Jeg er tit i tvivl om, hvordan jeg bør gribe tingene an med stærke hænder i 3bet pots OOP på turn, når jeg er blevet kaldt på floppet, hvilket nedenstående hånd illustrerer på udmærket vis.
Villain har nit-tendenser, eftersom han har spillet 17/13/2.2 over lidt over 100 hænder. Jeg har dog en note på ham, der kan fortælle mig, at han sagtens kan åbne bredt fra knappen (læs: LP), hvilket han skam også gør. Jeg har ikke clashet med ham at all, så jeg bør have et forholdsvis rent image i hans øjne.
Jeg er egentlig ikke vildt meget i tvivl om, at et 3bet er den bedste løsning PF, men jeg kunne da godt tænke mig at høre det, hvis nogen er uening med mig ang. dette.
På turn checker jeg oftest for at balancere min range (jeg check/folder nok AQ i dette spot) med planen om at skubbe resten til midten, hvis han byder, eller vbette river. Samtidig føler jeg, at der også kan findes meritter ved et inducende bet på ~$19 eller et mere valueagtigt ét af slagsen på ca. $29.
Hvad foretrækker folk at gøre i spots som dette?
No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed)
saw flop
SB ($32.50)
Hero (BB) ($127.95)
UTG ($66.25)
MP ($107)
Button ($110.90)
Preflop: Hero is BB with A♥, A♣
[color=#666666]2 folds, [color=#CC3333]Button bets $3.50, [color=#666666]1 fold, [color=#CC3333]Hero raises $10, Button calls $7.50
Flop: ($22.50) 3♠, 9♣, K♦ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Hero bets $13, Button calls $13
Turn: ($48.50) 4♠ [color=#009B00](2 players)
Hero ???
NL100 - At extracte w/ AA i 3bet pot OOP
Sig 11-12 preflop. Bet/call 28 nu.
@SuperSennels:
Converteren fucker lidt op, kan jeg se. Jeg sagde $11 PF.
Har du set villain floate paa noget tidspunkt?
Er han i stand til det, CRAI jeg all in paa turn ofte, stacksize passer fint til det.
Bet/snap er dog ogsaa fint.
@KeysorSoze:
Overhovedet ikke - og slet ikke i en 3bettet pot.
Ud fra min spillestil er der ingen anden udvej end at bette her (og selvfølgelig komme til midten). CRAI er for stærkt på så dry et board og jeg plejer selv at leade + 2nd barreler rimelig tit, hvilket gør at valuebettet på turn her vil blive betalt oftere. Selvmål at CRAI.
At beskrive villain er slet ikke nær så vigtigt som at beskrive hvordan villain ser dig/hvordan DU spiller. Hvis du CRAI bluffer som et ofte våben på sådanne boards, så er det godt at balancere med stærke hænder som denne også. Ellers er bet den eneste vej frem.
Da du ikke har nogen mistanke om Villain er en floater må b/c være bedst her.
Bare skyd halv pot og resten på river uanset hvad.
siger siger minimum 12 preflop...
selvom du ik har clashet med villain, så kan han godt have observeret, når du har været inde mod andre modstanderen, men da du beskriver ham som lidt nitte, så virker d self lidt usandsynligt.
Hvis du tror villain better turn i dette spot meget ofte med sine mellem eller top pair +draws, så kunne et check-raise være en god løsning. Men holde mig til bet-call på turn, da vi dermed representerer vores konge + eller måske et lille bluff. Da du beskriver ham som nitte, så kunne han nemt have svært ved at smide sine mellempar og top par...
Mod en forholdsvis ukendt kan jeg nu godt se, at det nok bare et bedst at bet/calle turn. En formodet nit caller nok alligevel næppe floppet for at folde på en blank turn i en 3bet pot her. Aktuelt valgte jeg dog at check/shove hans $30-bet.
Hvis villain er nogenlunde sane, vil han nærmest ikke have nogen K's i hans range. Vil typisk skyde ham til 88-JJ, hvorfor jeg tror en DB typisk vil få et fold..(men mod nittish typer virker en DB på ~0,5 pot ret godt på NL100).
vil checke den her mod unknown nits, især fordi de oftere er tilbøjelige til hero calls på river efter Check-Check on turn!