Villain er 27/12/3 over 300 haender og er multitabler. Han virker dog ikke videre dygtig og jeg 3-bettede ham for nogle haender siden med AK, han caller. Floppet kommer Jxx, jeg c-better, han skubber og jeg folder. Back to business:
***** Hand History for Game 6080269253 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 20, 16:28:42 ET 2007
Table Table 127117 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: Jan6969 ( $128.89 USD )
Seat 2: Odman ( $218.65 USD )
Seat 3: Uffefh ( $101.10 USD )
Seat 6: smeagal666 ( $97.33 USD )
Seat 5: jasminah ( $34.87 USD )
smeagal666 posts small blind [$0.50 USD].
Jan6969 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Uffefh Q ♣ A ♦
Odman raises [$4 USD]
Uffefh raises [$12 USD]
jasminah folds.
smeagal666 folds.
Jan6969 folds.
Odman calls [$8 USD]
** Dealing Flop ** 3 ♣ , 5 ♦, A ♣
Odman checks.
Uffefh bets [$16 USD]
Odman calls [$16 USD]
** Dealing Turn ** T ♦
Odman checks.
Uffefh checks.
** Dealing River ** Q ♠
Odman checks.
Uffefh bets [$35 USD]
Kommentarer til turn check eller river udstik?
NL100 AQ rammer A i reraised pot
Vil du ikke lige smide potsizes på?
Jeg reraiser ikke et raise fra UTG med AQo. Slet ikke fra UTG+1.
Jeg synes du giver den for lidt på floppet. Jeg smider $22 ind.
EDIT: Doh. Glemte potten var reraiset
Bet turn!
Bet turn. Odman har halv tight stats, men spiller super dårligt. Han pusher sandsynligvis med AQ og AJ.
@ Alle
Jeg kender ikke villain, så jeg skal ikke kunne sige, hvordan han spiller - men: Hvilke hænder som vi har slået, betaler et turn-bet?
Fint spillet, Uffe. Std efter min mening!
Razga: Spillede du ikke også noget like 19/4/x ? ;)
Jo det skete da på et enkelt bord for noget tid siden
20/13/3 på tre borde, og 16/10/2 på det fjerde pt.
glad? :)
@ mancini
Hvorfor er det fint at chekke turn? Han har næsten med % 100 ikke AK her, og det giver vores 2 barrolds meget mere credit!
Kan virkeligt virkeligt ikke lide et turn bet, AQ er den absolut svageste hånd som vi overhovedet kan overveje at valuebette sådan, så tror ikke en sane betaler med noget dårligere. Kender dog ikke villain.
"Hvorfor er det fint at chekke turn? Han har næsten med % 100 ikke AK her, og det giver vores 2 barrolds meget mere credit!"
2nd barrels i reraised pots mellem EP's på nl100, yeah right, dem skal man da lave en 10stykker af dagligt
Nu har jeg selv spillet meget nl 100, og jeg tror du overvurderer dette limit. Hvis villan har AK -tt-AT eller AA so be it, men dem vil han ofte raise på turn pga. de mulig draws.
Kan ikke se hvorfor vi ikke VB'er her, da jeg ikke kan sætte ham på en hånd vi slår.
Nu ved jeg ikke hvordan OP spiller, men jeg ville spiller et godt draw på samme måde, for at strømline mit spil og vi bliver derfor sværer at læse, og vi formår derfor at ligge super meget pres på villan.
@lorten
Du er 100% med at jeg godt kan lide riverbet, men ikke turn, ikke?
Ja nu har jeg selv heller ikke så lidt erfaring på nl100 og det sidste jeg gør er nok at overvurdere villain (oftere omvendt).
"Kan ikke se hvorfor vi ikke VB'er her, da jeg ikke kan sætte ham på en hånd vi slår."
AA (unlikely), AK, AT, 55 og 33 spiller rigtigt mange villains sådan her + en masse andet crap som vi selvfølgeligt kan bette mod, men han har max 3outs 9,5/10 af de gange vi er foran. Jeg tvivler også på vi ser et calll fra A9- særligt ofte, villains stats er jo langt fra til den donkede side for nl100 at værre. De en af like 20 gange vi gir ham et gratis kort til flushdraw, so be it, oftest misser han og der er en god chance for at han bluffer river.
"Nu ved jeg ikke hvordan OP spiller, men jeg ville spiller et godt draw på samme måde, for at strømline mit spil og vi bliver derfor sværer at læse, og vi formår derfor at ligge super meget pres på villan."
Når du lige har argumenteret for ikke at give villain for meget credit er det rent nonsens at snakke om stømlining. Det samme gør sig i øvrigt gældende for at sætte ham til ikke at kunne have AK.
Og et godt draw???, hero reraiser fra utg+1 og har en typisk range på TT+ AQ+ (bredt sat), hvilket draw er det lige du kan have her, KQ♣?.
Det ser fint ud, jeg 3better også AQ PF. Turn er so-so, alt efter read. Betaler villain af med svage As så skyder vi, ellers tjekker vi bare efter. River siger sig selv.
Det er fint, bare giv den en tand mere med betsizes. Du er foran langt størstedelen af gangene her, men trækker villain oftest til 2 outs, fra tid til anden, giver det ikke voldsomt meget mening at bette turn og håbe på han gladeligt stacker af med Ax. Med det være sagt, bryder jeg mig ikke særligt mig om preflop heller. Specielt på NL100, er dynamikken slet ikke kraftig nok til at et 3-bet bliver profitabelt.
@ lorten
Villain kan sagtens kave AK her. Jeg kunne fx godt finde på at spille hånden som villain mod Uffe.
Det er min erfaring, at man ikke tager nær så meget højde for draws i reraised pots, som raised, da handranges bliver indsnævret en del.
Lad mig redegøre det anderledes: Hvis du skyder turn, hvad vil du så have action fra? Se det fra Villains side - Du repopper PF, og skyder to gange på et A højt board.