NL100 AKs 3better flop med fd og møder AI

#1| 0

NL'H 100 5max

stacks:
knappen: 55
sb hero: 120
bb: 140
bb og knap har været set aktive med høj vp på 55+ og pre 18. Jeg har lige 3bettet 2 gange i træk og taget ned, så vælger at flatte for variere lidt.

Knappen raiser til 5, jeg i sb vælger at calle med Ad Kd, bb caller.

Pot: 15

Flop: 5d 6d 8h. Check fra mig i sb, bb checker, knappen better 15, jeg i sb gør det til 43, bb går ai med 120, knappen folder. Hero?

15-09-2009 02:51 #2| 0

utrolig ringe HH :-)

Hvorfor 3-better du ikke AK preflop ude af position?

som du skriver har du taget 2 hænder ned ved 3bet i træk, og når du så sidder med en så stærk hånd som AKs, så er der netop grund til at 3-bet igen :)

Når du så vælger at checkraise til 43, kan du vel aldrig være i tvivl om du caller shove. Det er meget dårlig planlægning :). Men du har 2 overkort, + nut flushdraw det er jo super easy call, især som spillet. Du er jo sick committed :)

15-09-2009 02:58 #3| 0

Ryk ned i limit. Alternativt skift til Boss Media og ship mig dit nick.

15-09-2009 03:00 #4| 0

@SS

Hvorfor vil du have fiskene rykker ned i limit. Lad dem endelig blive :D!!

15-09-2009 03:13 #5| 0
OP

Sorry for ringe HS, Men skriver fra mobilen.

Jeg snappede også, men kom i tvivl bagefter om det er +ev at calle hans ai når han CR mit CR. Hvilke hænder gør han det med? For mig gav det ingen mening at han vælger den linie. Måske korrekt at jeg skulle have 3bettet pre igen, men synes det var ved at være på tide at skifte lidt gear. Men nm, så er der ny tankegang til næste gang jeg modtager sådan en hånd efter at have 3bettet de 2tidligere hænder.

@ss
Fed kommentar. Skal vi prøve at holde os til hånden. Evt smid dit boss nick så skal jeg sørge for at joine dit bord i morgen, så du kan rippe mig.

15-09-2009 03:21 #6| 0

Potten er efter hans all in til de 120 så vidt jeg lige kan regne ud så er potten her 3X5+15+43+115=188 og du skal betale 120-(43+5)= 72..

Dine odds er altså Du skal altså vinde 1 ud af 2,61 gange, eller 38,3%...

Det er ca. det du har, hvis du kun har farvetrækket, og modstanderen ikke har redraws.

Medmindre du kan sige med 100% sikkerhed, at villain har 2 par+ 100% af gangene, så er det easy call. Det mener jeg dog på ingen måde selv at kunne sige ud fra de "reads" vi har fået i analysen, så du skal naturligvis bare til midten.
Villain kan snildt have hands som 98 JJ, og det der er værre... Du siger jo selv deres vpip er 55+, så forstår ikke rigtig hvad du er i tvivl om.

I øvrigt forstår jeg heller ikke pointen med at 3-bette 2 hands i træk, og så undlade 3. gang, når man endelig har en monster.

MVH Skod

15-09-2009 06:26 #7| 0

Igen mener jeg at posts som det her er hvad der har ødelagt vores analyse forum herinde, og jeg synes at det skal til at tages seriøst at vi har et VIP forum. Lav et system hvor folk ikke kan poste når de smider sådan noget op her, og så samtidig lige bruger det som legit undskyldning at skrive fra mobilen, det er skuda klart vi aldrig bliver bedre med det skidt her.

Ryk ned i limit btw, og fokuser på at poste hænder istedet.

15-09-2009 06:48 #8| 0
OP

@jonas
Ser ud som om at det er til stor gene at jeg ikke har postet en ordentlig HS. Det skal jeg nok gøre næste gang.

Hvorfor skal jeg rykke ned i limit hvis rullen er stor nok og jeg ikk er tabende over de sidste 200k hænder? Alle kan vel komme i tvivl en gang i mellem selv om spotsne for andre er easy? Nu er det jo heller ikk sådan at jeg smed min hånd til hans ai. Men jeg kom i tvivl bagefter om det var ok cald. Det var det, men samtidig fik skod's post også mindet mig om at min hånd skal 3bettes pre igen grundet de 2 tidligere hænder. Så jeg har da fået noget lærerigt ud af min post alligevel. Hvis du mener at indlæg som mine er ved at dræbe, så synes jeg du skulle foreslå pn at lave deres forum regler om for posting af håndanalyser?

15-09-2009 06:52 #9| 0

@zonki

Hvorfor først ved skods post. Prøv at læs min, som desuden var den første :)

"Hvorfor 3-better du ikke AK preflop ude af position?

som du skriver har du taget 2 hænder ned ved 3bet i træk, og når du så sidder med en så stærk hånd som AKs, så er der netop grund til at 3-bet igen"

:D

15-09-2009 09:48 #10| 0

3bet PF og bet/3bet (shove) som spillet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar