UTG er 23/18/1.3 og std TAG, ikke fanget i noget snavs,
BB er kæmpe donk 97/2/2.2 der elsker at donkbette, både med stærke hænder og nuts. Han plejer at sige 3-5 på floppet, men første gang jeg ser ham i en RR pot.
Jeg er TAGish.
Hvilken linje tager vi og hvorfor?
SB ($204)
BB ($217)
UTG ($100)
Hero ($219)
BTN ($97.50)
Dealt to Hero K♥ A♣
UTG raises to $3.50, Hero raises to $12, fold, SB calls $11.50, fold, UTG calls $8.50
FLOP ($37) A♦ Q♦ 6♦
SB bets $9, UTG calls $9, Hero calls $9
TURN ($64) A♦ Q♦ 6♦ 2♣
SB bets $9, UTG calls $9, Hero calls $9
RIVER ($91) A♦ Q♦ 6♦ 2♣ T♥
SB checks, UTG bets $60, Hero folds, SB folds
NL100 AK 3bet TPTK monotone bord 200 BB dyb
Raiser floppet, og som spillet raiser jeg klart senest turn - vi har ramt top par i en pot vi selv har 3-bettet og vi lader en donk slippe afsted med at bette henholdsvis 1/4 pot og 1/7 pot.
Enig, det er også planen efterfølgende jeg er i tvivl og derfor jeg ikke fik raiset.
Hvis vi raiser floppet, lad os sige 35-40, og donken folder og Villain skubber snapper vi selvfølgelig, eller hvis vi møder nogen modstand og turn er en ♦ er vi færdige, men
Hvad er din linje hvis:
a) du bliver raiset af donken, lad os sige clickraise eller shove?
b) du bliver callet af donken og Villain skubber
c) du bliver callet af donken, Villain folder, turn er blank og donken leader (husk 200BB dyb), igen 10-20 ud i ~120
Synes godt om såvel pre og flop (flop for potcontrol hvis der skulle falde ♦ senere i hånden).
Det lille turnbet og flatcallet vil gøre jeg umiddelbart vil sætte dem på dårligere esser/♦-draws og derfor raise turn til ca. 35-40 (giver mig også muligheden for at checke bagefter på river - hvad jeg helst vil hvis en af dem skulle calle). Bliver jeg reraiset på turn kommer jeg ind mod UTG (jf. potodds) men folder mod SB.