Af og til bliver jeg i tvivl om, om jeg bør 4bette med AA/KK IP til 3bets for at komme lettere til midten mod AK og QQ eller om jeg bør flatte og lade dem hænge sig selv på senere streets (så meget de nu engang kan i 3bet pots). Nedenstående hånd er et godt eksempel på 'problematikken'.
Villain er en semi-tørfisk, jeg har til at spille 19/15/1.3 over 250 hænder. Hans 3bet-% ligger på 8; han har 3bettet 6.24 gange ud af 78 muligheder for det.
4bet til $28-29 eller call (IP)?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (4 handed)
SB ($126)
BB ($38.75)
UTG ($81.55)
Hero (Button) ($181.80)
Preflop: Hero is Button with A♣, A♠
[color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero bets $3, [color=#CC3333]SB raises $12.50, [color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero ?
NL100 - AA IP mod strammerts 3bet i BTNvsSB
Igen poster du, hvor du selv kan svare på spørgsmålene. Alt handler hvad du repper ved de forskellige scenarier. Jeg hælder til 4bet da i er 125bb dybe, og et 5bet shove ser saftigt ud fra ham med den FE han får, specielt også da i er 4 handed. Hvis du er typen der slet ikke er på et sådan level, bør du sikkert calle en gang imellem. Du finder svaret i hvordan du spiller sådan en hånd i alle de andre hænder der minder om den her - enkeltstående er det ufattelig svært at give god råd til, udover at fold, nok ikke, er vejen frem :P
Jeg synes det er et nemt 4bet, fordi tørfisken har vist interesse...
Derudover så kan jeg bedre lide at call mod en der har mere AF.. Eller en spiller som jeg ved godt kan lide at fyrer den af på floppet med cbets..
I bund og grund synes jeg ikke der bør være en std regel om at vi skal 4bet her.. For det handler mest om villains tendenser og hvordan han spiller. Så derfor kan vi variere mellem 4b eller call her alt efter hvem vi spiller mod og vores reads af spraldemanden..
Hmm, jeg er lidt i tvivl, som Perbaad siger taler den lave AF imod et call, men omvendt synes jeg hans relativt høje 3-bet% (afhænger også lidt af om alle dine 250 hands imod ham har været 4-5 handed eller om du har spillet ham 6 handed) især da han nok oftere gør det mod knappen, og derfor en hel del gange har nogle hænder han instant folder til 4-bets.
Men som Joonas også er inde på handler det meget om hvordan du normalt agerer i spots som dette, hvor ofte du 4-better, hvor ofte du tager af osv...
8% er jo ikke en lav 3bet%, så hvis han har 3bettet en del kunne et 4bet virke som at du endelig vil prøve at spille tilbage mod ham og han så shover med alt muligt. Kan dog bedre lide dette play med 99-JJ, da du ofte er oppe imod noget skrald i BSB-situationer. Hælder derfor mest til call.
-reraise mod fish/donk.
-Overbet allin mod tænkende reg (da han så kalder med jj-qq-KK-AK da du repper ak)
-call mod nit, da du så får cbet osv postflop.
Tak for nogle fine svar. Aktuelt 4bettede jeg til $27 og tog hjem.