NL100: AQs kommer i sick weird spot

#1| 0

Hey. Har desværre ikke den oprindelige HH liggende, så den kommer fra hovedet. Hvis der mangler noget, så sig til.

Hero bør have et ok image, har ikke været tight, men har bestemt heller ikke været loco. Villain i hånden har et par orbits tidligere købt ind for 50bb's, og tabt dem, da han ikke kunne smide TJo i en re-raised pot på et T27 board, måske T34, men i hvert fald T rag rag. Nu har han så reloadet for fuld stack, og sidder her et par orbits senere med ca. 120 bb's, hero dækker. De to andre relevante i hånden sidder begge med lidt under 100bb's, og virker helt blanke, dvs. random stations.

UTG limper
UTG+1 limper
CO folder
Button folder
Villain completer i sb
Hero kigger ned i A Q i bb og raiser std. til $6
UTG caller
UTG+1 caller også
Villain 1 re-raiser nu til $30
Hero goes WTF og er helt lost omkring sin action!?!?

07-09-2008 13:23 #2| 0

Udfra din beskrivelse fra TJ-hånden er villan en std donk og det play han laver her er typisk donkplay, hvor vi er skidt inde mod hans range imo. Desuden er der to bag to act(som dog ikke har vist ret meget styrke)
Det er et fold i min bog, men jeg spiller også mere tight end dig.

07-09-2008 13:26 #3| 0

Hvis villain er std donk på NL100, så tror jeg vi ser 22-TT meget tit her. Villain er sikkert brændt sammen over ikke at få lov at set mine på floppet, og bestemmer sig for at presse dig af dine to overkort. Kald mig en gambler, men hvis villain er top-donket, så flipper jeg gerne med ham her fordi vi at worst er 50/50 mens vi sagtens også kan finde ham med noget Axs værk...

07-09-2008 13:38 #5| 0

call og spil hånden i position imod hvad muligvis er 22-TT (ligesom gezatoldi).
Hvis nogle af de andre spillere skulle calle, så har du ikke den værste multiway hånd.

07-09-2008 13:38 #4| 0

@ Geza

Skal love for at du er en gambler så. Kan kun mene det er -EV at skubbe her.
Vi har 6 bb investeret og hvis du mener at hans range udelukkende er 22-TT, så vil du flippe for 120 bb fordi vi har 6 inde??? læg JJ+, AQ+ til villans range og vi er skidt inde.
Jo mere jeg tænker over det synes jeg det er et easy fold.
Villan kan selvfølgelig være ude i sjov, men jeg venter hellere på et bedre spot end at best 50/50 for at tage hans penge.

07-09-2008 13:40 #6| 0

@03b16hag

Hvorfor skulle villain complete med JJ+ eller AQ+, når der allerede er to limpere?

07-09-2008 14:01 #7| 0

@ Ncoa

Nobody understand the mind of a Donk;)

Ej, mere seriøst, så spiller Sennels ret aggro og hvis donken her har lagt mærke til dette kan han godt finde på at limpe i håb om at den aggro spiller bag ham raiser. Synes jeg jeg har set en del gange.
Desuden tror jeg altså ikke han raiser 22-TT her, da han skal kalde 5 ind i 19 for at setmine, hvilket Geza mener han skulle være brændt sammen over ikke at få lov til:S, hvilket ikke forstår, da han får fine odds.

07-09-2008 14:21 #8| 0

@03b16hag

Du har nok ret...vi kan nok ikke udelukke JJ+ eller AQ+, men jeg er heller ikke sikker på, at villain ved hvad setmine er ;). Så jeg tror også at 22-TT er med, da de fleste ved, at det er omkring 50/50 imod overkort. Jeg har faktisk hørt nogle brokke sig over at de tabte imod to overkort eller retfærdig gøre, at de callede allin med 44, da det jo var 53/47 til dem...lol x 2.
Men jeg caller stadig ;).

07-09-2008 14:30 #10| 0

Jeg skubber eller folder preflop - kalder aldrig.

Skubber nok for at isolere og det er godt for dit image. (Når vi raiser mener vi det)

Så må vi se hvad han gør det med men ja tror også små/mellempar er en stor del af hans range og så må vi tage et flip.

Allan

07-09-2008 14:30 #9| 0

Stort raise fra en donk. Jeg folder. Vel kun QQ+ og AK han gør det med.

07-09-2008 14:59 #12| 0

@Nautilous

Jeg tror ikke, at vores allin bliver callet af noget, hvor vi er mere end 50/50 (kan ikke se ham calle med AJ- eller KQ-), og det gamble tager jeg ikke for image.
Jeg kan bedre lide et call, hvor jeg kan se et flop i position (selvom den 62bb store pot selvfølgelig gør det svært, at komme væk fra de fleste flop). Jeg mener også, at vi presser ham mest på den måde, da han har meget let ved at træffe den rigtige beslutning, hvis vi tager den allin pre.

07-09-2008 14:59 #11| 0

@ Noca

Nej han kender nok ikke begrebet setmine, men mon ikke han godt ved at det er godt at ramme tre ens.

Som Nau, så er kald den væreste løsning. Men jeg folder stadig. Maybe Im to tight and unware og the importance og image.

07-09-2008 15:29 #13| 0

Jeg jammer også. Kredit til ham, hvis det her er QQ+, men tror oftere vi ser A9 og 66.

07-09-2008 15:31 #14| 0

@Ncoa

Hvis vi kalder så er det god chance for en eller begge de andre også gør det (uanset om det er forkert af dem eller ej).
Så bliver potten megastor og vi committer os naturligvis på any A eller Q high flop. Men selv da skal vi nok dogde nogle outs hvis vi er foran - bryder mig ikke om den situation da en masse lort vil kalde os grundet pottens størrelse.

Allan

07-09-2008 16:30 #15| 0

Call er decideret spew. Jeg skubber hver gang her, men løber altid ind i AK synes jeg. Med døde penge, AQs som er fint inde mod hans range, plus en masse gode effekter på et løsere image, kan jeg aldrig se hvordan vi kan folde her.

07-09-2008 17:27 #16| 0

Kunne simpelthen ikke sætte ham på en monster, så valgte at shove og blev obv. snapcallet af KK. Men hvad gør det, når boardet givet 2xQ :D

Tak for rigtig gode svar.

07-09-2008 18:49 #17| 0

Shover hver gang.

Så utrolig sjældent at man ser en monster her og kunne sagtens være Ax

07-09-2008 20:32 #18| 0

Nu har du postet resultatet, men man ser altså ret sjældent at en villain completer noget der slår AQs fra SB med to limpere foran, så jeg 4-better til 85 og kalder et shove.

Jørn

07-09-2008 20:33 #19| 0

Seems I'm to tight:S

07-09-2008 23:03 #20| 0

Jeg vil også mene at vildands range er svagt bagud til AQs i dette spot, men vil ofte folde alligevel (selvom jeg mener det er svagt -EV) for at mindske variansen i et næsten EV neutralt spot.

Og det er ikke fordi jeg er underrolled.

Er det ikke andre der tænker sådan?

07-09-2008 23:16 #21| 0

@Tilt

Jo, det gør jeg selv må jeg indrømme. Isoleret set mener jeg dog det er et shove i de fleste tilfælde. Det har i hvert fald tit virket for mig, når reads er lige i skabet.

Men på dage hvor jeg føler skrubbet er imod mig, så kan jeg også godt finde på at folde her for at minimere variansen. Synes ikke et fold er decideret forkert i det her spot, men man skal jo smide noget ind for at vinde noget, og hvis jeg føler han laver moves, så har jeg meget ofte ret i min intuition. Enten folder han pre til mit shove, ellers flipper jeg at worst...

I det her spot mod KK ender vi så med at suge ud med vores 32%...

08-09-2008 14:14 #22| 0

Havde donken limpet ind early og gjort det samme havde det skreget KK/AA men fordi det er i SB er det svært at sætte ham på den hånd.. Som Thyssen, hvis han er så donket som beskrevet.

08-09-2008 14:50 #23| 0

shover også hver gang i dette spot...

08-09-2008 18:07 #24| 0

Jeg har læst helt forkert..... :)

08-09-2008 18:18 #25| 0

"Nu har du postet resultatet, men man ser altså ret sjældent at en villain completer noget der slår AQs fra SB med to limpere foran, så jeg 4-better til 85 og kalder et shove."

Det er meget muligt. Men jeg vil mene at det er endnu mere sjældent at man ser en villain limp/raise i sb (specielt i den størrelsesorden) med noget der ikke slår AQs selv med 2 limpere foran. Det handler om at bruge al den information man har (han limper i sb, men han reraiser også) og ikke kun matematik. ;)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar