NL100 - Alternativ linie i rr

#1| 0

Villain er regular på Bossen NL100 og bestemt en af de bedste og mest vindende (udover mig ;-)). Jeg har en del historie med ham, da vi efterhånden har fået spillet nogle hænder sammen. Han spiller pretty stramt før floppet. Tidligere har jeg set ham sløvspille et floppet set i en rr, men kan ikke huske hånden.

Dog er han også en smule Tajt/passiv, især i blinds, hvor han flere gange limper i SB til mig i BB, hvor jeg giver ham nakke med any two. Vi har en nævneværdig hånd fra denne session, hvor han c/r mit c-bet i en rr AI på K high flop med TT og viser, da jeg mucker, så han er bestemt capable of makin' moves.

Han ser mig ligeledes som en god spiller.

***** Hand 726291464 *****
0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, August 21, 2007 2:04:39 PM
Table TH 226 (Real /Cash Game )
Seat 1: Villain(103.90)
Seat 2: Hero (139.70)
Seat 4: Carcharia (99.00)
Seat 5: -Sgreble- (105.10)
Carcharia post SB 0.50
-Sgreble- post BB 1.00
** Deal **
Hero Q, A
*** Bet Round 1 ***
Villain Raise to 4.00
Hero Raise to 12.00
Carcharia Fold
-Sgreble- Fold
Villani Call 12.00
*** Flop(Board): *** : 4, 5, Q {$25ish}
*** Bet Round 2 ***
Villain Check
Hero Check
*** Turn(Board): *** : 4, 5, Q 3
*** Bet Round 3 ***
Villain Bet 13.00
Hero Call 13.00
*** River(Board): *** : 4, 5, Q 3 Q {$51ish}
*** Bet Round 4 ***
Villain Check
Hero Bet 33.00

Riverbet kan godt være større, enig, og bør nok også være det.

21-08-2007 16:22 #2| 0

c-bet det flop anyday. Han skal nok betale af med nogle mellempar. Så kan du checke bag på turn og VB'e river.

21-08-2007 16:25 #3| 0

Havde nok smidt et raise på turn.

Hvad angår dit river bet, så sider han næppe med A,2, så hvis du better alt for hårdt, så smider han sikker de fleste hænder. Så ok.

Kan selv godt lide at bette lidt under potten, hvis jeg er sikker på at være foran, så får man ofte flere til at calle i stedet for at folde.

21-08-2007 16:42 #4| 0

@ Fitty

Iogmed du ikke better floppet er det svært at se hvor du står.
Havde du pottet floppet og mødt et raise, er du nok bagud.
Når du bare checker giver du ham jo optimale muligheder for at slowe eks et set, og vente på du rammer noget som er svært at folde. Som du jo gør her.

Jeg gætter på han har std. raiset 44/55 4xbb first in - og kaldt dit raise med de implied odds det kan give når han rammer.

X

21-08-2007 17:26 #5| 0

Jeg synes det er helt fint at mixe det op imod regulars her. Villain folder oftest et mellempar til et ordentligt c-bet og med hans lille turn-bet er du naesten helt sikkert foran. Jeg synes forresten ikke river beh0ver vaerre st0rre medmindre du vil over-bette pushe for at ligne air da jeg naeppe troe han caller et potsized bet med 99/TT/JJ.

21-08-2007 17:36 #6| 0

Push river

21-08-2007 18:39 #7| 0

Hvem er villian, meget relevant synes jeg da det siger lidt om han spillestil.

21-08-2007 18:43 #8| 0

Fint fitty -

Hvad er dit play på K, J, T rivers?

21-08-2007 18:57 #9| 0

Der er en masse sort snak i denne tråd, som jeg lige vil prøve at rede lidt ud i:

"Iogmed du ikke better floppet er det svært at se hvor du står."

Det er ikke standard, at bette floppet, ej heller at checke det. Men at bruge dette argument for bet, er ikke godt. Så kan man slynge det argument ud, hver gang floppet ikke bettes. Vi spiller mod en spiller, som har et stram range PF, hvorfor vi formodes, at vi enten er langt foran, eller langt bagud.

"c-bet det flop anyday. Han skal nok betale af med nogle mellempar."

Det kan vi ikke være sikre på. En stram PF spiller, vil meget ofte spille disse mellempar for setvalue. Ergo, better vi, så folder han sine mellempar - ofte! Et flopcheck vil gøre ham usikker på, om han er god eller ej, da vi har vist svaghed på floppet (sådan vil en NL100 spiller se det), og omvendt sparer vi penge mod KK og AA.

Jeg kan rigtig godt lide dette play, ud fra den beskrivelse vi har af Villain.

@ Ole

Det kommer an på Villains action i hånden. Checker han til mig, skyder jeg alle tre riverkort. Hvis han skyder på river, kommer det an på hans size of bet, og dermed de odds vi tilbydes.

21-08-2007 18:59 #10| 0

Nu er det sådan at jeg også formoder at vi c-better med AK/AJ/JJ/TT/99 her. Så at checke når vi har en hånd kan jeg sgu ikke lide.

21-08-2007 19:02 #11| 0
OP

Hey Ole

Lidt svært spørgsmål. K-river checker jeg i hvertfald bag, eller folder, hvis han byder seriøst, da det ikke er utænkeligt, at han bluffer med AK på turn.

Det bliver straks lidt mere kompliceret, hvis river kommer J-T. JJ/TT er i høj grad i villains range, og hvis river for eksempel kommer T, tror jeg ikke, villain byder JJ for eksempel - eller bluffer videre med AK. Det samme gør sig gældende for J-river, der vil han nok oftest enten c/f eller c/c TT, for at få mig til at bluffe mine whiffed overs.

Dvs., at det faktisk bliver et fold på alle de rivers, du nævner, hvis villain byder igen.

Umiddelbart mine tanker, hvad er dine?

EDIT: Byder J-T river, hvis villain checker, da jeg ikke tror at han er typen, der c/rAI på river med rivered set.

21-08-2007 19:16 #12| 0

WP

21-08-2007 21:06 #13| 0

@ Razga

Det behøver ikke altid være den bedste måde at cbette disse hænder du opstiller. Vi SKAL nødvendigvis ikke cbette floppet, fordi vi har et PP.

21-08-2007 22:28 #14| 0

@Fitty -
Din edit: ok.

21-08-2007 22:41 #15| 0
OP

@ Ole

ffs, du er altid så kortfattet :-) Hvad er dine tanker?

22-08-2007 14:49 #16| 0
OP

Tak for svar alle sammen. Villain caller river og mucker.

22-08-2007 15:00 #17| 0

@ManCini

"Det er ikke standard, at bette floppet, ej heller at checke det. Men at bruge dette argument for bet, er ikke godt. Så kan man slynge det argument ud, hver gang floppet ikke bettes. Vi spiller mod en spiller, som har et stram range PF, hvorfor vi formodes, at vi enten er langt foran, eller langt bagud."

netop af den grund mener jeg at floppet skal bettes for at få noget brugbar info om vi er langt foran, eller langt bagud!
Klart et flopbet ikke er std - men set i bakspejlet kunne det måske have været en bedre linie?

X

22-08-2007 15:07 #18| 0

"Klart et flopbet ikke er std - men set i bakspejlet kunne det måske have været en bedre linie?"

Så havde vi ikke fået nær så meget value fra JJ, TT, 99 som jeg tror er en stor del af Villains range her. Synd OP ikke valuebetter hårdere, da disse hænder ikke har os på en Q (specielt da der lige er faldet endnu en).

22-08-2007 15:10 #19| 0

@Anal

Også fint nok at der ikke havde været action fra den blødere del af hans range - men vil bare frem til at løber han ind i et floppet set, vil man måske gerne have haft mulighed forat mucke ( mens det var muligt )

Linien som sådan er jo egentlig ok - og svær for villain at sætte hero på en smal hand range.!

X

22-08-2007 15:18 #20| 0

"vil man måske gerne have haft mulighed forat mucke ( mens det var muligt )"

Jeg syntes din tankegang i dette spot er for resultatorienteret. Running bad? ;)

22-08-2007 15:22 #21| 0

@ Anal

Også det ;-D - hvornår er jeg ikke ?

Måske for resultatorienteret - men hellere det end broke. ;-D
Hvis nu Hero ønsker at mikse op - hvilket han jo gør - er en alternativ linie fin - men hvis nu han løb ind i et floppet set - og ikke kan smide på river - kan han jo give det skylden. ;-D

X

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar