Jeg mener at have læst engang, at en god vindende spiller kan holde 5 ptbb/100 hænder. Er der nogen, der kan sige noget klogt om det? Selvfølgelig er der ikke noget entydigt svar, men måske, der var nogle overordnede betragtninger?
Er der nogle konstante dygtige NL100 spillere herinde? Hvilken ptbb/100h ligger I på?
Jeg fulgte lidt med i sidste måneds væddemål, hvor en spiller ville se, om han kunne vinde 100 BI på NL100 i løbet af een måned.
Målet blev nået, men det krævede rigtig mange hænder. Jeg kan ikke huske hvad ptbb/100h endte på, men den var vist ikke meget over 5 ptbb/100h.
Her tænker jeg på, at den pågældende spiller var rykket ned i limit i forbindelse med dette væddemål og det må formodes, at han kunne rense igennem på dette limit.(mere end 5 ptbb/100h)
Herudover var der vist noget med, at luck-grafen (pokergrapher) viste, at han havde haft en god portion skrub. Så over en større sample ville ptbb/100h altså, alt andet lige være lavere, end hvad han opnåede på den ene måned.
Selvfølgelig har det stor betydning, at der blev spillet så mange hænder på relativt kort tid, men såfremt hænderne var spredt over længere tid, hvor høj en ptbb/100h kan en god spiller så holde?
´
edit: For at undgå misforståelser, har jeg rettet til ptbb.
1 ptbb = 2bb.
NL100 BB/100 - hvor høj?
06-10-2008 16:35
#1|
0
06-10-2008 16:48
#2|
0
Det er ikke længere muligt at vinde kæmpe bb/100 over kæmpe samples medmindre du enten er A) Supertalent B) Megavarm over en kæmpe sample.
Spillene er simpelthen blevet for tough...naturligvis kan man stadig vinde...men dagene for +10BB/100 er nok talte.
06-10-2008 16:48
#3|
0
Multitable ratio er IMO meget afgørende.
Hvis jeg spiller 3-4 borde på 400NL er jeg 5ptbb+/100.
Hvis jeg spiller 8 borde er jeg sq ikke engang sikker på jeg er vindende.
Table selection, igen meget vigtig for ptbb/100...
Så andre faktorer end hvor god en spiller er til at spille poker spiller ind...
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!