At valuecutte eller valueowne?

#1| 0

Det her er et super standard spot, og handler om hvorvidt man skal 3. barrel eller ej.
I "gamle" dage havde jeg instant fyret 3 barrels afsted, men her på det sidste, føler jeg, at jeg har valueownet mig selv ved at fyre det sidste skud af.

Så derfor vil jeg lige høre PN ad, hvorvidt jeg skal skrue ned for mine 3 barrels, eller om 3 barreling er det eneste alternativ.

Here goes:
Spillet er 3-max på ongame, og villian er en god lag reg.
Hans stats siger 37/30 / af:2.5 / fold to 3bet: 60 / 4bet: 10 / WTSD: 31

Villian ser nok hero som en smule mere tagish, men stadig på den laggede side af
Umiddelbart er det jo et oplagt bet. Men da jeg føler villian er temmelig dygtig, så er jeg i tvivl om han tilstrækkelig ofte betaler af med dårligere hænder.
Den eneste Kx hånd i hans range, som jeg slår og som han kan betale med er vel KJs. Derudover indeholder hans range også mellempars, som 1010, JJ og QQ, som vi slår , og andre marginale sdvalue hænder.
Spørgsmålet er blot, om han i tilstrækkelig grad betaler af med de hænder, så et bet kan forsvares? 3 barreling på NL100 fremstår trods alt stadig relativt stærkt.

Derudover kan villian også spille hænder som AA, AK, KK og 88 på samme måde, og derved valueowne vi os selv med et bet.

Spørgsmålet er om vi better river, eller om vi kan c/f? Vi må vel formode at han checker bag med det meste af den range, som vi slår, og primært kun better hænder vi er bagud til?

Jeg ved godt, at et check i det her spot kan være temmelig exploitable, hvilket er endnu et argument for at bette.

Flame away!

Redigeret af Vanvid d. 03-09-2011 06:52
29-05-2011 23:13 #2| 0

Mener at du trygt kan skyde den tredje tønde af, så fremt han have floppet et set eller hvad det nu kan være tror jeg at han havde re-raiset dig på turn...

29-05-2011 23:18 #3| 0

Shooove. Villain defender nok ikke kun KJs her, men også KJo - specielt 3-handed. Derudover 4better han nok også AK ca hvergang og AA. Der er kun 1 combo af KK tilbage som nok også 4better for det meste pre.

De meste sandsynlige hænder vi taber til er nok 88 eller 99, så jeg synes det er et let shove for value, forventer vi bliver called af KJ/KTs ca hvergang, og mid PPs ind i mellem.

29-05-2011 23:19 #4| 0

Du check folder vel sådan ca. aldrig og vil ikke give villain mulighed for at checke TT bag. Tror du nogensinde villain har ingenting i det er her spot?

skyd river.

29-05-2011 23:20 #5| 0

@n1co18 gode argumenter, men et shove vil da præcis ikke få et call frem og jeg formoder det er det vi fisker efter i dette spot ?...

29-05-2011 23:25 #6| 0

@ MadsR

Jeg tror nu, det er meget std. at gå i call-mode (IP) med et set på det her board, så sets kan ikke helt udelukkes. Men er enig med de andre - jeg vb'er også river!

29-05-2011 23:26 #7| 0

@Mads

Stacks passer helt perfekt til shove. Pot er like 88 og effektive stacks omkring 66 - virker ret standard med hele vores range, virker meget underligt at bette halv pot f.eks og efterlade os selv med 22

30-05-2011 00:13 #8| 0
OP

Super. Jeg skulle lige have bekræfte hvilken linje som er standard. Sådan er det en gang imellem, når det ikke lige kører fantastisk. Så tak for input.

Jeg shovede, og han kaldte med 88.

30-05-2011 00:35 #9| 0

@Vanvid øv sådan er det nu engang imellem :(

@n1co18 kan sagtens følge din linje, begge ting er mulige og begge har deres fordele/ulemper..

@Såderkaf Ja.. det kan godt være han er gået i call mode, men at bette riveren er det rigtige om det så er shove eller vb. hvis han så har et set som han desværre havde er det bare surt :-)

30-05-2011 00:50 #10| 0

Med et vb på river mente jeg selvfølgelig et shove. Stacks passer perfekt, som n1co også er inde på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar