NL100 AQs rammer, modstand, how to

#1| 0

Denne situation har jeg været i nogle gange på det seneste. Bordet tightass, coldcaller mit raise fra blind. Villian spiller en god solid gang poker, uden de store armbevægelser. DE fleste, der har spillet NL100, kender typen :-)

Erfaringsmæssigt er det pocketpairs, som villian spiller sådan. Alle andre hænder bliver 3-bettet eller foldet preflop langt de fleste gange.

Hvad gør jeg så, når jeg egentlig rammer floppet godt, men villian stikker ud på floppet. Jeg har flere gange valgt en weak "call-down-linie". Argumentet herfor er, at hvis jeg raiser hans lead, så folder denne type villian de gange jeg er foran og skubber de gange, jeg er bagud.

Et eksempel kunne være denne hånd:
Jeg har ikke ret mange hænder på villian, men han har spillet 21/17 foreløbig. Det er ikke så meget møntet på denne villian - mere på denne type spillere generelt.

NL100:

Seat 1: HERO [ AH,QH ] ($127.10 in chips)
Seat 6: Random ($103.40 in chips)
Seat 7: Villian ($103.65 in chips)
Seat 8: Random ($43.95 in chips)
Seat 10: Random ($83.85 in chips)
ANTES/BLINDS
Villian posts blind ($0.50), Random2 posts blind ($1).

PRE-FLOP
Random calls $1,
Hero bets $4.50,
Random folds,
Villian calls $4,
Random folds,
Random folds.

FLOP [board cards 2H,QC,9H ]
Villian bets $6,
Hero???

TPTK og jeg dækker det mest åbenlyse draw - what to do?
Igen er min overvejelse. Hvis jeg raiser, folder han alt, jeg er foran. Har han set, skubber han og jeg ender all-in med et flushdraw!!

Jeg er selvfølge klar over, at jeg er en anelse unuanceret, men hvad er det nu man siger: Brændt barn lugter ilde :-)

08-12-2008 14:29 #2| 0

Mod sådan en fætter og så fin equity er det helt fint at calle ned og mucke riven uforbedret.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar