Readless villain på nl100 på Stars. Bet-caller vi river?
PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) -
Hero (SB) ($184.35)
BB ($58.50)
UTG ($98.30)
MP ($362.30)
CO ($100)
Button ($96)
Preflop: Hero is SB with A♥, A♠
UTG calls $1, [color=#666666]3 folds, [color=#CC3333]Hero raises to $5, [color=#666666]1 fold, UTG calls $4
Flop: ($11) 8♠, 8♣, 2♠ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $7, [color=#CC3333]UTG raises to $14, Hero calls $7
Turn: ($39) 9♦ [color=#009B00](2 players)
Hero checks, UTG checks
River: ($39) 4♥ [color=#009B00](2 players)
Hero ?
NL100: AA møder clickr.
Hvis jeg ikke 3better floppet så leader jeg turn.
Klikraise er oftest marginale hænder som mindre PP.
Den eneste handske du umiddelbart er bange for er 22
Som spillet leader jeg river.
MVh Slot
Jeg vil for alt i verden ind på dette flop...
Der er mange der ikke mucker 99-JJ, FD med 2 overs. Flopper han trips så siger jeg tillykke..
At han clikker antyder at han har donktendenser, så derfor kan alt jo ske, og jeg kan godt se ham calle med 33-77. Han kan have en underligt spillet QQ & KK, som han heller ikke smider..
Jeg leader også river som den er spillet. Men jeg er slet ikke vild med linien.. Hvilke tanker gør du dig omkring hans minibet?
Jeg har aldrig kunnet finde ud af hvad clickraises betyder mod en readless modstander. Jovist, donktendenser. Han limpcaller jo også preflop.
Umiddelbart kan clicket vel betyde tre lidt forskellige ting. Any two, mellempar eller X8,22. Kan aldrig putte ham på JJ/QQ/KK her.
Måske i har ret i, at jeg nok bare bør komme ind på floppet.
Aktuelt bettede jeg ½ pot på riv og han foldede (og sagde han havde 66 (hvilket man jo så kan tro på eller ignorere))
Syntes 66 virker troværdigt nok i mine øjne..
Jeg tror du går glip af specielt value fra overpairs til 88'erne, samt overcards med FD, hvis du ikke kommer ind på floppet...
Specielt fordi AA er så svær at ligge ned, så rammer han sit FD, betaler man nok også et bet, samt hvis han skulle bluffe et evt. misset FD på riveren? - Jeg mener, hvis han i den aktuelle hånd var kommet AI på riveren, så er den da egentligt ret svær at calle?
Check turn, check river.. du skal 100% valuebette river
Edit: missede lige at du ikke havde position. Men jeg ville stadigvæk sætte ham på et svagt par og valuebette river.
Et klik på et parret flop er meget ofte trips, så uden yderligere reads så 3-better jeg IKKE floppet.
Jeg checker nok ofte river, men kan finde på at bette 30 og folde til et raise.
Jørn
ET click er også meget ofte benyttet til at skræmme sin modstander, hvis et weird board kommer og man er semistrong...specielt PP, hvor man håber modstanderen folder to overcards...
Men vil heller ikke gøre potten stor, for eneten er man nearly dead eller way ahead...better dog stadig for value på river hvis ikke man tager leade på turn, da min erfaring er, at villain oft vil sidde med et par på hånden...man løber en gang i mellem ind i A8 eller 22...
Hvorfor kan vi ikke sætte villain på hænder som 78s, 89s og måske en eller to gappere? Det er jo lige akkurat den slags hænder som man ser villains limp-calle med.
Call flop og check turn til ham er mit default.
Det er svært at generaliserer om hvad clicks er, og hvad clicks er på forskellige boards, da der imo er sååå ufatteligt meget randomizing involveret.
Men jeg tror vi maksimerer valuen med AA vs hans range ved at call flop og check turn til ham.
Hvordan du fortsætter fra turn er obv afhængigt af en del faktorer, turnkort, betsizing, reads, timing, osv.
Når turn går sådan og boardet slår som ovenstående, vil jeg bette 2/3 pot og forvente call af par 33-77, som jeg tror er en stor del af hans range.