Jeg hader at bet/folde TPTK mod donks, men det skal jo gøres. Skal bare være helt sikker på at det er korrekt her. BTN spiller 47/22/2,6 over 76 hænder.
BTN: $102.50
SB: $51.91
BB: $149.47
Hero (UTG): $183.40
CO: $13.32
Pre Flop: ($1.50) Hero is UTG with Q♣ A♦
Hero raises to $3.50, 1 fold, BTN calls $3.50, 1 fold, BB calls $2.50
Flop: ($11.00) 4♠ T♣ Q♦ (3 players)
BB checks, Hero bets $7.83, BTN calls $7.83, BB folds
Turn: ($26.66) 5♠ (2 players)
Hero bets $18.99, BTN raises to $61.72, Hero folds
NL100 b/f TPTK på turn mod donk?
Hvorfor vil du dog folde? Jeg 3better turn med et smil på læben.
At du har en relativ ukompliceret beslutning.
Ind med skillingerne og det kan kun gå for langsomt ♥
/Kimo
I mener altså at efter HERO's super stærke linje så raiser donken Qx?
Jeg synes ikke det er så ligtil. Vi har en gambler, der bare sidder og venter på at kunne slå top par. Det eneste der gør at vi måske kan formode at vi er foran er villains aggressionsfaktor, men den er ikke overdreven høj, og hero's linje siger TOP PAIR, med bogstaver som selv en donk kan læse.
Hallo? Jeg synes det er fint nok at folde her medmindre Heros image er fucked.
For 100BB kommer jeg never ever væk her. Ved godt jeg har sagt det før og gentager mig selv, men postflop er ikke noget den her type gør sig ret meget i, og jeg mener bestemt bandittens range er bred nok til at sende stakken ind. Er vi crushed, så tillykke.
Shover 10/10
Jeg synes selv problemet i at gå all-in her er at de fleste donks har stærk tendens at calle ned med Qx eller dårligere i stedet for at raise.
"Vi har en gambler, der bare sidder og venter på at kunne slå top par."
Det er vidst næppe den rigtige analyse af en 47/22 mand :)
Selvom linjen er fantastisk nedtur fra hans side, tror jeg sku ikke på jeg kan folde TPTK mod så ringe et menneske. Jeg er helt sikker på at betfolde TPTK på en blank turn som du har gang i her, er by far den værste løsning vi kan komme på. Check turn hvis du mener du har en beslutning her :)
Jeg mener også stadig det er helt væk at folde her. Men hvis du har sat dig i hovedet du vil folde til et raise, så check turn bag!!
Det altså ikke en passiv villain vi har med at gøre, men en super aggresiv en af slagsen. Husk at en spiller med VPIP 47 og AF 2.6 er en mere aggresiv spiller end en spiller med VPIP 25 og tilsvarende AF. Denne villain raiser med alt mulig skrammel.
Jeg kan ikke checke turn bag OOP. Jeg kan under alle omstændigheder ikke lide at checke turn, der er simpelthen for meget value at hente fra Qx og whatever. Jeg tror bare det er hænder han typsik caller med og ikke raiser med, derfor b/f. Men jeg er stadig i tvivl om han er out of line nok til at man kan gå all-in proftabelt.
EDIT: jeg mente selvfølgelig b/f og ikke c/f
Der er aggressiv og så er der aggressiv. Man kan sagtens sidde og tage stabs på de små pots og så få en høj agg faktor på den måde, men når hele stakken kommer til midten så er det en anden snak. Men nuvel, hvis i mener at vi kan få stakken ind og blive kaldt af en dårligere hånd ofte nok, så skub da bare løs.
Jeg synes det er et super easy fold - i hvertfald et jeg laver 10/10 gange mod en donk.
En type som ham raiser altså ikke pludselig KQ eller QJ på turn, og han raiser heller ikke et draw på turn.
Det er heller ikke dårligt at bette for value med intentionen om at folde til et raise.