Har ikke nogle reads sådan rigtigt. Btn har jeg spillet med før, men mine gamle noter er slettet fordi jeg har geninstalleret Fortune klienten, husker ham dog som en stram gut.
Bordet er 5-handed.
UTG siger $4, jeg siger $12 me AJ♦, btn coldcaller, shortstack i BB rykker all-in for $20 i alt, UTG caller, jeg skubber for $80 mere for UTG og btn?
NL100 - AJs, 4-bet ai preflop
Hvor dybe er I?
Uden reads kunne jeg godt drysse denne preflop, men standard er da at reraise. Netop fordi btn er tight er jeg lidt bange for dette coldcall. Det er sgu 12 blinds. Jeg ville nok bare calle BB's allin. Jeg ved jo ikke hvad btn pønser på og vi har vel gode implied odds.
Jeg gør det vist aldrig med AJ. Slet ikke på et limit hvor folk ikke lægger AQ+.
Du better $80 for chancen for at spille hu med en spiller, der allerede er allin. Best case senario er du oppe mod et mindre par. Og hver gang din 80$ bliver callet er du bagud. Kæmpe -ev!
Btn's coldcall er lidt klamt men kan også være et mellem par som TT/99/88.
Jeg er mere bekymret for UTG.
UTG eller Btn har dig crushed her rigtig tit og folder sjældent AQ+/QQ.
@ Alle
Slet ingen der tænker på hvad jeg repper?
Dette skulle jeg self. have nævnt i første post.
Shortien er ret donket er jeg er ret sikker på jeg er foran hans range.
UTG tror jeg aldrig flatcaller shortiens AI med AA/KK ligesom btn også bør give på nakken med QQ+, hvilket var mine tanker i situationen og derfor jeg skubbede.
Og nu tager jeg dig lige på ordet, Ludomaniac - "Slet ikke på et limit hvor folk ikke lægger AQ+". Btn skriver QQ i chatten og folder mens UTG instafolder. Shorstacken vinder med A9o.
Tak for svar.
@ AKP
Også de tanker jeg gør mig bagefter. Det er ret skidt readless.
Generalt skidt på bossen selvom det er 5 handed er det meget få villans på disse limits det kan betale sig at lave dette move på? Nu er det self. lang tid siden jeg har spillet NL100 men går ud fra det stadig er meget LP poker?
Ps. Hvorfor lader du ham vinder med A9o?
Generelt er Bossen et ret LP sted. Men som altid med 3-betting, er det meget read-betinget. Mod nogle villains derinde, 3-better jeg ret tyndt, fordi de er okay gode spillere. Mod andre 3-better jeg kun TT+ og AQ+.
Ang. hvorfor jeg lader ham vinde: Jeg synes hans skub fortjente det - et raise UTG, et 3-bet af en UTG-raiser, et cold call - I have an ace, Im all-in! :) Illustrerer fint den periode jeg er inde i.
"Og nu tager jeg dig lige på ordet, Ludomaniac - "Slet ikke på et limit hvor folk ikke lægger AQ+". Btn skriver QQ i chatten og folder mens UTG instafolder. Shorstacken vinder med A9o."
Vi taler om NL 100 generelt. Gennemsnitsspilleren på NL100 (på Party i hvert fald) lægger ikke QQ her. Fint nok hvis du kun er oppe imod knappen, der er tight, men du UTG bag, som du ikke kender. Her mener jeg, at det er korrekt at antage, at han sandsynligvis ikke vil lægge AQ+, især ikke når han har lagt en del penge i potten allerede.
Men tillykke med at du fik ham til at lægge sig.
@ LM
Gode pointer, og jeg er enig. Men som vi alle ved, har man i situationen ikke den samme tid som man har, når man skal analysere hånden, og mine tanker drejede sig udelukkende om handreading og om hvad jeg fandt logisk i situationen.
Folk caller sku da ikke med AQ, det må i længere ud på landet med. Alt optil QQ bliver foldet, og QQ/AK er svær.
Det her er en af de situationer, hvor det er så hamrendes svært, at sige om det er korrekt eller ej. Er du readless, så er det skidt. Har du reads, tableimage og dynamik, så kan det sagtens være fint at pushe her. Umuligt for os at sige.
vil sige, at med mindre du har et rigtig solidt, stramt image, så er du nødt til at nøjes med at calle de 8$ mere, eller måske endda folde.
Det at en gut bag dig coldcaller 12bb 3bet, burde bremse dig. der kan megetvel lure en kk/aa eller aks der ik bliver folded her. Alene derfor syntes jeg ik det er vigtigt hvad du representer, og desuden får du højest et coinflip mod shortstacken.
Jeg vil mene de spekulationer du har om hånden, virker mere som noget der hører hjemme i en tour, og ikke i et cashgame.