main pot $69.15 Side pot #1 $82.90 Rake $3
Board [6s 8h Ks 6c Qh]
Seat 1 Fishing_P folded before Flop (didnt bet)
Seat 2 adecks showed [Tc Ad] and lost with A Pair of Sixes, Ace high
Seat 3 torkolort (button) showed [Qd Qs] and won ($152.05) with A Full House, Queens full of Sixes
Seat 4 Nakkehai4 (small blind) folded before Flop (didnt bet)
Seat 5 Lucror (big blind) showed [Ac Ah] and lost with Two Pairs, Aces and Sixes, King high
Jeg har siddet og spekuleret en del over den her, og jeg kan egentlig ikke finde ud af, om der ikke kan findes et stramt fold.
Problemet er jo ikke så meget floppet (fine potodds til at være god), men den mest plausible turnaction, der skal tages stilling til. Måske er det i virkeligheden nogle retti fornuftigt dollinger at spare, selvom jeg har selv får lavet den her slags folds.
- AB