UTG spiller 26/17/2 over 822 hænder, folder til 3bet 62%, raiser 1st in fra aktuelle position 20%.
Jeg har selv en 3bet% på 5.
Hvordan spilles den optimalt herfra?
SB: $100.00
Hero (BB): $127.60
UTG: $116.94
CO: $251.87
BTN: $151.83
Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with K♣ A♣
UTG raises to $3, 3 folds, Hero raises to $11, UTG calls $8
Flop: ($22.50) 9♦ A♠ Q♦ (2 players)
Hero?
NL100 AK 3bet pot på AQ9tt OOP
Jeg better halv pot. Checker formodentlig turn for at holde mest mulig af villains range inde - med mindre det er en ♦ - og valuebetter river.
Better villain turn checkraiser jeg nok AI, med mindre det er en J
Har du nogen ide om hvad villain kalder et 3Bet med?
Jeg tror han oftest kalder med alle hænder han ikke folder, dvs også med AA. Jeg har ikke været ude efter ham på nogen måde, så tror ikke at han defender helt vildt light.
Hmm, synes ikke der er så meget kød på den hånd her.
Bet lidt over halv pot for value og få stacken ind.
Boardet er drawheavy og Villain er ikke aggressiv så jeg kan ikke rigtig se andre muligheder?
Havde det været et A27 board fx, og vi var imod en aggressiv modstander, kan jeg se en ide i at vælge en anden linje, men ikke i den aktuelle hånd.
Checker du nogen sinde KQ, KK og JJ ish her? I så fald mix it up med et check til tider.
Hvis ikke, så ½ pot og få pengene til midten af some point i hånden..
Tænkte nok det ville være det svar jeg ville få. Jeg synes dog at der et problem med at bette floppet. Den range som villain fortsætter med mener jeg ikke vi er foran. Jeg har prøvet at lave en PokerStove på den, og jeg ved godt at det nogle gange bliver lidt for firkantet, men tror nu at det passer nogenlunde.
Villains preflop calling range:
Board: As Qd 9d
Dead:
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 40.626% 34.82% 05.81% 16891 2816.50 { 88+, ATs+, KJs+, AQo+ }
Hand 1: 59.374% 53.57% 05.81% 25986 2816.50 { AcKc }
Okay vi er foran, super.
Hvis vi better fortsætter villain sandsynligvis med følgende range:
Dead:
Hand 0: 59.727% 49.96% 09.77% 14343 2804.50 { QQ+, 99, ATs+, KQs, KdJd, AQo+ }
Hand 1: 40.273% 30.51% 09.77% 8758 2804.50 { AcKc }
Her er vi faktisk ikke favorit. Han er 60% favorit!
Lad os så se på hvilke hænder han folder:
Dead:
Hand 0: 12.929% 12.87% 00.06% 2548 12.00 { JJ-TT, 88, KcJc, KhJh, KsJs }
Hand 1: 87.071% 87.01% 00.06% 17228 12.00 { AcKc }
Dem er vi altså langt foran, så ved at få ham til at folde disse opnår vi altså ikke det store.
Derfor mener jeg at et check kan være den bedste løsning. Jeg vil meget gerne have kommentarer til dette.
Problemet er, at der er mange draws, du skal beskytte imod og charge... Så for mig at se har vi ikke rigtig så mange muligheder.
der er ikke så mange hvis du er enig i mine ranges, men det er selvfølgelig en anden snak hvis du vil proppe JTs, KTs og sc♦♦ ind i rangen.
Han raiser godt nok utg... Men jeg vil ikke udelukke hænder som JT, KJ, KTs.
Du skal heller ikke glemme KQ eller AT, som du sagtens kan få value fra på floppet...
Jeg har ikke tænkt nærmere over de ranges du sætter op, men generelt skal man passe på med at sætte villain "for statisk", og gøre hans range for snæver.
Selvom du måske mener de hænder jeg mener giver villain en for bred range, så får du også information ud af at bette floppet. Du er formentlig foran hans range, men ved det ikke rigtigt. Så kan jeg bedre lide at stikke ud og undgå en gætteleg på turn.
KQ og AT er også i den range jeg har opstillet: QQ+, 99, ATs+, KQs, KdJd, AQo+.
Kan du lide at bette flop og c/f turn?
Det kommer selvfølgelig an på hvad turn bringer... Men ja, bet flop + c/f turn > check flop anyday, imo!
Hmm... er sgu godt nok i tvivl om den her. Jeg tror sgu at hvis stacks kommer ind er vi bagud med en hel del.
Har svært ved at se pointen i at 3-bette preflop med ak oop, hvis vi ikke ønsker at spille for stacken på a højt flop når vi kun er 116bb dybe... Det eneste vi reelt frygter er vel AQ/QQ og ja som goatie siger så er der rigtigt mange draw muligheder derude...
Jeg caller også tit blot med AK hvis en nit raiser UTG. Her mente jeg dog at der var value, fordi at vi gør det udemærket mod den range han caller os med. Den primære årsag til dette er dog at han caller med AQ, men den slår vi ikke længere på floppet.
For det første er jeg med på han er en nit, men de dukker altså op med et dårligere A her nogengange. Men altså, det er fint med pokerstove beregningerne, bare ikke så voldsomt spændende, udover at kigge på hånden isoleret set. Du har toppen af din range her, og vil bette med bunden også, ergo vil vi gerne bette. Fair nok hvis du checker alle dine hænder her, men det er umiddelbart ikke særlig godt, plus det tror jeg ikke nødvendigvis du gør.
Jeg checker her mod en jeg ved spazzer ud for stacks (det er dem med 80/70 stats), men som standard better vi klart.
Nåja et faktum folk også glemmer generelt, at antager vi han har et midpair f.eks, vil folk mene vi får en street ud af ham på turn. Ved at checke polariserer vi vores range kraftigt henimod stærke hænder i forhold til ved at bette, og det er jo ikke skide sjovt. Han caller 99 oftere på floppet her, end han gør når du checker og så stikker en halv pot ud turn, helt dum er han sikkert. Bet forsadan!
Ok 99 har floppet et set, men TT/JJ/KQs osv, you get the point. Ikke at jeg tror han caller den nogen voldsomt stor del af gangene, men ja :)
1/2 pot flop
1/2 pot turn
1/2 pot river ?
Spillere med stor spredning er VPIP og PFR er flop-liderlige, så han kalder dit reraise med mange dårlige esser, diverse Qx, Tx, SCs and god knows what. Han har sikkert også en masse gutshots som han peeler floppet med.
1/2 pot hele vejen ser fint ud og "suger" langsomt villain indtil han tanker på river og ender med at kalde med A8.
Jørn