NL100 AJs i 3bettet pot

#1| 0

Villain er dansker (nick= Danskpeber) og TAG 24/19/5 men 3better ca. 14% fra blinds. Skulle nok have 4bet/callet ham, men blev lidt presset af tiden.
Jeg har spillet 26/19/3.7 med st 35% og fold to 3bet 77%.
Første gang jeg spiller tilbage på ham.

SB ($97.05)
BB ($116)
UTG ($115)
CO ($100)
Hero ($170)

Dealt to Hero A J

fold, fold, Hero raises to $2.50, SB raises to $12.25, fold, Hero calls $9.75

FLOP ($25.50) 4 T A

SB bets $20, Hero calls $20

TURN ($65.50) 4 T A A

SB checks, Hero bets $33, SB raises to $64.80 (AI), Hero calls $31.80 ??

Er linjen ok?

28-08-2009 23:21 #2| 0

Preflop elsker jeg ikke at kalde 3bets med AJ, men jeg kan ikke se, hvordan den kan spilles bedre postflop.

Synes ikke om at raise floppet, da du sandsynligvis mest får et kald af bedre hænder. Lidt ulækkert at han checkraiser dig, når du er committet, og det lugter selvfølgelig af noget stærkt, men du kommer altså ikke væk der til de odds (17 %)... sidder han med flushen, så har du stadig 22% til at ramme fuldt hus... Mod TT har du 15% chance for at suge og dermed (næsten) odds til at kalde, AK/AQ/AT er obviously også mulige, men der er kun et es tilbage, og du splitter med dem, hvis bordet parrer, og vinder engang imellem, når du spiker J.

29-08-2009 10:58 #3| 0

Ser fint ud, ikke det helt store at gøre ved at floppe et A og turne trips i en reraised. Kan ikke analyseres at folde nu, essensen er turnbettet, og det er helt fint. WP, ul.

29-08-2009 11:19 #4| 0
Pre:
Jeg syntes bestemt ikke, at du skal overveje at 4b/calle pre medmindre, at I har en eller anden crazy 4b/5b dynamik, så han shipper <AJs pænt ofte. Før dette er jeg rimelig sikker på, at det er mere +EV at calle i postion med kvalitetshånd imod en 14% range.
Så godt spillet pre ;)

Flop:

Std at calle.

Turn:

Når du better 33$, så sætter du villain i en push/fold situation. Så hvis villain tror, at du er på float/bluff (omend du nok ikke bluff float her, men det ved villain måske ikke...kender ham ikke....ved ikke hvor dygtig han er), så shipper han JJ-KK, et T og eventuelt K-høj med (ved heller ikke om villain cbetter disse, eller checker tilbage). Selvfølgelig har han også trips eller bedre pænt ofte :P...men når du tager disse hænder med i hans range, da skal du calle med odds ca. 1:5!

Edit:
Glemte lige, at villain måsek også 3better dårlige AX hænder...jeg ved ikke hvad read du har på villains 3b range. Så jeg caller her med semi-glæde. Yderligere, hvis villain har AK-AQ er du også drawing til en del split pot + 3 outs FTW! Så man kan på ingen måde folde her!
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar