Villain har jeg registreret som LAG, dog uden at være meget aggresiv og har kun et mindre antal hænder på ham.
Hånden udvikler en stor pot, og jeg er I tvivl om linien hele hånden igennem. Kan efterfølgende se at lidt større bet på flop muligvis ville være bedre.
** StaticçŸaritim [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- Nostro1 sitting in seat 1 with $70.02
- Villain sitting in seat 2 with $153.60 [Dealer]
- Sharpyno5 sitting in seat 3 with $91.00
- Hero sitting in seat 4 with $121.60
- toprak78 sitting in seat 5 with $138.80
- jackriperr sitting in seat 6 with $102.45
Sharpyno5 posted the small blind - $0.50
Hero posted the big blind - $1.00
** Dealing card to HERO: A♥, Q ♣
toprak78 folded
jackriperr called - $1.00
Nostro1 folded
Villain raised - $4.00
Sharpyno5 folded
HERO raised - $13.00
jackriperr folded
Villain called - $13.00
Pot: 27,50
** Dealing the flop: 10 ♥, 2♣, 6♥
HERO bet - $13.75
Villain called - $13.75
Pot: 55
** Dealing the turn: J♥
HERO - $27.50
Villain went all-in - $126.85 ------> pot: 209
HERO went all-in - $68.35
** Dealing the river: J♦
Hero shows: A♥, Q♣
Villain: 10♠, 10♦
Villain wins $243.70 from the main pot
Edit: showdown tilføjet
NL100, blindbattle med AQs
Han prøver vel at stjæle mine blinds, men måske det ikke er den rigtige overskrift. Er blind battle kun imellem SB og BB?
Yes sir, det er ihvertfald der udtrykket bliver brugt.
Nåmen til hånden - Jeg better lidt mere på floppet, og tjekker turn - formodentligt for at folde, men hvis jeg får odds til et call så er den da fin.
Turn må næsten være et muck imo som spillet.
Mickey
Synes du skal bette mere på floppet, nær fuld pot. At bette halv pot med et flush draw derude virker ikke så stærkt synes jeg.
Tror jeg check caller turn med mindre det er overdrevet meget. Vi har mange outs men også kun et kort tilbage...
Ved ikke om det er for weakt dog..?
Jeg får det til 12 outs som vil give mig vinderhånden eller idet mindste split pot.
Og dermed sniger beslutningen sig vel over i at have positiv forventning eller hur?
Ved ik hvad du mener med "positiv forventning" heh.
Du har et mega draw yup - men 12 sikre outs er stadig kun omkring 24% procent for at vinde... Og så har du nogle mulige outs der måske er nok.
Derfor jeg ville checke turn og se river så billigt som muligt.
Jeg synes, check/call er en rigtig dårlig idé på turn. Dit draw er åbenlyst dvs. dårlige implied odds, du er OOP, og villain kan formentlig splashe rundt med alt muligt her efter dit svage floplead. Lead og cr AI er begge ok alt afhængigt af villain og din historie med ham i rr pots, men jeg foretrækker klart at leade stort som standard og calle et shove.
I øvrigt bør du, som de andre siger, bette mere på alle streets, især flop og turn. 2/3-3/4 pot på floppet (det bør du i øvrigt byde med alle de hænder, du byder her) maksimerer din FE, og forhindrer at villain floater/caller dig light.
Bet mere flop. Som spillet, folder jeg turn.
Jeg er dog uenig i, at en check/call er forkert mod en villain med lav fold equity her. Draw'et er ikke så åbenlyst, efter som et flushdraw bliver completed.
Dog vil jeg oftest selv bette den kraftigt, måske skubbe. Det er i hvert fald bedre end det turnbet du laver, det kan ikke lede til noget godt mod en LAG.
Hvis du skal 2nd barrele den her, skal det kun være så lavt et bet for, at du kan slippe bort fra den. Hvis du har tænkt dig at calle hans raise, som kun kan være allin, kan du lige så godt selv bare open-skubbe turnen.
"Jeg synes, check/call er en rigtig dårlig idé på turn. Dit draw er åbenlyst dvs. dårlige implied odds"
Implied er vel underordnet hvis vi får korrekte potodds - det er jo trods alt NL100, et bet på 9$ eller lign er ikke umuligt her :)
Jeg synes bedre om tjek fold end jeg gør om CRAI.
Mickey
Hånden er nu opdateret med showdown.
Jeg noterer at flop og turn bet skal være større. Mulighederne er så enten at checke turn eller give mere gas på turn med et stort bet. Jeg tror jeg holder mig til at checke turn og evt. calle et mindre bet.
Tak for kritik.
/sakii
Mest om preflop...
Hvad er dit read på limperen i tidlig position?
Hvis han er typen der altid prøver at limpe ind i potten, men som regel folder til et raise, så kan jeg muligvis forestille mig at villian var ude i et steal.
Du skriver at villian er lag, men ikke aggressiv (selvmodsigende). Så jeg går ud fra at han bare er loose og godt kan lide at se flops. Ville sådan en villian ikke have over-limped hvis han havde en svag hånd? Nu vælger han så at raise og endda med en limper inde allerede. Det ligner altså ikke en hånd jeg ville 3-bette OOP med AQo.
Jeg siger 20 på floppet og så skubber jeg resten ind på turn.
@Nautilious
Han har præcist 11 outs mod villains hånd, dvs. 25% med 44 kort tilbage i decket :)
@Karlsen
Alrighty then - var for gammel og træt til at tælle efter selv =)
@cbh79
Ikke det store read udover at han ser mange hænder og iflg. PT er han LAG. Dog er han som jeg skriver ikke meget aggresiv.
Jeg raiser dels pga. den aktuelle hånd, men også for at skabe et image omkring blind-steal til de kommende hænder.
""Jeg synes, check/call er en rigtig dårlig idé på turn. Dit draw er åbenlyst dvs. dårlige implied odds"
Implied er vel underordnet hvis vi får korrekte potodds - det er jo trods alt NL100, et bet på 9$ eller lign er ikke umuligt her :)"
Hey Mickey,
Enig, det kan sagtens være +EV at check/calle turn, men min pointe var, at et lead sandsynligvis har højere EV. Hvis nu vi havde haft et bedre skjult draw eller var mod en passiv modstander, ville de sædvanlige argumenter om implied odds, pot control, ikke at blive skudt af hånden osv. måske vægte til fordel for check/call.