Heey!
Første gang mod villian, siddet sammen i 31 hænder! Han stats siger donk, men ikke lagt mærke til ham før nu!
$0.50/$1 - No Limit Hold'em - 5:28:35 ET - 2009/08/26
Seat 1: Walkanator ($167.05)
Seat 2: BeaucoupFish ($100), is sitting out
Seat 3: Hero ($168) 23/19/2.5
Seat 4: Lord Kinbote ($201)
Seat 5: sexer777 ($38.25)
Seat 6: chrisvg63 ($169.20) 39/3/2
sexer777 posts the small blind of $0.50
chrisvg63 posts the big blind of $1
The button is in seat #4
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero A♠ J♠
Walkanator raises to $3
Hero raises to $12
Lord Kinbote folds
sexer777 folds
chrisvg63 calls $11
Walkanator folds
*** FLOP *** Q♠ 3♠ 6♥ 27.5$
chrisvg63 checks
Hero bets $18
chrisvg63 calls $18
*** TURN *** Q♠ 3♠ 6♥ [9♠ 63.5$
chrisvg63 checks
Hero bets $32 - Eller gør han?!
SiFFer
Nl100 - A-J turn hit!
Ja det gør han. Mod den type modstander er det bare med at trække så meget value som overhovedet mugligt.
Jeg ville måske også forsætte med at skyde 2/3 pot.
Du skal selvfølgelig byde turn. 32 er dog en småskidt size, da det giver nogle "trælse" stacks på river. Mod en donk gælder det om at få så meget ind på turn, at han er comittet på river.
63,5 + 32 + 32 = 127,5 pot på river.
I har begge invisteret 12 + 18 + 32 = 62 ud af en stack på 168 effektivt = 106 ind i 127,5 på river. Det er et ret stort bet! Hvis du i stedet byder 39, så er der 99 tilbage på river og altså en pot på 141,5. Så er Villain trods alt en del mere comittet.
Jeg bilder mig selv ind at donks folder mere til "lige" beløb (eksempelvis 35 eller 40) end de gør til ulige beløb, da ulige beløb ligner et bluff mere. Derudover er der også noget psykologisk i at byde 39 i stedet for eksempelvis 40. 39 ser bare ud som om, at det er en del mindre, selvom det i virkeligheden kun er en dollar mindre. Derudover gør denne size også, at der er <100 i stakken på river (nemlig 99 ;)), hvilket jeg igen bilder mig selv ind har en psykologisk effekt på donks.
Jeg kan godt være way off i min "psykologisk effekt"-tankegang, men ikke desto mindre mener jeg stadig at 32 er en skidt betsize på turn, da Villain er langt mindre comittet til potten.
Som MHau
Betsizing er lidt for lav. På floppet er SPR = $156/$27.5 = 5.7 og hvis du slår op i mit regneark regneark her: pokeruni.drmshop.dk/poker/psr_betsize.xls (fra denne video: www.pokeruni.dk/bet-sizing-part-ii)
så kan du se at du skal byde ca 68% pot på flop, turn og river for at ende allin.
Så dit bet op floppet er fint (68% * 27.5 = $19) og bet så $43 på turn og resten ind på river.
I øvrigt er dit preflop spil grænsende til spewy. En ret preflop-passiv spiller (PFR 3%) åbner UTG og du 3-better med AJs... Jeg ville normalt bare kalde her. Det kommer dog an på om vi har et read der siger at villain limper big hands og kun raiser "mellemhænder" -- men det er vist ikke tilfældet.
Jørn
@Thyssen
Nu er det ikke villian der openraiser, han flatter bare mit 3bet! Så i dette spot er pf std!
Kigger lige regneark og video igennem.. Har jeg vist misset..
@Mhau
Ja du er spot on! Dog fik jeg sagt 32$:( Men villian foldede! Men igen er jeg for lidt opmærksom på stacksizes.. Ved at være en dårlig vane!
SiFFer
Sorry, det havde jeg overset. Jeg synes dog stadig ikke det er standard at 3-bette i det spot.
Jørn
Check turn er super, så undlader vi at bygge pot for stacks 170bb dybt når vi runner som guder og turner flushes i 3bettede pots, nej vent!
Som Thyssen synes jeg på ingen måder pre er standard, og hvis jeg gør det raiser jeg sikkert lavere for at isolere ham, men en loosepassiv fish som ham, er måske ikke lige drømme mennesket at 3bette AJ mod.
Joonas tror du har misreadet posten, ham jeg 3-better er ikke en loosepassiv fish...
Men nu folder open raiser, så 3bettet er egentlig ligegyldigt i denne post.. Turn bettet var for lavt, og det lærte jeg så:)
SiFFer
3-bettet er vel ikke ligegyldigt... Det er vel vigtigt at finde og rette alle eventuelle leaks.
3-better du for value eller er det et (semi)bluff?