Nl100: AT i 3bet pot river beslutning

#1| 0

Hep hep

Villian er reg og spiller 27/25/3 med 3bet på 17, fold 2 3bet på 29.
Han ser hero som noget 29/23/3 med 3bet på 7 %

Effektive stacks er 118

UTG folds
CO calls 1
BU raises to 4
Hero (sb) re-raises to 14 med AT
BB folds
CO folds
BU calls 14

pot: 30 flop 568

Hero checks
BU checks

pot: 30 turn: T

Hero bets 18
BU calls 18

pot: 66 river: J

Hero checks
BU bets 40

Hero calls?
Hero folds?

Kommenter meget gerne hele linjen...

12-07-2010 13:55 #2| 0

Er generelt en meget dum hånd at 3-bette. ATo spiller ret ringe i 3-bettede pots.

Resten af potten synes jeg er ok spillet, såfremt du caller river. Du kan alternativt også checke turn, for at undgå den ret trælse riverbeslutning du får. Det er jo ikke just en hånd vi kan forvente 2 streets value med.

12-07-2010 14:06 #3| 0

syns faktisk 3bet m AT her fint her, villain caller ALT for meget.

Flop kan vi variere, når vi checker, cf vi stort set altid her, og med god grund. Hans mega brede range, kan vi aldrig være foran mod her. Jeg kan frygte at han caller flop bredt også, og så har vi problemerne, for så skal vi skyde flere streets. Så det er formentlig enten bet-bet-bet, c-b-cc eller c-b-b her

Jeg caller river som spillet (faktisk v-better jeg nok ret ofte)... Hmm, cc er også ok, men han virker bare mere callish end han virker til at bluffe, ud fra stats

12-07-2010 15:28 #4| 0

Synes også, det er fint at 3bette her. Det er ihvertfald bedre end at calle, og vi folder jo ikke til et knap-isolationsraise med sådan en fantastisk handske :)

Jeg forstår til gengæld ikke, hvorfor I vil checke floppet. Det kan godt være, han er bandit osv., men hans range indeholder også massevis af hænder, der hverken har et par eller en ruder, og dem folder han næsten hver gang til et flopbet. Folk spiller som regel rimeligt ærligt på monoboards på NL100.

De selv samme hænder kan han dog sagtens finde på at stabbe med, når vi vinker med det hvide flag som her. Hvis han har en eller anden form for equity, vil han ofte checke floppet bag, og det bliver stadig meget svært for os at vinde hånden (med mindre turn er en offsuit T eller A som her). Vi må formode at en reg med fold to 3bet på 29! godt kan finde ud af bluffe de senere streets i en reraised pot også.

Kort sagt; når vi 3better ATo mod en mand, vi ved caller utrolig bredt, bliver vi nødt til at bette det flop imo. Ellers kan det blive meget svært at lave penge på det 3bet. Hvis vi rammer A'et, får vi stort set kun action af bedre esser. Rammer vi tisseren, får vi nok heller ikke lige 3 streets value af dårligere hænder.

Og ja, jeg ved godt, der er masser af flops som er bedre egnet til cbet, men dem er han også mere likely til at floate / lave ballade på.

Som spillet better jeg 35 på riven. Cc er sikkert også fint.

12-07-2010 16:37 #5| 0
Pokernets ME vinder !

Preflop er klart 3bet for value når manden folder så lidt til 3bets. Som spillet better jeg turn og river, og hvis han er en lidt halv underlig type der laver underlige ting, så kan CC river også være fint. Jeg foretrækker dog bare at valuebette for value mod værre Tx samt alle hans underlige flop one pair check-backs. Vi repper jo ikke det store, og tror sagtens de har typer kan sætte dig på AK/AQ/KQ ish der bare repper overkortene..

Du valuebetter vel også any Jx her? Hvorfor så ikke valuebette AT - der er vel ikke noget Jx i hans range udover JT (og den bluffer nok flop med rimelig høj frekvens).

Ang. flop spillet er synes jeg både check og bet er fint, det kan varieres lidt alt efter feel.

12-07-2010 17:26 #6| 0

Nu skrives der ikke noget om hvor mange hands det er over, og om vores REG er vindende, men hvis hans "true" f-3-bet er 29, så skal han dælme slås for de 3-bettede pots for at være vindende, hvorfor jeg godt kunne se ham lave ballade hvis vi stikker ud på river.

Jeg vil med andre ord ALDRIG vælge bet-fold linien. Et river V-bet skal altså induce shove og snappes, hvis det skal være den rigtige løsning IMO. Jeg hælder helt sikkert til C/C, og jeg tror han skyder ca. hver gang.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar