Har ikke reloadet, da jeg lige har tabt en pot.
Får AA i sb. De to limpere har jeg et rimeligt godt read på og de caller kun et flop bet med minimum TP, bedre hænder raiser de.. Villain har jeg intet read på...
Er preflop raiset for lille (4BB+1BB per limper), når vi er OOP?
På floppet blev jeg lidt i tvivl, da jeg fik 3 callere. Så flop bet er vel for lavt?
Turnen blev jeg rigtigt i tvivl, pga. mit lave flopbet, og fordi jeg intet read har på villain i bb.
Så enten sætter vi villain all-in, eller checkfolder vi?
Check på turn og river viser vel svaghed, som villian kan udnytte til et bluff?
[Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- Bukholm sitting in seat 1 with $21.70
- shazaslb sitting in seat 2 with $124.48
- __Sundance sitting in seat 3 with $89.57
- boja sitting in seat 4 with $64.83
- cruze sitting in seat 5 with $114.80 [Dealer]
- HERO sitting in seat 6 with $90.78
- VILLAIN sitting in seat 7 with $74.43
- RaymondRay sitting in seat 8 with $100.00 [Sitting out]
- hattte sitting in seat 9 with $114.47
- Mojopyd sitting in seat 10 with $98.31
HERO posted the small blind - $0.50
VILLAIN posted the big blind - $1.00
** Dealing card to HERO: Ace ♦, Ace ♥
hattte folded
Mojopyd folded
Bukholm folded
shazaslb folded
__Sundance called - $1.00
boja called - $1.00
cruze folded
HERO raised - $6.00
VILLAIN called - $6.00
__Sundance called - $6.00
boja called - $6.00
** Dealing the flop: 10 ♦, 2 ♠, King ♣ (Pot: 23$)
HERO bet - $15.00
VILLAIN called - $15.00
__Sundance folded
boja folded
** Dealing the turn: Jack ♣ (Pot: 52$)
HERO checked
VILLAIN checked
** Dealing the river: 6 ♣ (Pot: 52$)
HERO checked
VILLAIN went all-in - $54.43
HERO folds?
NL100: AA i SB i multiwaypot.
Jeg better turn og går broke. Som spillet syntes jeg du har et nemt river call.
Dit flop bet kunne måske godt være lidt mere overbevisende, men hvis du mener at du har et godt read på dine villains, så er der vel ingen grund til at købe din information for dyrt. Nu siger du godt nok at du intet read har på VILLAIN, så måske burde du have trykket lidt hårdere på speederen.
Vi kan notere os en del interessante fakta:
1) Villain kalder et stort raise fra small blind pre flop, selv om han selv er voldsomt OOP. Hvis han har bare en lille smule forstand på hvad han laver, så tror jeg vi kan sætte ham på en meget stærk hånd, som AQ eller bedre, men siden du har to af esserne, så taler sandsynligheden for at han har et par.
2) Der er et straight draw på floppet. Hvis Villain har AQ, så ville han nok kunne finde på at calle dit lille bet. Ligeledes har utroligt mange meget svært ved at smide et pocket pair, selv hvis bordet er fyldt med høje kort.
3) På turn signallerer du at du praktisk taget har opgivet potten. Villain vælger at checke efter dig, på trods af at der nu er en flush draw på bordet. Enten har han en monster hånd, som han føler sig overbevist om ikke bliver slået på river, eller også så holder vores gæt på at han har et mellem par stik.
4) Nu ligger der en flush og en straight på bordet. Du har dog ikke vist interesse for pot'en på turn eller river, så hvorfor gå all in, hvis Villain tror han har den bedste hånd? Hvis han ikke selv har en straight, vil han nok være glad for at checke sit top pair konger hjem. Hvis han er sane, så vil han nok regne med at du kun vil calle, hvis du har minimum en straight, så selv et set i tiere må checkes. Så hvis han tror du alligevel KUN caller hvis du har en straight, så kan han vel lige så godt skubbe hele møllen ind med en flush.
5) Villain har allerede $22 investeret i potten, og det er lidt af en lækkerbisken der ligger på bordet. Han gætter nok på at du har AK, eller noget i den retning, så den eneste måde han kan vinde potten på, er at bette dig ud. Du siger du ikke har noget read på ham, så jeg antager at han lige har sat sig ved bordet. Det er værd at nævne at mange spiller et par hænder MEGET aggressivt lige efter at de har sat sig.
6) Hvis villain er sane, har han nok en hånd i størrelsesordenen 99+, A10+, KQs. Med så snæver en range har du rundt regnet 63% chance for at have den bedste hånd.
Nu har jeg selv ualmindeligt svært ved at smide et par esser, så mit råd er nok ikke det bedste, men som spillet ville jeg nok calle, krydse fingrene og prøve ikke at blive for skuffet hvis jeg taber. Om ikke andet så finder du ud af hvad han er for en stodder.