NL100: barrelspot1

#1| 0

Hej drenge.

Jeg har stærkt på fornemmelsen, at jeg alt for ofte cbetter for at give op derefter, så derfor arbejder jeg med mine barrelfrekvenser for tiden.

Derfor smider jeg lige nogle hænder op, hvoraf nogle sikkert er standard, mens andre er hovedløse. Det vil jeg lade jer vurdere.

bbylisa1312 er ny regular, men måske bare een, som har skiftet nick. Jeg har ham til 31/23/1.7 med 3bet% på 8,6 over 175 hænder.

HERO ses formodentlig som 27/23

Seat 8: TheRoice ( $102.45 USD )
Seat 3: Vercetti 85 ( $89.60 USD )
Seat 4: luckb0xer1 ( $99.40 USD )
Seat 5: HERO ( $114.10 USD )
Seat 6: bbylisa1312 ( $107.55 USD )
TheRoice posts small blind [$0.50 USD].
Vercetti 85 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5 5 ]
luckb0xer1 folds
HERO raises [$3.00 USD]
bbylisa1312 calls [$3.00 USD]
TheRoice folds
Vercetti 85 folds

** Dealing Flop ** [ 4, Q, A ] POT: 7,5$
HERO bets [$5.50 USD]
bbylisa1312 calls [$5.50 USD]

** Dealing Turn ** [ 3 ] POT: 18,5$
HERO bets [$14.00 USD]
bbylisa1312 calls [$14.00 USD]

** Dealing River ** [ 9 ] POT: 46,5$
HERO?

13-08-2010 12:02 #2| 0

Cbet på flop er standard.
Men altså, det er kun de store fisk som caller dette flop med mellempar, som du måske kan få ud af hånden på turn. Ja, der er en mulighed for at villain har ramt en Q, men sandsynligheden er større for at han har ramt A.
Dette er en WA/WB, hvor du langt oftere er WB. Luk ned for action på turn.

13-08-2010 12:08 #3| 0

Også noget jeg arbejder med pt. Lad os evt snakke på messenger en af dagene.

Til hånden: Enig med sakii, plejer ikke at være godt at skyde 2nd barrel på et A højt flop, specielt et så tørt et, men skal selvfølgelig gøres en gang i mellem så vi ikke kun gør det med gode hænder. Fx en suited i denne hånd.

13-08-2010 13:10 #4| 0
OP

OK, jeg vil med det samme melde op, at jeg er stærkt uenig.

Jeg er ret overbevist om, at villain peeler flop og folder turn med følgende hænder:
KQ, QJ, QT, JT, KJ.

Det er super standard at "floate" floppet med gutters her, netop fordi ingen NL100 spillere barreller A-høje boards, så det er super profitabelt fra villain at calle flop med KJ/JT og se mig c/f turn rigtig ofte.

@sakii
Det er ikke rigtig en WA/WB situation, når jeg turner en gutter.

Hvad gør i selv med Qx i det her spot?`(siden det åbenbart kun er fisk, som caller flop og folder turn ;))

13-08-2010 13:12 #5| 0

Ah, så ikke gutteren.

13-08-2010 13:25 #6| 0

Det kunne være interessant med went-to-showdown stats på villain i de her 3-barrel hænder

Hvis jeg skyder turn skyder jeg oftest også river og helst stort/AI - det er dog ikke noget jeg gør skide meget i før jeg ved lidt mere om villain og hans evne til at folde.
En anden ting du kan prøve at lege med er at checkraise turn, hvis du føler du bliver floatet/callet ned meget.

13-08-2010 13:29 #7| 0

Kan sagtens peele på turn også med Qx i villains spot, hvis jeg ved, at det er en sane aggro spiller jeg er oppe imod. Turn lægger et par backdoors op, som en aggro villain ofte vil barrelle på, hvis han har equity.

Jeg vil dog mene, at hvis du barreller turn imod en sane reg, så skal du skyde nærmest any river, som ikke parrer boardet. Du har ofte ikke ret meget FE på turn, men samtidig har villain få nuthænder i rangen, da han ville 3 bette de fleste af dem preflop. Jeg kunne godt overbette de kort, som completer draws. Dvs. alle straightkort og en klør. Et riverbluff afhænger selvfølgelig meget af, om du tror villain er i stand til at folde hænder som A10/AJ. Men buttom line. Jeg tror turn barrel er skidt imod en sane spiller, medmindre vi har tænkt os at skyde de fleste rivers. Et frækt alternativ er også at C/R river for maksimal FE imod Ax.

13-08-2010 15:00 #8| 0

Jeg synes turn barrel er fin (specielt da du turner en gutter - ellers giver jeg nok bare op) men jeg giver bare op på river. Jeg gider ikke 3 barrelle når modstanden most likely har TP (da han ofte vil folde Qx på turn).

13-08-2010 16:45 #9| 0

Jeg havde bedre kunnet lide at skyde 3 tønder, hvis turn ikke havde givet et FD. Hvis han er som de andre regs på Ongames 100NL-borde, så tænker han ca. sådan "Well, han kan skyde turn med en masse farvetræk. I has an ace - it's ZE CALL!"

13-08-2010 21:50 #10| 0

@SuperSennels

Det da fint nok, hvis han tror, at vi kan have flushdraw. Så burde vi da have meget FE de gange bagdørsfarven kommer.

Men som tidligere sagt. Hvis vi ikke mener at villain er i stand til at folde A10/AJ, så synes jeg ikke at vi skal barrelle.

15-08-2010 01:25 #11| 0
OP

Tak for svar.

Jeg synes godt nok i tænker over bagdørsflødetrækket :P. Sådan et lande jo 3/4 af gangene efter et rainbow flop, så det ville være sygeligt at lægge så meget i det i alle barreling spots.

@Dim
Jeg tror næppe der er mange OnGame NL100 regs, der folder AJ/AT, men du kender vel villain? Hvordan ville du spille hånden?

Og; Hvis vi ikke barreller noget nær det bedste turnbarrelkort med 55 her, har vi så overhovedet lyst til at cbette?

16-08-2010 18:58 #12| 0
OP

Er der flere, der vil byde ind?
0, 1, 2 eller 3 skud her?

17-08-2010 02:25 #13| 0

Alt andet end 2 er mit bud, og det afhænger rigtig meget af spillertyper og hvad du tror han kan finde ud af at holde.

17-08-2010 02:59 #14| 0

"Jeg er ret overbevist om, at villain peeler flop og folder turn med følgende hænder: KQ, QJ, QT, JT, KJ."

Er sgu ikke enig i at det er "super standard". Hvorfor peele med alle de hænder der kan komme i problemer mod en kæmpe del af heros range, hvis de f.eks. rammer 2 par?

Men ok, HVIS han peeler med dem så peeler han også (foruden de par vi slår) med: 33, 44, AJ, AT, A9, A8, A7, A6, A5, (A4), A3, A2 ikke? Det er ret mange hænder som ikke folder til en blank turn for hvad repper du selv AK? AQ? AJ? 44? 33?

damster

17-08-2010 04:34 #15| 0

@damster

Tror godt du kan regne med han caller alle 2nd par hænder 100% af gangene, og han peeler nok underparrene 3-6'ish noget nær under 2% af tiden. Og jo det er sku super standard ikke at folde 2nd par på det her board til et cbet, ellers ligger der ihvertfald et voldsomt postflop leak bag det.

17-08-2010 13:48 #16| 0

Hm... Point taken. Han spiller lidt løsere end jeg gør som standard :) Men vi er vel egentlig enige om spillet.

Nuvel, med de ranges vi opstiller løb jeg dem lige igennem pokerstove og vi er like

45/55 i % både pre og på flop, hvilket er fint kombineret med FE.

På turn dropper vi til under 40% - og da 3 er ikke et scarecard, så synes jeg ikke at gutteren giver nok incitament til at barrel alligevel medmindre vi også barreler river (nok det du mener med alt andet end 2 barrels, lol).

Jeg kan dog ikke lide 3 barrels pga. stacksizes. Hvis vi kunne shove en reasonable stack i face på ham på river ville jeg gøre det, men med effektive 85 og en pot på 45 nøjes jeg med mit cbet på flop og lukker ned, hvis jeg ikke spiker 5eren på turn og han better, tror jeg.

damster

17-08-2010 14:19 #17| 0

Ja, præcis det jeg mener. Og jeg synes 1 barrell er en helt valid option :)

17-08-2010 14:52 #18| 0

@Rask

Jeg kender ikke villain :) Men der er da ongame regs, som kan finde ud af at folde TP. Jeg skyder 3 streets, hvis jeg er sikker på at villain er typen, som kan finde ud af at folde TP, og hvis han ikke er den helt store "slowplayin" type.

Men min pointe var lidt det som joonas er inde på, at 2 barrells er vores dårligste option. Er også enig i at den hedder 1-barrell> 3-barrells > 2 barrells. Spottet havde været anderledes, havde vi været i position. Folk giver lettere op, og slowplayer mindre, så der kunne vi sikkert nok 2 barrelle profitabelt.

17-08-2010 15:29 #19| 0
OP

Mkay.

Jeg skød selvfølgelig 3. gang og blev called af AJ

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar