Bordet er fyldt med 5 regulars(og en fisk), jeg har dog position på den bedste af dem.
Jeg har fået min stack ved blandt andet at suge ud med ajs mod aks pf, og noget andet skrammel tror jeg. Derfor ser i hvert fald to af de andre regs mig ikke som god, og en af dem er blandt andet villain. Villain selv spiller 21/16 med en 3bet procent på 7.45 over 400 hænder. Jeg har spillet 38/35 med en 3-bet procent på 14 eller derover. Normalt spiller jeg 22/20 men en kombination af vanvittigt gode kort, samt en krig med ham den dygtige til højre for mig, har givet mig disse stats.
Jeg synes villains linie i nedenstående hånd er mærkelig? Det er kun lige et marginalt call mod qq, hvor vi har omkring 33%, ikke? qq er i øvrigt den hånd jeg synes han ligner mest, jj og 1010 skubber vel næppe her, og mon ikke kk og aa også lader mig komme ind igen. Planen for mit vedkommende var selvfølgelig at skubbe floppet no matter what, men det at han gør det problematiserer min beslutning lidt synes jeg.
GAME #1281325095: Texas Hold'em NL $0.50/$1 21-Nov-2008 09:57:42
Table Salt Rock
Seat 1: RisingLuck3 ($133.25 in chips) DEALER
Seat 3: Villain ($116.35 in chips)
Seat 5: Minlada ($143.65 in chips)
Seat 6: IgotSacked ($103.15 in chips)
Seat 8: Hero ($509.85 in chips)
Seat 10: anterilop ($48.00 in chips)
Villain: Post SB $0.50
Minlada: Post BB $1.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [♦A ♦K]
IgotSacked: Fold
Hero: Raise (NF) $4.00
anterilop: Fold
RisingLuck3: Fold
Villain: Raise (NF) $12.00
Minlada: Fold
Hero: Raise (NF) $41.00
Villain: Call $29.00
*** FLOP *** [♦J ♥10 ♣3] - 83$
Villain: Bet $75.35
Hero: Call $75.35
NL100 - AKs
Lad mig forstå det her ret:
Pot odds siger at du skal have 32,2% for at være break even. Du har et ukendt antal outs, formodentligt mellem 4 og 8. Med 8 outs ud af 45 kort hvis villain har QQ har du 32,7%. Så bedst case scenario er break even.
Medmindre du tror at villain kalder dit 4-bet og jammer med hænder som KQ, AK, AQ, AJ eller lignende ofte, så kan jeg virkeligt ikke se hvorfor du ikke bare skulle mucke.
Personligt tror jeg næsten at du ser AA ret ofte her, hvilket kun efterlader dig 4 outs.
Jamen det var præcis det dilemma jeg stod i, men hvis man opvejer forhistorie stats etc. bliver hans range så ikke bredere? Men hvilke hænder skulle gøre den bredere, lol. Arhg! men træffer jeg reelt ikke beslutningen pf, for 116bbs?
Jeg ser ikke det store dilemma.
Hvis Villain er TAG og betragter dig som spewy, så caller han da stdigvæk ikke 4-bets super ligth. Og han skubber da heller ikke stakken ind som bluff efterfølgende. Ville du calle 4-bet og skubbe luft på flop mod en aggro spiller som du tror sender stakken ind ligth?
Preflop tager du naturligvis beslutningen at sende stakken ind på any flop - hvis der checkes til dig - og håbe at villain folder en matchende AK eller spewy AQ, men jeg kan ikke se det fristende i at kalde stakken med A høj uden ordentlige pot-odds.
Nej men han caller vel 4bets mere light ind hvis jeg havde spillet nittet - men jeg deler egentlig dine synspunkter, så ikke så meget der, var heller ikke helt tilfreds med det bagefter, trods det han viste qq op, hvilket vel var det klart mest optimale jeg kunne se.
Tak for hjælpen.