NL100: air i 4-bet pot - spew?

#1| 0

Hey.

Den her hånd er jeg sgu meget i tvivl om, for jeg aner ikke om det er er kæmpe spew eller om det har sin merit.

Villain spiller 30/23/2.8, 3-bet 15% (også 15% fra BB) over 400 hænder. Han har 3-bettet mig et hav af gange, hvor jeg hovedsageligt har flattet eller foldet hans 3-bets IP. Han har taget en del pots ned, men på det seneste har jeg fået en smule momentum. Han har nok også 400 hænder på mig, og bør være opmærksom på, at jeg langt oftere flatter end 4-better, hvilket bør styrke min 4-bet range i hans øjne.

Han ser mig som 26/21, steal BTN 57%, fold to 3-bet 65%, c-bet 62%.

Min hjerne fryser normalt når folk flatter 4-bets, fordi man ser det så sjældent, så med det in mente er hånden muligvis også spew. Jeg planlægger egentlig blot at give op, men repper meget godt AQ/AK - er turn og river helt skidt?

AQ er nok OK likely for ham at have, men det er stort set også den eneste hånd jeg tror han kalder river med. Kommentarer?

***** Hand History for Game 10835006420 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 10:13:38 EDT 2011
Table Table 201065 (No DP) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 5: Hero ( $114.55 USD )
Seat 6: angus_777 ( $123.79 USD )
Seat 2: ipoomypants ( $105 USD )
Seat 1: isohartsa1 ( $104.88 USD )
Seat 3: lewwiss ( $130.51 USD )
Seat 4: patrocle93 ( $136.20 USD )
angus_777 posts small blind [$0.50 USD].
isohartsa1 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K 3 ]
ipoomypants folds
Hero raises [$2.50 USD]
angus_777 folds
CL65_AMG has joined the table.
isohartsa1 raises [$8 USD]
Hero raises [$19.50 USD]
isohartsa1 calls [$13 USD]
** Dealing Flop ** [ 7, 9, 5 ] Pot: 42.28
isohartsa1 checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ A ] Pot: 42.28
isohartsa1 checks
Hero bets [$23 USD]
isohartsa1 calls [$23 USD]
** Dealing River ** [ J ] Pot: 87.5
isohartsa1 checks
Hero is all-In [$69.55 USD]

Redigeret af SørenSnegl d. 30-08-2011 18:28
30-08-2011 20:32 #2| 1

Jeg better 16-ish på floppet som std og det gør jeg nok også med AK'ish hænder. Det er umuligt at sige, hvad han flatter dit 4B med, da det er meget forskelligt. Men jeg vil egentlig gerne bare have de døde penge i potten.

Når han checker turn tror jeg godt vi kan udelukke rent air, da han nok bet/folder dette. Der udover ville jeg nok også discounte TT,JJ væsentligt, da det må formodes han oftere vil ind med disse preflop(såfremt dynamikken er til det), da der kan komme mange klamme boards. Så hvis hovedvægeten er på QQ-AA + AQ,AK så tror jeg ikke han folder nok til at vi kan komme ind, samtidig med vi laver penge så selvom vi har nogle A'er i vores range checker jeg nok bare turn bagpå.

Dette skal dog tages med et grant salt, da det er svært at stille ranges op imo.

Redigeret af Meincke d. 30-08-2011 20:37
30-08-2011 20:53 #3| 0

folk der caller 4b mener (imo) at du har så meget crap i din range de ikke bare lige folder på floppet. Derudover 5better de fleste AK og folder AJ pf. Det efterlader AQ som den eneste. Hvis det første ikke er tilfældet så vil selv AQ fungere som en bluffcatcher her, hvis din 4b er polariseret.

31-08-2011 01:08 #4| 0

Like, Spørgsmålet er om han caller 4b oop med AQ eller bare folder den? Hvad med AA/KK/QQ/AK/JJ? De bliver nok 5b shovet.

Så er spørgsmålet hvor god han er postflop. Sets/2par c/r eller caller nok ofte flop her i 4b pot.

A er et fantasktisk kort til dig, hvorfor jeg godt kan lide din linie og opfølgningen på river. Problemet er bare hvis han er dygtig og har ramt, så checker han når du rammer et af de bedste bluff kort i dækket. Dog synes jeg også de store par er fine at calle 4b oop mod dig med din steal% fra btn, da han må forvente at du en del gange 4b bluffer når han 3b så meget. Så synes egentligt spottet er tricky men det kommer an på hvilket level Villian tænker.

Så reverser vi den lige. Du flatter langt oftere hans 3bs, og nu 4b du pludselig hvilket også kan være tegn på air fra dig. Hvorfor 4b en mand med en value hånd IP når villian tydeligvis 3b bluffer en hel del?

Tror egentlig jeg ender med at foretrække fold til 3b pf og venter til en hånd med Ax(blocker) som er langt nemmere at udføre vores bluf med, eller en value hånd.

31-08-2011 07:53 #5| 0

Meincke:

Mht bettingsize, så er 23 også absolut max jeg better her, og jeg kan sagtens se fordelene ved at bette 16 som du foreslår. 23ish giver blot mest kongruens med river sizing.

Alle:

Jeg er helt enig i, at det overordnede problem i spottet er, at opstille hans range. Flatter han AA, AK, KK, AQ etc? Eller er han vægtet mod suited connectors fx, der mener de har odds til at kalde? Jeg er enig med dig i, at han nok oftest bare shipper TT og JJ fordi de ikke spiller så godt, og det samme med AK.

31-08-2011 11:45 #6| 0

Jeg kan slet ikke lide hånden. Preflop synes jeg er et automuck. Fint at spille tilbage på ham, men vi får statistisk set ret ofte en bedre handske at gøre det med, selvom K3s da ikke er det værste junk. Problemet med at 4-bette K3s viser sig jo tydeligst nu vi bliver kaldt, og begynder at stacke af, med en hånd som vi allerede vidste preflop aldrig kommer til at ramme boardet specielt hårdt. Altså ex en FD, hvad er det så vi gerne vil ramme her?

Forøvrigt er jeg ikke enig i at din 4-bet range styrkes af at du kalder mange 3-bets. Du vil vel netop kalde med QQ+ samt svagere hænder, og 4-bette medium hænder.

Jeg er heller ikke vild med din stop'n go på flop/turn. Klart at du ligner en som har klonket det A, men når han nu kalder, så tror jeg at det er tid til at give op. Er forøvrigt interessant at kende hans stats til dit 4-bet, samt hvordan han spiller postflop.

AQ eller er dårligt spillet par, vil jeg forøvrigt ikke blive overrasket over at se, omend det sidste kommer an på hvor dårlig han er. Endelig er der ret mange one-gappers som har ramt str8 eller to par, omend det igen afhænger af hvor skidt han spiller postflop, om det er med i hans range her.

Faktisk så kan jeg ikke rigtigt se hvad vi kan få ham til at folde som han ikke burde have foldet på turn. Det er jo næppe KQ eller lignende han har kaldt med her.

31-08-2011 12:43 #7| 0
Jensen skrev:
Jeg kan slet ikke lide hånden. Preflop synes jeg er et automuck. Fint at spille tilbage på ham, men vi får statistisk set ret ofte en bedre handske at gøre det med, selvom K3s da ikke er det værste junk. Problemet med at 4-bette K3s viser sig jo tydeligst nu vi bliver kaldt, og begynder at stacke af, med en hånd som vi allerede vidste preflop aldrig kommer til at ramme boardet specielt hårdt. Altså ex en FD, hvad er det så vi gerne vil ramme her

Villain kalder et 4bet OP! Hvor ofte sker det?

4bet bluffs skal være baseret på. dynamik,positioner, villains 3bet tendenser
og forventet 5bet jam frekvenser.

Ofte er et 4bet bluff et forsvar af vores Att steal, mere end det er printing
money.

Eller et forsøg på udnyttelse af villains svage 3betnings range,
og en formodning om han ikke 5better light. (cutoff vs knappen)

Med andre ord er en blocker fint, men hvorvidt vores hånd kan floppe godt
er ligegyldigt.

Hvis villain er typen der kalde 4bet bluffs, så er det bedre at ændre value
rangen og ikke at 4bet bluffe.
Redigeret af Suffer Well d. 31-08-2011 13:24
31-08-2011 13:42 #8| 0
Jensen skrev:
Jeg kan slet ikke lide hånden. Preflop synes jeg er et automuck. Fint at spille tilbage på ham, men vi får statistisk set ret ofte en bedre handske at gøre det med, selvom K3s da ikke er det værste junk. Problemet med at 4-bette K3s viser sig jo tydeligst nu vi bliver kaldt, og begynder at stacke af, med en hånd som vi allerede vidste preflop aldrig kommer til at ramme boardet specielt hårdt. Altså ex en FD, hvad er det så vi gerne vil ramme her?

Forøvrigt er jeg ikke enig i at din 4-bet range styrkes af at du kalder mange 3-bets. Du vil vel netop kalde med QQ+ samt svagere hænder, og 4-bette medium hænder.

Jeg er heller ikke vild med din stop'n go på flop/turn. Klart at du ligner en som har klonket det A, men når han nu kalder, så tror jeg at det er tid til at give op. Er forøvrigt interessant at kende hans stats til dit 4-bet, samt hvordan han spiller postflop.

AQ eller er dårligt spillet par, vil jeg forøvrigt ikke blive overrasket over at se, omend det sidste kommer an på hvor dårlig han er. Endelig er der ret mange one-gappers som har ramt str8 eller to par, omend det igen afhænger af hvor skidt han spiller postflop, om det er med i hans range her.

Faktisk så kan jeg ikke rigtigt se hvad vi kan få ham til at folde som han ikke burde have foldet på turn. Det er jo næppe KQ eller lignende han har kaldt med her.

Well, jeg folder også klart oftest i spottet. K3 er dog en fin hånd at bluffe med, hvis det endelig skal være, omend ikke den bedste selvfølgelig. Ja, Ax er endnu bedre, men som sagt har jeg ikke spillet super meget tilbage mod ham, så det er nok mere spottet end den specifikke hånd.

Desuden er det jo super sjældent at folk flatter et 4-bet, så hvor godt hånden spiller er næsten underordnet.

Det skal lige siges, at jeg ikke decideret har kaldt mange 3-bets. Det skal snarere forstås på den måde, at når jeg har spillet tilbage, har det oftest været ved at kalde hans 3-bet IP.
Ingen af hænderne er gået til showdown, så det er ikke sådan, at han har set mig flatte AK IP og derfor automatisk kan forvente, at min 4-bet range er yderligere polariseret. Han kan derimod lige så godt tolke min 4-bet range som stærk - sådan ville jeg nok umiddelbart selv vurdere en modstander, der oftest har spillet tilbage ved at flatte 3-bets, og som pludselig 4-better.

Og du har måske ret i, at river er spew - det har jeg i hvertfald selv en formodning om :)
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar