Ukendt villain og ingen stats.
Kommentarer til PF, flop og turn ønskes.
Effektive stacks $160
blacknora posted the small blind - $0.50
scumball posted the big blind - $1.00
** Dealing card to Hero: A♣, K♣
Hero raised - $4.00
Villain raised - $14.00
blacknora folded
scumball folded
Hero called - $14.00
** Dealing the flop (pot 29,5): 8♠, 9♠, 5♣
Hero checked
Villain bet - $17.00
Hero called - $17.00
** Dealing the turn (Pot 63,5): 4♣
Hero bet - $39.00
NL100, AKs i reraised, draw på turn
Well, hvad gør du hvis han pusher? Derudover repper du nada imo.
check/call flop er skidt, check/fold eller bet.
Pre flop: Okay. Jeg slipper den nok heller ikke.
Øhh... FOLD flop! Han har et over par, eller et set i niere. Du skal ramme en 6 outer, eller runner-runner flush for at få den bedste hånd, og hvis du rammer, får du sikkert ikke betaling, da både A, og K er scare cards for QQ og ned (undtaget nierne selvfølgelig, som du vil være i store problemer imod).
Jeg repopper pre for at få lidt mere info (smider obvs til shove)
c-better/folder floppet eller check/folder. Forstår slet ikke det kald du roder dig ud i her, han repper en stærk handske og jeg tvivler på at du kan lave et kald for så senere at bluffe ham af hånden.
Medmindre hans flop spil var rent bluff, tror jeg nemt du får et shove i hovedet her, og så kan du kun lægge dig, så i mine øjne også en skidt ide at skyde turn.
@super
Repper nok ikke rigtigt noget her. Set var nok blevet spillet anderledes på det flop.
Det undrer mig dog at han ikke better flop højere med det koordinere bord, og derfor vælger jeg at at tage et kort af.
Måske et CRAI på turn var en bedre mulighed afhængig at villains betsize?
Jeg tror ikke at du skal lægge for meget i hans bet size. Siden hånden er re-raiset stort, sætter han dig nok på et PP, og så er han ikke alt for bekymret for et draw. Det han overvejer er om du har kaldt for set value, og hvis du har 55, 88 eller 99, er der ingen grund til at give dig alt for mange flere penge, men hvis du har TT, så vil han ikke skubbe dig ud af potten.
CRAI på turn er noget jeg kan lide. Det kræver dog, at villain er i stand til at smide marginale handsker, da det ellers nok bare er spew mod en random donk, som caller alt.
@ Cunego
"Jeg repopper pre for at få lidt mere info (smider obvs til shove)"
Hvorfor er du så interesseret i at lave AKs til et bluff her, og hvilken information mener du at have fået, hvis han smoothcaller eller skubber, når du overhovedet ikke kender noget til villain?
@ sakii
Som de andre skriver - gør noget andet på floppet. Dine implied odds er dårlige, og du har relativt ofte grimme reverse implied og er OOP. Hvis du tolker størrelsen af hans udstik som svaghed, så checkraise i stedet og giv op til mere action. Det synes jeg i øvrigt, du bør gøre med alle draws og made hands, du har lyst til at felte her. Jeg kan ikke lide et lead mod en ukendt modstander, da du har nada idé om hans respons med de forskellige hænder, og da han meget sjældent folder en bedre hånd.
Når du nu er kommet til turn på den måde, så check til ham i stedet. Du repper ikke ret meget, og specielt størrelsen af dit udstik er temmelig skidt. Han folder aldrig en ok one-pair hand, og det er virkelig en katastrofe, hvis du har tænkt dig at folde til et shove. Hvis du derimod checker til ham, får du muligheden for en gratis river (som du rigtigt gerne vil have), og har derudover pludselig noget FE ved at cr AI. Hvis villain er god, bet/folder han næppe ret mange hænder på det board her, men nu behøver vi jo ikke overvurdere en NL100-gut alt for meget ;)
Med stacks og uden reads OOP, vælger jeg at 4bette til 40ish i dette spot. Dog med planen om at folde til et shove. Du forbliver den aggressive i hånden og repper en stærk hånd- Desuden får du villan til at smide en del hænder og han tænker sig nok om, før han vælger at 3bette dig light igen ;-)
Ved 100bb stacks, 4bet shover jeg hvis humøret er til det!
Som spillet, folder jeg floppet.
@alle
Tak for de gode inputs og argumenter. Linien er normalt ikke mit standard play og jeg får spillet den ganske forskrækkeligt.
Villain rester til mit bet og jeg har trods en smule fornuft tilbage og folder hånden. Jeg kaldte derefter Hero for en stor idiot og gik i seng.
Alle børnene havde FE
undtagen Hero, han havde zero