NL100 på Ongame, 5 handed
Villain er nit over den lille sample jeg har: 15/11/4 over 90 hænder. Han har foldet til 6/7 3bets, hvorfor jeg egentlig ikke bryder mig om mit preflopspil.
Jeg har siddet på bordet i ca 20 hænder og taget 5 hænder ned pre eller på flop. Har ikke 3bettet endnu.
Hvad gør vi på turn? Føler ikke hans range består af særlig mange hænder som jeg slår, og som kan calle et turn bet. Hænder som JJ/QQ som han ikke 4better pre, folder vel turn eller checker bag, men kan måske calle et river bet hvis turn går check-check?
Hand Information
$1 BB (5 handed).
Table Information
Seat 1: hero ($105.58) Big Blind
Seat 3: _saori ($101.68)
Seat 8: lila2007 ($77.06)
Seat 9: annacaterina ($106.28) Dealer
Seat 10: n0_strees ($104.18) Small Blind
Dealt to hero
Preflop (Pot: $1.5)
_saori: FOLD
lila2007: FOLD
annacaterina: RAISE $3
n0_strees: FOLD
hero: RAISE $9
annacaterina: CALL $6
Flop(Pot: $19.5)
hero: BET $11
annacaterina: CALL $11
Turn(Pot: $41.5)
hero: ??
NL100: AQs vs nit
Det virker imo smådårligt at 3bette pre, men det har du jo selv kommenteret.
Nu er jeg ikke specielt dygtig til stats, men er det ikke cirka kun AK, der er i hans range, som du ikke slår? Han tager vel tæt på altid et kort af i position med både QQ, JJ, KQ og KJ samt alle de Ax'ere og Tx'ere der nu måtte være i hans range. Så hvis jeg checker turn er det for at calle et eventuelt bet. Derudover tror jeg, det kunne være frækt, såfremt han better turn, at shove none-♥ river, hvis du har på fornemmelsen, han er i stand til at lave tyrekald. Ellers er standard vel c/c både turn og none-♥ river.
Som sagt er jeg ikke nogen stats-kinda guy, men er selvfølgelig klar over, han ikke er til den friske side. Men i mit hoved bet/caller jeg $22 på turn, eller shover none-♥ rivers, hvis han bare caller turn. Jeg tror, han betaler $22 på turn med eksempelvis J♥Jx og Q♥Qx samt diverse Ax'ere.
Pre er hverken skidt eller synderligt godt imo. Du har kun 90 hænder på manden, så det er stadig svært at sige noget om, hvordan han spiller. Han kan sagtens vise sig at spille 30/25, og han kan vise sig at spille 9/6.
Jeg hælder dog umiddelbart til bare at flatte PF og så 3-bette ham med en (endnu mere) polariseret range indtil jeg kender mere til hans tendenser.
Turn er lidt meh. Jeg forventer at du får temmelig mange folds ved et bet, men omvendt virker det bare til at vi giver uendelige odds mod pocket pairs (+ hjerter på siden), der aldrig better turn.
Btw er en bet flop/check turn/bet river linje sjældent luft i en 3-bettet pot, så jeg tvivler på du får speciel megen value på river.
at vi giver uendelige odds mod pocket pairs (+ hjerter på siden), der aldrig better turn.
Du mener når vi checker?
Sådan en type bluffer sjældent, hvis du checker til ham på turn.
Bet/fold turn, VB river meget lavt for at få AJ til at kalde. Et check er måske bedre, da hans range omfatter nok AK, idet han nok ikke har lyst til at komme ind med AK preflop med de stats.
Som der bliver sagt, skal du bette turn for at beskytte dig mod par + hjerter.
Med given info flatter jeg preflop som std. Hånden illustrere også meget godt hvorfor flat er superior imo. Vi har TPGK, men er stadig i tvivl om vi kan komme ind godt ved bet,bet,bet.
Det kan godt være villain er nit ud fra stats, men derfor er manden stadig en kæmpe calling station.
Bet for value - Manden kalder ned med 3 par på et board med 2 overkort og stacker af med JJ+AK pre
Derudover er jeg enig i at pre bare er et flat.. 3b ham med toppen af din folding range i stedet
Bet turn, check/fold river. Du får gerne et kald på turn fra KK-JJ♥ men næppe et riverkald.
raskEn skrev:
Bet turn, check/fold river. Du får gerne et kald på turn fra KK-JJ♥ men næppe et riverkald.
This.
I øvrigt, 3bet preflop virker ikke særlig appetitligt (som andre har nævnt), men hvis vi kommer til floppet sådan her, foretrækker jeg nok at checke, primært fordi jeg aldrig mener vores hånd er 3 streets value værd overall mod en 15/11.