Jeg har lagget den ret godt, med raises og re-raises preflop, dog ikke oop før :/
Villain er TAG, og jeg har ikke set noget fra ham endnu
***** Hand 560861428 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - 16. marts 2007 19:55:46
Table TH 135 (Real /Cash Game )
Seat 1: vp13 (97.50)
Seat 2: Ca$hper_D (111.65)
Seat 3: gocha (101.25)
Seat 4: nieto10 (34.63)
Seat 5: luer35 (86.40)
vp13 post SB 0.50
Ca$hper_D post BB 1.00
** Deal **
vp13 [N/A, N/A]
Ca$hper_D [A♦, A♥]
gocha [N/A, N/A]
nieto10 [N/A, N/A]
luer35 [N/A, N/A]
*** Bet Round 1 ***
gocha Call 1.00
nieto10 Call 1.00
luer35 Fold
vp13 Fold
Ca$hper_D Raise to 5.50
gocha Call 5.50
nieto10 Fold
*** Flop(Board): *** : [8♠, 4♠, 5♥]
*** Bet Round 2 ***
Ca$hper_D Bet 11.00
gocha Call 11.00
*** Turn(Board): *** : [8♠, 4♠, 5♥, Q♠]
*** Bet Round 3 ***
Ca$hper_D Check
gocha Bet 11.00
Ca$hper_D Call 11.00
*** River(Board): *** : [8♠, 4♠, 5♥, Q♠, 3♣]
*** Bet Round 4 ***
Ca$hper_D Check
gocha Bet 30.00
Ca$hper_D ???
Vil gerne have kommentarer til turn og river - På forhånd tak :)
NL100: AA oop vs TAG
Turn: Fint
River: Hvis du vil calle så hellere byd ud i stedet. Jeg blocker for ca. $25.
Skyd ca 25 på turn, da han kan sidde med rigtig mange hænder på floppet. Ved at checke turn giver du intiativet fra dig -- og hvis han er nogenlunde agressiv, vil han måske prøve at samle potten op, da du viser svaghed.
Det koster tit også mindre at skyde turn, istedet for at gå i check-call mode.
River: er et klart call - smider ikke overpar her til 3:1 - vinder væsentligt mere end hver 4. gang - selvom du nok er slået lidt oftere end du vinder den.
Turn: helt korrekt både at checke (primært for pot control) og at call'e 11 til 44. Fold absolut udelukket. Check-raise absolut udelukket.
Ellers kan jeg godt lide linien generelt: Du får ham til at betale tidligt og du holder hans eventuelle gevinst nede på en halv buy-in ved tilbageholdenhed på turn.
Perfekt hånd imo (uden andet read end "TAG") - hvis du altså call'ede river.
du er sandsynligvis slået men ellers fint spillet synes jeg. Han ser klart dit turn check som svaghed og stikker ud her så du kan være foran. Du kan også sagtens være slået med et set, hans svage bet på turn tyder ikke på en flush men et call er ikke skidt imo
/Betlose
for mig at se gælder det om at holde puljen lav, han har bettet den til turn og ikke fået kort der hjalp ham, derfor må de antages at have hjulpet villain. Derfor ser jeg det som om der er stor sandsynlighed for at han kan være slået. Derfor hold puljen lav (nu glemmer vi reads..). Når han viser svaghed på turn kan villain (naturligt) se det som svaghed (en AK der ikke rammer) og stikke ud med AQ/KQ/bluff - så der er nogle hænder som vores HERO kan slå men også en del som slår ham. Så strategien med at check-calle synes jeg egentligt fint om her
Nu er det jo let at kalde turn, da turnbet er så lille. Det kunne jo ligeså godt have været $25. Det holder jo ikke potten lav.
Det er altså mange spillere (hvis vi ser bort fra preflop) der ville spille fx 89, 77, 66, 33, 22, 99, TT, 65, 87 turn på denne måde og det er altså hænder som vi har slået.
Synes bare det er bedre at se hvorvidt vi er bedre på turn, end at finde ud af det ved at check kalde turn og river. Der er mange der floater flop, men ikke så mange der floater flop + turn.
Pf er alt alt for småt, skal have mindst 7$.
Ville også godt kun lide et turnbet.
Caller river, der er mange ting der har misset.
ok, men hvis du stikker 25 ud turn og han caller dig så er du jo nærmest pot committed uanset riverkortet
Turnbet et must imo, og bet generelt mere
problemet er jo at hvis du stikker ud på turn og endda river også, bliver du kun kaldt hvis du er slået Det er ikke tilfældet hvis du check-caller den
Han er da ikke commited med et turnbet på 18ish - kan sagtens folde hvis villain giver på nakken.
Better turn hver gang her, er alt for mange draws. Helt obvious at bette turn. Får jeg et call turn block better jeg en blank river. Som spillet caller jeg river til 3:1, men bryder mig slet ikke om linjen.
@joonas "Better turn hver gang her, er alt for mange draws."
du skal ikke kun tænke på at beskytte mod draws - du skal også balancere med den store sandsynlighed for at du er bagud her - a priori omkring 15% givet board - og så har han endda callet et pot-sized cbet, hvilket vel forøger ganske væsentligt! (her ville lidt bedre reads måske også kunne gøre nytte...).
generelt bliver AA ringere og ringere jo længere vi kommer i en hånd - så overordnet strategisk søger vi efter så meget som muligt ind tidligt og så lidt som muligt ind sent.
hvis vi better 25$ ud på turn vil vi så vidt jeg kan vurdere, folde de fleste made hænder vi slår (som betlose er inde på) - mens vi frister A♠x og andre draws til at semi-bluff pushe - hvor vi vel må folde...
@loki "Det kunne jo ligeså godt have været $25."
det er rigtigt og du peger på et vigtigt problem. hvis vi har læst villain til at være aktiv og dygtigt varieret (mellem store valuebets og float + store stealbets) så kan dit argument sagtens blive afgørende. dog kun man her vælge at sidde fast og check-kalde ned.
det er også relevant for hånden om hero har historie for at være nem eller svær at vippe af sine pots.
men uden andre reads end "TAG" vil jeg satse her og prioritere pot-control og så evt. lade mig bette af den bedste hånd - han har betalt nok til at jeg ikke vil være bitter hvis jeg smider bedste hånd...