Villain er TAG og virker fornuftig. Hero har spillet spillet (og talt) LAG i perioder, men har strammet op efter en hånd, hvor han røg allin mod en short stack med AK mod KK, og riverede et A. Har en fornemmelse af, at de andre så mig som en smule crazy efter det, og de har givet mig temmelig meget respekt. De seneste 15-20 minutter har hero spillet TAG.
Full Tilt Poker Game #2060088140: Table Morgan (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 15:35:28 ET - 2007/03/24
Seat 1: TWINUNO ($135.10)
Seat 2: KaptajnKold ($186.60)
Seat 3: Colonel Mustard ($204.80)
Seat 4: Melco ($136.20)
Seat 5: ajfennewald ($101.15)
Seat 6: doublewinger ($95.50)
Melco posts the small blind of $0.50
ajfennewald posts the big blind of $1
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to KaptajnKold A♦ K♣
2 folds
KaptajnKold raises to $3.50
Colonel Mustard raises to $12
2 folds
KaptajnKold raises to $37.50 <----- Er det for lidt?
Colonel Mustard calls $25.50
*** FLOP *** T♣ K♠ J♣
KaptajnKold bets $55
Colonel Mustard raises to $167.30, and is all in
Mod en fornuftig TAG er jeg altid slået her, ikke? Kommentarer ønskes til bet-størrelser og linjen generelt. Det er en frygtelig standard situation er jeg klart over, men jeg giver den et skud på NL100, og vil gerne lige foretage et sanity check.
NL100, AKoff, OOP, ca. 200 BBs
Er det ikke at overspille at 4-bette AK OOP preflop mod en fornuftig TAG villain? Hvorfor ikke calle og se floppet an?
Selvom jeg normalt kun spiller NL 50, så tror jeg også du er slået, og meget ofte vil se et par esser eller et set i konger her...
Blomme
Kast AK i mucken preflop i det spot.
Du får ikke videre action med mindre du er slået.
@blomme
der 3 bettes kun !
@c_hope
Okay!
Troede egentlig, man omtalte de første raise preflop som et 2-bet, da "bettet" jo er BB.
Men fair nok da :)
Blomme
Det er nu et 4-bet da blinds tæller som det første bet.
Lad være at 4-bette preflop med dybe stacks når du har AK mod en spiller som denne. Bare call hans raise og udøv pot kontrol. Alternativt (lidt efter hvor aggressivt spillet er) kan du folde hvis hans range er meget tight.
Som spillet har du et klart fold.
så har jeg misforstået terminologien i NL - sorry.
@C_hope
Hvad er det nu vi plejer at sige med dig og cashgame???
;)
Jeg flatcaller bare hans raise PF
Preflop er helt skidt, umuligt at få action af nogle hænder du ikke skal ramme et mirakel setup flop mod for at få god action. Call og se et flop.
Som spillet folder jeg.
@ C_hope
Jeg er sgu' enig med dig. Jeg har endnu aldrig lagt mærke til en HH, hvor nogen skriver at de reraiser first-in (hvilket jo tilsyneladende er tilfældet)!
Cash eller tour må terminologien jo forøvrigt være den samme, og her er du jo eksperten. Giver du forøvrigt undervisning?
@ OP
Hånden skal selvfølgelig smides. Han spiller intet på den måde hvor du er bedre end et coinflip, og selv det er du nok sjældent her.
Hvorfor er det vi ønsker at spille AKo oop i en reraised pot oop i et passivt game?
Se forøvigt lige hånden jeg har postet fra UB her.
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=127977
Her skriver de raiser, og ikke reraiser da første mand åbner potten med et raise (ikke et reraise).
Jeg holder stadig på at det er et 3-bet.
Bare call hans re-raise.
Løpenthin,
Jeg synes vi bliver utroligt lette at spille mod hvis vi mucker AK her.
Jensen,
Det er et 4-bet på resten af internettet (2p2)
Det er ikke et 4-bet på PN. Carl bestemmer.
Men, hvis det er et 4-bet, så reraiser man altså first in?