NL100 - AA OOP på drawy flop

#1| 0

Har haft et stort downswing på NL200 for nyligt, så er rykket ned for en tid.
Jeg har siddet ved bordet i 2 orbits - det er 3. hånd jeg har raiset siden jeg kom, første 2 gik ikke til showdown efter mit cont. bet på flop.
Jeg har ikke spillet med villain før, men har godt 100 minede hænder på ham - over dem er han 32/4/1.5

Hvad er det foretrukne move på dette bord? Skubber i resten ind, eller kan vi finde et fold på dette bord? Hvad er villains range, givet hans overbet?

Party Poker No-Limit Hold''em, $ BB (5 handed) www.support3.com/handconverter/hhconverter.cgi

Hero ($134.58)
MP ($81.85)
Button ($91.50)
SB ($59.80)
BB ($59.24)

Preflop:/ Hero is UTG with A, A. SB posts a blind of $0.50.
Hero raises to $4/, MP calls $4, Button calls $4, 2 folds//.

Flop:/ ($13.50) 9, J, T (3 players)/
Hero bets $10/, MP raises to $50/, Button folds, Hero?

22-06-2006 23:29 #2| 0

Fold, han har committed sig og boardet er ugly.
Som Doyle påpeger, så skal man være meget påpasselig på et sådant flop. Havde et af kortene været lidt lavere, havde han fået stakken på nakken, men synes dette er et fold.

23-06-2006 00:47 #3| 0
OP

En hand range på villain?
Jeg har gjort en del overvejelser omkring et skub her, men vil lige se om der er andre kommentarer til hånden, da jeg mener den er mere tricky end den umiddelbart ser ud.

23-06-2006 00:52 #4| 0

Du må vel sætte ham på 99,TT eller JJ siden du siger fold Turbo? Evt JT. For KQ ville han vel ikke hæve S+ kraftigt?

23-06-2006 00:58 #5| 0

J9, JT, T9, JJ, TT, 99, QJ, QT, KQ, QQ, 98, 87, T8.

WA/WB vil jeg mene...

23-06-2006 01:02 #6| 0

@ Rooger
Handrange:
99-JJ, AJ-J9, 87, KQ, skæg og yderst sjældent Qx (QT).
Problemet med dette flop er, at rigtigt mange af villains sandsynlige holdings preflop (pocket pairs, SC''s, gappers osv.) har dig slået.
Villains stats antyder ikke ligefrem, at han er den aggro type, og han har tydeligvis committet sig selv fuldstændigt + han raiser med en spiller bag sig.

Den bedste hånd du kan håbe på er nærmest TPTK, de fleste andre holdings har dig crushed eller skidt inde.

Jeg hælder til at folde, men jeg skubber, når villain har $70 eller derunder i stacken.

EDIT: Altså det samme som Turbo ;)

23-06-2006 01:05 #7| 0

Ja, Han har måske en bredere preflopcallingrange, så den du opsætter der ser måske meget fornuftig ud. Vil du lave en Harringt¾n på det der;o)

Jeg orker ikke, men det ligner et klart fold.

23-06-2006 01:08 #8| 0

En SHAL analyse? Hell no! Desuden har jeg svært ved at sætte % på. Men med WA/WB menes, at man enten er langt bagud eller svagt foran. Og i min opsatte handrange, er der flere hænder, vi er langt bagud til, end svagt foran.

23-06-2006 01:33 #9| 0

Der et par kombinerede par og straightdrawhænder som er ingen af delene. Derfor man ideelt set burde lave en procentmæssig analyse af hvor ofte man vurderer sig selv til at vinde. For det er sgu marginalt at fortsætte hånden.

23-06-2006 01:42 #10| 0
OP

Argh! Havde lige skrevet en lang post, da jeg ramte tilbage knappen på tastaturet, så nu er den forsvundet.

Kort resumÚ:
Givet villains stack size, får vi omkring 1:1.5 pot odds såfremt vi skubber (givet at villain caller med alle hænder han laver dette move med). Dette gør at vi skal have 40% equity i potten. Regn selv efter hvis I gider.

Hvis man går ud fra Turbo''s range, har vi omkring 33.1% equity I pottten, og altså ikke nok til et push. Jeg synes rangen er fin, selv om jeg også ville inkludere AA-KK og muligvis 88.

Hvis vi fjerner KQo/KQs fra villains range, har vi til gengæld pludselig 44.7899 % equity i potten. Hvis vi ligger AA-KK og 88 til, har vi 47.947% i potten.
Jeg er selvfølgelig klar over, at KQo er med i hans range, men det er en af de hænder der er mest usandsynlig at han spiller så hårdt. 87 ville villain på den anden side sandsynligvis altid spille så hårdt, givet at der er så mange kort der dræber action, og som kan slå ham.

Med andre ord handler foldet/pushet mere om hvor ofte villain spiller KQo på denne måde, kontra hans andre mulige holdings. Med skæg m.m, + evt. TPTK hænder (villains stats tyder jo ikke ligefrem på at han er skarp), tror jeg faktisk det er +EV at skubbe her.

23-06-2006 02:09 #11| 0

Det er røv marginalt. For at udregne den nøjatige equity må vi vel medregne hvor ofte han har de enkelte hænder? JT og KQ er vel ikke lige sandsynlige holdings og kan derfor ikke indgå som en ligeværdig faktor i beregningen.......sov godt!

23-06-2006 02:51 #12| 0

push. NotÚr hvis han gør det der med gode hænder. Som udgangspunkt gør folk det ikke.
Jeg gætter bund to par, par + strittræk eller QQ/KK.

Btw. WA/WB er ikke langt bagud eller svagt foran, det betyder way ahead/way behind.

23-06-2006 10:48 #13| 0
OP

I situationen valgte jeg at folde, da jeg syntes det lignede et rimeligt klart fold, men efter hånden blev jeg mere i tvivl. Det er nok marginalt, men jeg syntes det var interessant at kigge på matematikken, fordi villains stack size gav os rimelig pæne odds, udelukkende fordi han har 80xBB i stedet for 100.
Villain viste i øvrigt stolt sine JJ i denne hånd.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar