Mit spørgsmål er her hvad der er mest optimail at gøre i denne situation.. Har ikk noget read på villian.. Hvad siger folk på dette turn ?
Hold'em NL ($0.50/$1)
Seat 1: xxx ($102.30 in chips)
Seat 2: xxx ($38.64 in chips)
Seat 3: xxx ($106.56 in chips)
Seat 4: Hero ($160.55 in chips)
Seat 5: Villian ($85.57 in chips)
Seat 6: xxx sits out
xxx: posts small blind $0.50
Hero: posts big blind $1
----- HOLE CARDS -----
dealt to Hero [A♣ K♥]
Villian: raises to $4
xxx: folds
Hero: raises to $12
Villian: calls $8
----- FLOP ----- [A♠ Q♦ 2♠]
Hero: bets $18
villian: calls $18
----- TURN ----- [A♠ Q♦ 2♠][Q♣]
hero: checks
villian: bets $55.57 and is all-in
NL100 AK
pot turn ~50$ right?
Jeg folder - ligner at best et split - han tjekker vel bag med et draw, ellers er han en tyr der sætter dig på KK - folder stadig uden reads.
Fold..
Dog skal du raise mere PF, jeg siger 15-16$
Jeg er lodret uenig. Hvorfor overhovedet tjekke på turn? Det er da meget usandsynligt at han har callet preflop og floppet med QK eller QJ, hvilket vel er det eneste vi er bange for? Ville til hver en tid bette turn. Har villain AQ eller 22 så sig nh og kom videre.
Jeg kan faktisk ikke lide et turn tjek her - Jeg rester og forventer call af FD/Ax etc - Af og til har Villain en Q, men det er imo sjældent.
Som spillet, betalt!
Mickey
OMG fold?!
Jeg caller ALTID ALTID ALTID her..
Raise mere pre-flop, og jeg checker også turn for at induce bluff.
Reads g0r det altid lidt nemmere, men ok.
Jeg synes f0rst og fremmest du skal give den lidt mere PF for at give ham daarligere odds til et call med pp's i position.
Mht turn - hvis du er bagud paa turn er du det nok ogsaa paa floppet. QQ er usandsynlig og AQ er det meget sjaeldent der bliver callet med her.Du viser stor svaghed i en reraised pot og det er der rigtig mange NL100 spillere der ikke kan staa for. Villain kan sidde med TT,JJ,AK + alt mulige andre pp's.
Jeg byder selv 40 paa turn og som spillet caller jeg det AI.
Hvis det er en aggressiv villian kan det da godt betale sig at checke turn. Dog ikke for at folde, men få ham til at skubbe/bette da vi så ikke skyder ham af svagt a/ FD eller er det kun mig der kan lide den linje?
Dan
Nope kan godt lide den linje Brouer, men et read på villain ville gøre det nemmere.
Ja det er selvfølgelig rigtigt. Ville bare lige være sikker mit standard spil er dog også at bette turn. Men hvis man vil mikse det lidt op.
Forstår ikke turn-check. Er det fordi du tror du er bagud? TPTK i en rr mod en semi-shortie er nuts for mig - skillingerne til midten.
call
tror ikk han vil skubbe, hvis har ramt trips, når du viser svaghed på turn.
@ Okay.. Jeg siger tak for de gode råd og vil prøve at reraise mere når jeg er ude af position.. Jeg var faktisk bange for at jeg bar bagud til AQ, men sjovt nok endte jeg med at calle alligevel..
Perbaad, det er sjældent Villains moser med lidt over pot med 2nd nuts - de vil suuuuuuuuge dig ind - Det samme tror jeg de ville gøre med Qx.
Result?
Mickey
Jeg siger ikke det er min standardlinje at checke turn, men det er også fordi jeg er bettingtyr, men det lader til at de fleste mener at et check er forkert, men samtidig siger at vi som spillet har et easy call. Hvis man har turncheck i sit repetoire for at induce bluff eller value fra dårligere hænder, bliver stacksizes og spot da ikke bedre end her.
Jeg kan ikke lide det fordi boardet er for drawheavy, men jeg synes bestemt ikke et turncheck er helt skævt
Enig Løp, et turn tjek er ikke i havnen, men jeg ville hellere gøre det med et read på Villain der siger han er aggro. Desuden - På NL100 er jeg næsten overbevist om at hvis vi byder her igen, så betaler han med Ax når han har betalt et reraise PF.
Readless foretrækker jeg klart at bette turn igen.
Mickey