Har spillet mod ham nogle gange på det sidste, og har en fornemmelse af han er ved at være træt af mig, og føler også jeg har godt styr på ham. Kort inden jeg får AK spiller vi denne hånd:
** Hand # 1949341107 starting - 2008-04-03 23:00:00
** San Sebastian [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money
Freddoo sitting in seat 1 with $140.91
muxplust sitting in seat 2 with $106.17
vejvo sitting in seat 3 with $113.12
Hero sitting in seat 4 with $240.90[Dealer]
198819881988 sitting in seat 5 with $159.65
198819881988 posted the small blind - $0.50
Freddoo posted the big blind - $1.00
** Dealing cards to Hero: 6c, 6s
muxplust folded
vejvo folded
Hero raised to $4.00
198819881988 raised to $13.50
Freddoo folded
Hero called - $13.50
** Dealing the flop: 2s, 2h, 3h
198819881988 bet - $20.00
Hero raised to $55.00
198819881988 folded
Efterfølgende kommer så denne hånd:
** Hand # 1949342823 starting - 2008-04-03 23:01:09
** San Sebastian [Hold 'em] (0.50|1.00 NL - Cash Game) Real Money
Freddoo sitting in seat 1 with $140.41[Dealer]
muxplust sitting in seat 2 with $106.17
vejvo sitting in seat 3 with $112.12
Hero sitting in seat 4 with $272.40
198819881988 sitting in seat 5 with $126.65
mothervalley sitting in seat 6 with $40.39
muxplust posted the small blind - $0.50
vejvo posted the big blind - $1.00
mothervalley posted to play - $1.00
** Dealing cards to Hero: Kc, Ah
Hero raised to $4.00
198819881988 called - $4.00
mothervalley folded
Freddoo folded
muxplust folded
vejvo folded
** Dealing the flop: Jc, Ks, 8s
Hero checked
198819881988 bet - $10.50
Hero called - $10.50
** Dealing the turn: 3s
Hero checked
198819881988 bet - $24.00
Hero called - $24.00
** Dealing the river: 3c
Her checked
198819881988 went all-in - $88.15
Hero ???
Han better hurtigt igennem hele hånd nr 2
Hvad siger i, call/fold? og skulle jeg havde raiset/foldet turn?
NL100 AK
AlphaNemo
Som du kan se, fordi jeg ikke behøver at bette...!
Hvis villain er på semi-tilt kan jeg godt finde et call frem her... Som std. folder jeg nok river. Hvis du raiser turn comitter du dig til potten, så et call tror jeg er fint.
Det er nok bordets dynamik, der afgører sagen for mig... Hvilke andre hænder har villain bettet på alle streets? Slog de TPTK? Hvordan spiller han sets?
Du skal ihvertfald helt sikket skyde mellem 2/3 og 3/4 pot på et så farligt flop - og når du nu checker og han better pot så vil jeg helt sikket give den til 33-38ish.. turn'en compleater farven og syntes derfor callet er ok... - Han har dig helt sikkert på en stærk K med din linie og tror han prøver at vride det sidste ud af dig på en ufarlig river
- ville sætte ham på KJ eller 88 - dvs. fold og vent på et bedre spot.
Fibonacci
Jeg har ikke set ham spille en hånd sådan her før, og det er også første gang jeg gør sådan...!
Reraise flop grundet muligt farvetræk. som spillet kalder jeg turn og folder floden. Der findes bedre spots.
Hvorfor sætte mig på en stærk K? Har aldrig spillet hånd sådan, kunne det ikke lige så nemt ligne en svag hånd?
Forstår ikke hvad du mener med at du ikke behøver at bette... Havde du bettet eller checkraiset floppet som i øvrigt er et ganske drawheavy bord, ville dine beslutninger videre i hånden være noget nemmere....
Som spillet folder jeg river...
Byd flop sådan ca hver gang. Som spillet er det umuligt for os der ikke har spillet mod ham før at sige, hvad der er rigtigt eller forkert på river.
Miwala, fordi jeg følgte at vi var kommet dertil hvor jeg havde på fornemmelsen at han ville gøre alt for at vinde over mig...!
mente der var mere ev i at lade ham skyde kontra risikoen ved han sjulle ramme...!
Men er meget i tvivl om det var den rigtige måde at gribe det an.
Jeg vælger efter en smule betænkningstid at calle river, og han viser 45s for en flush...!
YoghurtKing
Næste gang husker jeg lige at spørge dig først om du har spillet imod ham inden jeg poster hånden.
Dumt af mig, undskyld.
Syntes ofte at folk på nl100 laver den fejl ikke at bette AK når de rammer et flop - istedet bliver der check callet på flop og turn og river bliver dyr..
Som jeg sagde i mit tidligere indlæg - LEAD FLOP!
Hvad gjorde du på river?
"Jeg vælger efter en smule betænkningstid at calle river, og han viser 45s for en flush...!"
Og der har du saa svaret paa, hvorfor du skulle ha leaded/c/raised floppet!
KeysorSoze
lol
Kongenafdk
Som jeg har skrevet tidligere som du ville vide hvis du havde læst det hele, så har jeg ikke spillet hånden sådan før, og gør det kun fordi jeg havde, ja læs selv tråden....... Så dit "Syntes ofte at folk på nl100 laver den fejl ikke at bette AK når de rammer et flop" har ikke rigtigt noget med sagen at gøre, men tak for informationen.
hånd 1 er kæmpe spew.... hvad er det du regner han betaler med som du skal hente value fra? eller raiser du for at få ham af et mid pair, som helt sikkert vil være noget af en opgave på nl 100.
Derudover spille du hånd 2 helt helt galt.
her er et par linjer til dig:
-CB-flob, cr en blank turn all in(hvis han chekker bag, oppenshove river) , eller, cb flob, byd en blank turn og betal et shove
- CC flob, og CR turn all in.
som spillet skal du betale
lorten 1
Jeg regner ikke med han betaler mere, jeg vil abre gerne tage potten hjem her fordi jeg er overbevist om jeg med stor sandsynlighed er foran, da han altid c-better, og syntes ikke jeg vil kalde og så folde turn når der falder et højt kort.
Ved godt hånd 2 er skidt, mente som sagt bare at jeg kunne få met ud af ham på den måde på baggrund af historie og hans "tilt/træthed af mig"
lol right back at ya...!
Jeg regner ikke med han betaler mere, jeg vil abre gerne tage potten hjem her fordi jeg er overbevist om jeg med stor sandsynlighed er foran, da han altid c-better, og syntes ikke jeg vil kalde og så folde turn når der falder et højt kort.
jeg vil hellere betale hans cb bet og håbe på et show down. Hvis der falder et højt kort og han bliver ved med at bette, må du jo tage den derfra. Kommer an på historie, dit intryk af villan om du betaler eller drysser. Kan virkelig ik li et raise i hånd 1 uden speciel dynamik
lorten
Der er dynamik, som jeg skriver i første post er han ved at være godt træt af mig da jeg har kastet rund med ham. Derfor jeg spiller hånd 2 så underligt, som sagt ahr jeg aldrig spillet en hånd sådan før, så er det i hvert fald år siden.
Hejsa,
Hånd 1 er helt hen i havnen spillet. Det er mega spew.
Folder personligt preflop, vi er slet ikke dybe nok til at du caller et renakke, for at spille for set. Derudover kommer der et low flop og du vælger (på NL100 hvor folk ikke folder overpairs), at renakke ham. Tja imo spiller du mere eller mindre din hånd face up, mellempair op til 1010.
Du skal overveje lidt hvad er det i hans 3betting PF range som du reelt slår.
Normal 3betting range vil være 1010+, AK+.... på NL100 er den sjældent bredere imo. Det eneste du reelt får til at smide er AQs+ hvor de ikke er hjerter. Resten af den range skubber dig rest på NL100.
Hånd 2 er også helt håbløst, hvis du NETOP tror han er træt af dig og vil have dig af hånden, så raise ham nu på floppet, så skal han nok komme flyvende med en weak Konge !
Du er selv skyld i han slår dig, da du overlader init til ham og du faktisk spiller i fuldstændig blinde. Som spillet folder jeg river.
Hvis du ikke synes du gør noget galt eller er interesseret i at høre andre linjer, hvorfor poster du så?
jeez
Hånd1:
Halvspewie. Nok ikke profitabelt i længden..
Hånd2:
Tamt spillet.. Den skal raises senest på turn, helst flop..
Hvis du ik kan tåle at høre folks mening, men hopper på barrikaderne med det samme, så la dog vær med at poste hænder.. Men hvis du selv syntes hånden er fint spillet så GL..
Tjaah, de andre har jo sagt det men jeg vil lige gentage det. Første hånd er helt i hegnet både preflop og på floppet. 2. Hånd er utrolig skidt spillet. Lead floppet. Når du nu har været så utrolig donket at checke, skal der selvfølgelig reraises.
Poster du for analyse så vær klar på at tage kritik. Hvis du er overbevist om at du spillede den korrekt og ikke vil lade nogen ændre denne holdning så lad vær med at post. Gad vide om alle andre spillere i denne tråd er elendige pokerspillere eller om du måske rent faktisk spiller skidt...
YoghurtKing 04-04-2008 10:10
Hvis du ikke synes du gør noget galt eller er interesseret i at høre andre linjer, hvorfor poster du så?
Øhhh, spørgsmålet her er vel nærmere hvorfor du kommentere i tråden hvis du ikke har læst det hele?
Hvis du så gad det ville du nok få et andet indtryk, skriver jo at jeg godt ved det ikke er super godt og derfor at jeg spørger. Idiot ;)