V1 spiller 26/21, 3-bet 7.6% over en forholdsvis lille sample.
V2 spiller 24/20, 3-bet 5% (sqz 11%) men over en lille sample. Han har ikke donkleadet før, men har også kun haft 1 mulighed for det.
V3 er en kæmpe drooler der spiller 45/4.
Hero spiller 26/21 og bør også være forholdsvis unknown for de andre.
Hvad er flop action og plan for hånden?
***** Hand History for Game 10954860484 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, October 05, 08:34:45 EDT 2011
Table Speed #2410041 (No DP) (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 5/6
Seat 3: V1 ( $132.38 USD )
Seat 5: Hero ( $122.17 USD )
Seat 6: Olezhenka ( $100 USD )
Seat 1: V1 ( $100 USD )
Seat 4: V3 ( $207.17 USD )
V2 posts small blind [$0.50 USD].
V3 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♠ A♦ ]
Hero raises [$3 USD]
Olezhenka folds
V1 calls [$3 USD]
V2 calls [$2.50 USD]
V3 calls [$2 USD]
** Dealing Flop ** [ T♠, J♠, 7♣ ] Pot: 11.4
V2 bets [$9 USD]
V3 folds
Hero?
NL100: AA på skod board 4-vejs
Fold.
Oftest tror jeg vi er langt bagud, og ellers så er vi sjældent langt foran. TP'ish hænder tror jeg oftere han vil squeeze i spottet end kalde, mens jeg ikke tror vi kan udelukke nogle sets, grundet donken.
Da jeg først så hånden tænkte jeg min standard tanke: at vi ikke kommer væk i spottet. Men selvfølgelig, som Meincke skriver, er vi enten enormt langt bagud (han kan have J8s, 77 og nogle TT-99 i sin range), og ellers så dukker han probably op med noget noget 40-75% equity: JT, J9, T9, T8s. Altså, vi håber jo egentlig på han har AJ i spottet og vælger at stacke af på floppet. Caller vi bare, så skal boardet udvikle sig ekstraordinært favorabelt hvis vi skal have mulighed for at stacke hans AJ/KJ/QJ.
Flop fold er for weak, call og evaluer turn.
Det er selvfølgelig ret håbløst at stacke på floppet, især i position og med spar es.
Fold floppet er for weakts imo.
Du har position, overpair + bagdørs flush plus han kan leader FD med henblik om at komme ind, slowspillet overpairs og andet som du stadig slår.
Flop må være easy call og evaluere turn.
Må også være mange kort som han slower ned på, med mindre han har the nuts allerede.
Sugeren
Sugeren (og becks):
Hvilke fd's ser i ham have her? Hvor light kalder han PF? KQss, 87ss, 76ss.. Andre?
Jeg tvivler på at han har slowplayed overpairs her, det er i hvertfald ikke særlig godt, selvom han kan holde donken inde, men han kommer til at spille en 4-vejs pot OOP.
Tror i han flatter fx KJo PF og leader flop?
Men er det ikke skidt at calle floppet bare fordi, det er (læs: virker) weakt? Det er ikke en grund i mine øjne. Hvis vi er skidt inde mod modstandernes ranges, ikke har FE, har ringe mulighed for at improve osv., kan jeg ikke se, hvad der er dårligt ved et fold.
Jeg er helt enig med Meincke og Viggopwnz. Modstanderne virker kompetente set ud fra stacks, så jeg regner med, at der aldrig bliver leadet air eller bare semi-ringe hænder multiway her. Vi altid får et bet i knolden på turn, hvorfor jeg heller ikke bryder mig om at calle flop for at folde turn. Vores equity er lort overall; vi kan ikke rigtig forbedre. Vi er enten langt bagud eller lidt foran - som det også er blevet argumenteret for før i tråden.
Enig med Meincke. Folk donker altså bare ikke 4-vejs på et JT7tt flop uden at have en seriøs handske, og nej folk donker ikke draws hver gang.
Vil mene det er fulstændigt retart af V2 at donk bette ud i en pot med 2par eller bedre. Han vil da meste en hel del value. Jeg kan da godt se det er et scard flop ,men vil mere tro han laver et block bet med et godt draw KQ♠ Q9♠ 109s J9s KQo. Så jeg vil calle og se turn. Der er self mange kort i dækket du ikke vil se ca halvdellen men du sidder ip og kommer der et scard kort må du smide alt efter om villian better igen og hvor meget.
Han kan da sidde med 77 som er bange for et turn kort alla 8♠9♠8 9 Q♠ Q K♠ K A
så der er en del kort ca 18-20 stk han ikke vil se.
Kartze:
Hvorfor i alverden er det dårligt at leade med stærke hænder her? Det er fuldstændig standard og bedre end at checke.
Jeg forstår ikke helt dit argument med 77 - det er vel ikke et incitament for os til at kalde flop.
Jeg er i øvrigt også enig med Meincke i, at hverken JJ eller TT kan udelukkes at all.
Mod en ret bred range indeholdende KJs og AJs, alle draws etc. har vi omtrent 40%. Jeg har ikke medtaget AJo og KJo fordi det nok ikke er så sandsynligt at han flatter dem her. Vi har stadig en gut til at acte efter os og flere streets at spille, hvor vi ofte vil blive barrelled. Desuden vil vores equity stort set ikke ændre sig på en blank turn mod hans range.
Selv hvis turn og river kommer 2, 2 er vi ikke meget mere end et flip mod hans range på river.
Jeg er uenig i at KQ og AJ skal discountes særligt meget PF pga. hans 3bet% (og han folder dem heller ikke), hvor vi har hhv. 25% og 11% på floppet. Og desuden er der relativt få hænder vi er bagud til. Vi har også gode 31% mod JTs + bagdørs NFD. Tror ikke på flop er et fold.
Jeg skrev også KJ og ikke KQ :)
Jeg tror i øvrigt også at jeg tog KQ med i min Pokerstoving samt AJs.
Anyway, det er cool at høre nogle forskellige meninger - og godt at høre at der er forskellige meninger - da jeg virkelig var meget i tvivl.
Jeg er enig i at KQ og AJ vil mange have en tilbøjelighed til at betale med preflop som std.
Nu er der jo kommet en del som argumenterer for at vi ikke skal folde flop. Så kunne jeg af interesse godt tænke mig at høre, hvordan i planlægger hånden. Det er så dejlig nemt at skrive call flop og evaluer turn :)
Derudover så er det svært at sige noget om frekvenser imo, da det er meget spillerafhængigt. Jeg vil dog godt vove den påstand, at han leader store hænder ALTID, mens det er langt mere usikkert hvor ofte han leader KQ eksempelvis. Dette bør også tale imod call.
Så forstår jeg ikke hvordan du fik 40%. Uden anden vægtning har AsAd 50,7% vs 98s,JJ,TT,77,JTs,AJs,KJs,KQs,KQo og der har vi fjernet AJo uden at fjerne nogen af hans stærke hænder.
@Meincke
Formentlig call alle turns undtagen 9 og nok også J. Og så evaluer river :-)
Hmm, ja det er korrekt. Jeg havde AJo med men ikke KQo - kun KQs. Det er rigtigt at vi kommer op på ca. 50% med KQo.
Synes virkelig i giver Villan way to much respekt.
Hvis vi siger han ikke slowplayer, så må vi forvente at han 3better 1010+ nogle gange AJ.
Så vi kan nok med rimelighed sige han næppe sidder med 1010 eller JJ.
Så hvad er det han repper med dette lead - som crusher os.
J10
77
89
Når villian repper så tyndt, så kan jeg virkelig ikke folde floppet i position - specielt heller ikke fordi der er mange kort turn som sandsynligt giver mig et free riverkort.
Sugeren