Villain er reg. Jeg har ham til 37/19 med 3bet% på 10. Jeg ved endnu ikke, om han kan spille det der pokez.
HERO ses formodentlig som 27/23
Jeg husker ikke nogle større clashes.
Seat 10: PlayNaked77 ( $102.00 USD )
Seat 3: frechwachs ( $100.00 USD )
Seat 4: Hodo10 ( $81.20 USD )
Seat 5: Nhlscorer ( $130.50 USD )
Seat 6: HERO ( $98.50 USD )
PlayNaked77 posts small blind [$0.50 USD].
frechwachs posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T♥ K♥ ]
Hodo10 folds
Nhlscorer folds
HERO raises [$2.50 USD]
PlayNaked77 folds
frechwachs calls [$1.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Qs♠ A♣, 8♥ ] POT: 5,5$
frechwachs checks
HERO bets [$4.00 USD]
frechwachs calls [$4.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 7♣ ] POT: 13,5$
frechwachs checks
HERO bets [$10.00 USD]
frechwachs calls [$10.00 USD]
** Dealing River ** [ 5♥ ] POT: 33,5$
frechwachs checks
HERO?
Turn skyder jeg for at få ham af Qx, efter han caller der, er det vel ret obvious, at han har Ax, selvom der måske stadig er en vis mulighed for Qx (evt med ♣-draw).
Jeg tror han har flere Ax i sin range her end de fleste. Er det hasarderet at prøve at skyde ham af det? Vi repper jo ALLE to par komboer + AK/AJ + sets, men det er ikke sikkert manden tænker over, hvad jeg repper.
NL100: barrelspot4 KTs
Umiddelbart synes jeg ikke, det ville være naivt og hasarderet at forsøge at få ham til at folde Ax. Jeg synes egentlig, at et shove her ville være sexy nok.
Jeg bryder mig bestemt ikke om at skyde 3barrels, denne villain sidder oftere med A med med Q.
Turn og river er blanke og villain må nok formodes at være en fisk ud fra stats, og disse typer folder sjældendt deres AX.
Jeg skyder ikke engang turn her, potequity og FE er alt for lave.
Du kan godt få folk til at folde top par, men min erfaring er at du ikke kan få folk til at folde top par med esser!
F.eks. kan du meget ofte godt barrelle folk af JT på et Jxxxx board, da de er bange for QJ, KJ, AJ, QQ, KK, AA plus to par, sets whatever. Men på et ace high board er der ingen overpar og og de har jo et par esser! Betalt!
Ergo giver jeg op på turn eller river i den aktuelle hånd. Hvis villain er weak postflop, så skyder jeg turn (kig på hans fold to c-bet turn).
Jørn
Det er ikke godt at skyde endnu en barrel af, tror ikke han smider hans Ax her. Turn og river er helt blanke og det taler endnu mere for at han caller, og specielt med hans stats taget i betragning
Det er ikke godt at skyde endnu en barrel af, tror ikke han smider hans Ax her. Turn og river er helt blanke og det taler endnu mere for at han caller, og specielt med hans stats taget i betragning
Jeg tror jeg giver op på turn. I modsætning til den anden tråd du postede med et barrelspot på A high board, så er modstanderen her OOP så han har ingen floats, gutters osv i sin range.
Hvis jeg better turn så er det for at jamme river.
Edit: Yderligere skal det nævnes at når folk c/c'er flops som det her, så er det altså fordi de er nonbelievers der har tænkt sig at kalde dig ned fordi de mener din air:value ratio er skewed fordi du er på BTN.
Det meste er sagt, vil dog lige tilføje, at du sidder på BTN og derfor har en bred range. Hvis villain tænker, så ved han også det og caller dig nok ned lidt mere light.
Kan dog ikke helt gennemskue om det lige netop er pga din lighte range at du kan barrelle dette board. Turn og river rammer jo ikke hans range specielt meget. Tror han har flere A9-AJ i sin range end A5-A8. Generelt vil jeg anbefale ikke at barrelle turn på et A højt flop af de grunder Thyssen også nævner.
Tak for svar. Noteret, at man ikke skal skyde folk af et par esser.
I hånden skød jeg 3. skud og blev betalt af A9o.
Kan i bedre lide 3 barrels her mod en god modstander? Altså, jeg mener, jeg folder sgu altid A9 i villains spot.
Til gengæld kan det være, at den ideelle modstander der kan barrelles af her a la noget 21/17-halløj kun caller meget få Ax-hænder ud fra blinds.
@superwerder
Hvis villain ved, at jeg åbner BTN light, så har han et lettere fold, eftersom min valuerange bliver bredere og min bluff-to-value-ratio er dermed mindre. Jeg kan jo dukke op med samtlige to par kombinationer, der findes på det board der.
@rasken:
Uhm, sådan tror jeg næppe folk tænker. I stedet tænker de "han åbner på BTN, så han kan sgu have alle mulige air hænder her".
I øvrigt kan deres argumentation sagtens forsvares ved at plugge fx top 40% vs A9 på det board ind i Pokerstove og bagefter sammenligne med fx top 20% vs A9 på det board.
@djow
Man skal da være lettere debil for at tænke sådan. Der er da ingen mennesker, der skyder 3 barrels 100% af gangene, når man først har åbnet knappen :D