Hi,
Kan godt være det er en no brainer men er i tvivl hvad der er +EV her.
Villian spiller 25/20/4 og 3better 11 %, han har 4bet på 14% (2/14) over 416 hænder.
Stacks er 105 bbs
2 folds
Hero raises 3,5 with A♥Q♥
sb folds
Villiand reraises to 11
Hero?
Call-4bet-fold??
NL100: AQs +EV at 4bet-get it ind
Når vi har position er det pænt standard at tage et flop af og valueowne ham de gange du rammer og hvis du ikke rammer, så er der stadig masser forskellige scenarier, hvor du kan tage potten ned alligevel.
4bet/call er helt sikkert +EV specielt på grund af de døde penge du får alle de gange villain folder, men vi forventer vel ikke at se, at villain 5better AJ her (med mindre du 4better ofte), så derfor er du jo ikke voldsomt godt inde de gange han skulle 5bette AI.
Du sidder på knappen. Jeg tror bare jeg tager af. Jeg gør det er med en plan om, at kalde SAMTLIGE c-bets, fordi sådan en bandit her nok godt kan finde ud af at c-better sit air. Tror dog jeg folder til like fuld pot, hvis jeg kun har A og Q som outs. Eftersom jeg går udfra at fuld-pot på floppet vil blive fulgt op af shove på turn. =)
Jeg tror som de andre også at der er mere værdi i at call og tage et flop af IP med så stærk en hånd, der dominerer hans range så meget. Når Villain 3-better 11% vil der være en del 3-bet bluffs med Ax,Qx & SCs som du kan cooler en del når i begge rammer toppar eller flushdraw.
4bet ship her, han v-towner sig selv ofte nok med bluffs, hvis han er så aggro pre