Inden den viste hånd er der ingen speciel dynamik med Villain der har spillet 35/13/2.0 over 30 hænder.
#Game No : 2102894254
***** Pacific Hand History for Game 2102894254 *****
NL $100 No Limit Holdem - *** 04 22 09:59:51 2008
Table Fire in the Sky ( Fast! ) (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 5
Seat 10: Hero ( $150.6 )
Seat 1: Donlunfa ( $51.53 )
Seat 2: chadywac ( $113.78 )
Seat 8: donlr79 ( $102.02 )
Seat 9: Villain ( $230.56 )
Hero posts small blind [$0.5].
Donlunfa posts big blind [$1].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ A♣ Q♣ ]
chadywac folds.
donlr79 folds.
Villain calls [$1].
Hero raises [$5].
Donlunfa calls [$4.5].
Villain calls [$4.5].
** Dealing Flop ** [ 3♣, 8♠, J♦ ]
Hero bets [$12].
Donlunfa folds.
Villain calls [$12].
** Dealing Turn ** [ Q♥ ]
Hero checks.
Villain bets [$33].
Hero calls [$33].
** Dealing River ** [ 5♣ ]
Hero checks.
Villain bets [$100].
Går ud fra at vi har et rimeligt sikkert fold på riveren (eller hvad?). Skal den ellers spilles anderledes? Jeg tænker jeg nok burde have blockbettet fx 25 på river så jeg får value fra dårligere hænder og et nemt fold på reraise...
Ideen med check på turn er at inducere et bet fra en dårligere hånd da jeg har raiset en del og c-bettet omkring 75% af gangene... spew?
NL100 - action med TPTK
Blockbet på 25 for value fra dårligere hænder?
Hvilke hænder tænker du her på, som villain vil limp/calle med pf?
Hvad jeg ser some en sandsynlig handske for villain kunne være 910s eller måske et set, hvormed denne linie ville være sandsynlig. Jeg ville hælde til et klart fold
Du spiller den godt pf og laver et fint c-bet på floppet. Du rammer så turn - hvorfor laver du ikke også et bet her og ser hvad villain så vil gøre? Du er sikkert forberedt på at calle, hvis villain better ud (som du jo så gør) Jeg mener bare, det er bedre at være den aktive fremfor den passive og dermed presser på. Han kunne dermed mucke en handske som J10, hvis han kunne spille den på denne måde
Instant fold.
Jeg checker btw floppet.
Jeg vil som oftest ikke c-bette dette flop i denne position med to spillere bag.
Du misser flop og har kun overkort og noget runner-runner der kan hjælpe dig. Uden reads checker jeg altså denne. Tænk også på at de ser dig som rimelig aggresiv, da du allerede har raiset og c-bettet en del gange.
Det er dog stadig marginalt om det skal fyres et c-bet eller ej.
Som spillet på synes jeg at second barrel på turn bestemt er en mulighed. Primært for value og beskyttelse af din hånd. Det giver også flere informationer om villains styrke og du slipper formodentlig for en svær riverbeslutning.
Det er en klassiker at gå broke med turned TPTK -- den er så klassisk at den faktisk er beskrevet i Sklansky&Millers NLHE TAP -- man skal passe ekstremt på når man turner top par, specielt når der har været action på floppet!
Jeg synes i øvrigt det er acceptabelt at c-bette floppet: vi har backdoor flush draw, backdoor straight draw og to overkort. Desuden er floppet rimelig tørt, så vi kan ofte 2nd barrelle villain af 8x, 99, TT etc.
Mht mit blockbet så ved jeg sgu heller ikke lige hvilke dårligere hænder jeg får et call fra men det var egentlig også lige så meget tænkt som et billigt showdown eller nemt fold eller at få villain fra et evt. bluff med en dårligere hånd som jeg ville have svært ved at calle (Eks: han byder igen 40-60)
Men givet action til river ville den bedste linie på river så være check-fold eller bet-fold efter jeres mening?
Hvorfor b/f du ikke turn?
B/f på turn er vel også en mulighed men så synes jeg rimeligt meget jeg ligner den hånd jeg har og får vel kun action fra en hånd der slår mig. Da floppet er så tørt kan han vel umuligt være på et draw og så skal det vel udelukkende være for at beskytte hånden mod lavere par?
Tanken med at checke turn er at ligne det jeg ofte ville være i den situation nemlig en aggressiv c-better der har misset og som kan skydes af potten.
Giver det mening eller skal jeg en tur på Raisy Daisy?
Morten
"Tanken med at checke turn er at ligne det jeg ofte ville være i den situation nemlig en aggressiv c-better der har misset og som kan skydes af potten."
tja, det er vel rigtig nok, men du finder jo slet ikke ud af hvor du står ved et check call... Og hvis du har tænkt dig at checke river og han stikker ud hvad gør du så?
Vil næsten altid stikke ud her på turn og smide til et raise - og check folde til et bet på river hvis han caller turn.
Han har vel et set, eller 109....
Blocke med 25 på river er skidt. Der er (forhåbentlig) ingen andre hænder Hero blocker med et $25 bet i denne situation.
Nu ved jeg ikke hvor meget villains floater med air/semi air i pos på Paccen, men på Party bliver man set ret light op hvis villain har fået det mindste på floppet. Derfor syntes jeg flop check er mest oplagt her multiway.
Turn er std og river er et (let) fold.