Har ikke lagt synderligt meget mærke til villain, men han har været ude og lave ballade en enkelt gang eller 2. Han er typen der giver den gas ind imellem. Har ikke rigtig set ham i showdown endnu.
TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, P4-97194900-148
played at "Tahoua" for USD RM from 2009-05-27 17:06 until 2009-05-27 17:07
Seat 2: djoetsi ($235.05 in chips)
Seat 4: victalex ($106.15 in chips)
Seat 6: daiske ($100 in chips)
Seat 8: plutarxos ($79.75 in chips)
Seat 10: Zagroos ($15.80 in chips)
ANTES/BLINDS
victalex posts small blind ($0.50), daiske posts big blind ($1).
djoetsi has A♦,J♠
PRE-FLOP
plutarxos calls $1, Zagroos folds, djoetsi bets $4.50, victalex calls $4, daiske folds, plutarxos calls $3.50.
FLOP [board cards: 5♠,4♦,A♣,
victalex bets $10, plutarxos folds, djoetsi calls $10.
TURN [board cards: 5♠,4♦,A♣,Q♣
victalex bets $20, djoetsi calls $20.
RIVER [board cards: 5♠,4♦,A♣,Q♣,K♦
victalex checks, djoetsi checks.
Folder vi nogensinde her, og/eller raiser vi turn, eller better vi river? Eller er det bare 125% standard linien, og hvilke varianter har vi til den?
MVH Skod
NL100 AJo linietjek
Jeg havde spillet den præcis som dig tror jeg...
Jeg synes, du spiller den fint (læs: standard-ish). Havde villain stukket ud endnu engang på river, havde jeg nok fundet et fold frem. Så må vi altså gå ud fra, han har bedre end AT.
Standard spillet imo til river. Jeg er mere interesseret i, hvad du gør, hvis han stikker lige 30-40ish ud på river (jeg folder selv, omend hans linje er pretty weird)? Jeg tror btw, at du valuetowner dig selv ved at bette river, medmindre han måske en gang imellem protestcaller med Ax♣, hvilket jeg tror er ret sjældent...
Ja, er en standard linje du valeger her, wp... MEN;
En taenkende villain boer kunne saette dig mere eller mindre praecist paa A-medium kicker allerede paa floppet og isaer paa turn med dine flat-calls paa dette board som pre-raiser.
Dette goer det relativt nemt for villain at spille sine 2 par+/67/A2/A3 perfekt ud fra denne information.
Alternativer:
Fold turn paa en tight, men god dag.
Saa undgaar du at betale turn+evt river naar du er bagud/bliver outdrawn. Ligeledes undgaar du at villain blot opgiver/bluffer dig ud paa river naar han ikke kan slaa A-medium kicker.
Edit: nedenstående er vrøvl -- jeg læste hh forkert...
@SayNoToBots
En tænkende villain limp-caller ikke preflop, så vi kan vist godt udelukke at villain er tænkende.
@skod
Leads fra dårlige spillere er ekstremt sjældent noget godt, så vi er helt sikkert foran, så jeg raiser flop til ~$25 og better turn/river.
Som spillet vb'er jeg river. Stacks er lidt grimme, så enten better vi $20-25 og folder til et shove eller også shover vi bare selv.
Jørn
@ Thyssen
Han limp-caller ikke. Han sidder i SB og cold-caller mit Iso-raise.
Hvad mener du han leader flop og turn med for at checke river vi kan få betaling fra med et riverbet? Han leader vel ikke et ringere A? I så fald spiller han i hvert fald lidt specielt :) Og som SNTB er inde på, så spiller vi vores handske rimelig face-up.
@SS
Jeg folder sjældent til et riverbet her på en komplet blank turn, der oftere completer min range end hans. Slet ikke mod en villain, som er til den friske side.
Jeg må indrømme jeg egentlig slet ikke overvejde at raise floppet, og jeg er stadig ikke sikker på jeg kan lide det.
Fordelene ved det er naturligvis, at man slipper for et par klamme beslutninger på turn og river, og man tager ofte potten ned med det samme.
Bagdelene er, at man vel ikke kan betale et shove, og man misser ofte value fra villains air-range. Som Thyssen også siger er det altså ret sjældent folk leader noget der slår TPMK, så jeg har det fint med bare at tage den passive linie.
Hvis vi reraiser flop, hvad stiller vi så op mod hhv. shove og call?
MVH Skod
@skod
Sorry, jeg overså det var cold-calleren som leader. Han kan i teorien godt have noget her da han ved et lead fanger fisken i midten, mens et eventuelt check-raise lukker fisken ude, så et lead er oplagt med sets / to par.
Hans betsizing ligner dog noget marginalt, men det er nok mere tvivlsomt om vi kan få value på river. Så wp!
Jørn