NL100 - Blindbattle mod semi-TAG

#1| 0

Villain har ikke rigtigt gjort noget væsen af sig. Umiddelbart virker han til at spille fornuftigt.

Hero er TAG, 100% c-bets og et par enkelte 2nd barrels.

Seat 1: Hero ($109.35 in chips)
Seat 2: insomniac31 ($98.40 in chips)
Seat 4: Dr. Online ($153.80 in chips)
Seat 5: Blizzy23 ($98.90 in chips)
Seat 6: Villain ($201.05 in chips)
Villain: posts small blind $0.50
Hero: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero J Q
insomniac31: folds
Dr. Online: folds
Blizzy23: folds
Villain: calls $0.50
Hero: raises $3 to $4
Villain: calls $3
*** FLOP *** A J 8
Villain: checks
Hero: bets $6
Villain: raises $6 to $12
Hero: calls $6
*** Turn *** A J 8 2
Villain: bets $23
Hero: raises $93.35 and is all-in

Kan ikke rigtigt se en fornuftig villain limpe med en hånd fra SB, som har ramt floppet hårdt. Det skulle da kun være en sjov J8s or so.

Like/dislike?

13-02-2007 17:48 #2| 0

Så du vælger at skubbe fordi du tror du har den bedste hånd eller fordi du vil have ham til at ligge Ax ned?

når villain check-gayraiser dig på flop og du kun caller hvorefter du går allin på turn efter han har bettet så caller han dig nok 8/10 gange synes du ligner et bluff og min konklusion er: nej jeg kan ikke lide det

13-02-2007 17:57 #3| 0
OP

@ johnson12

Hvordan spiller du TPTK, TPGK, Two pairs, sets på sådan et flop, efter villain's check-gayraise? Giver du på nakken igen, eller lader du villain stikke ud på turn?

13-02-2007 18:10 #4| 0

Virkelig ringe. Sorry to say, men hvad tror du villain clicker dig med på flop, better hårdt ud på turn, som du slår? Dette er ikke profitabelt.

13-02-2007 18:16 #5| 0
OP

@ ChrisJ

You don't have to be sorry, jeg poster jo hånden fordi jeg vil have feedback, så jeg kan blive en bedre spiller. Hellere sige sin mening lige ud, end at pakke det ind på en eller anden skummel måde! :)

Anyway, villain folder.

Hvis man skal ud at lege sjov her, ville det sige være bedre at give re-nakke på flop?

13-02-2007 19:03 #6| 0

@ fitty

Mener du, at du skal lege på floppet? Jamen det kommer jo an på, om du mener du er foran eller bagud? Hvis du tror du er foran, hvorfor så 3-bette? Det folder han alligevel til. Jeg tror ikke han limper ind med A-god kicker, og jeg tror ikke han spiller sin A-rags så hårdt. Jeg caller floppet, og caller turn.

Skubber han river er den lidt ad. Eller better den hårdt. Men det tror jeg nu heller ikke han gør.

Og igen kommer jeg for sent! :O

13-02-2007 19:08 #7| 0

hvis du vil lege sjov så repop floppet... selvom det også skriger styrke så skriger det også bluff fordi du gør det jo aldrig med AAA på flop går jeg udfra... i det hele taget et dumt flop at bluffe. lad vær med at leg sjov så meget måske fitty.. du er tydeligvis ikke helt komfortabel med det

13-02-2007 19:55 #8| 0
OP

Anyway, tak for svar (og advice :))

@ johnson12

Du har ret i, at jeg aldrig re-raiser flop med AAA eller andre stærke hænder. Selv synes jeg, min linie skriger styrke, men sådan er vi vel så forskellige :)

@ ManCini

Jeg completer stort set aldrig SB (måske et leak?) når alle har foldet til mig. Den eneste hånd, som JEG tror, villain måske vil limpe, er J8 af de hænder, som har ramt floppet. Husk på at han "umiddelbart spiller fornuftigt". Det skal siges, at han nærmest insta-click-raisede. Jeg har lavet mange c-bets, og det har villain måske lagt mærke til. Derfor kan han vel også sagtens gøre det med luft, og så følge op på turn? Jeg skubber turn fordi jeg tror, at jeg har læst ham rigtigt og kan få skubbet ham af mange af de hænder, jeg tror, han har i sin range.

13-02-2007 21:38 #9| 0

@ Fitty

Den med at complete lader vi lige stå. Læg mærke til hvad du skriver.

"Jeg skubber turn fordi jeg tror, at jeg har læst ham rigtigt og kan få skubbet ham af mange af de hænder, jeg tror, han har i sin range."

Er vi enige om, at du ikke har ham på Ax? For så giver det ikke meget mening det du skriver. Hvorfor blæse manden af en hånd som vi tror vi har stærkt domineret. Hvis jeg læser det du har skrevet rigtig, så har du ham på ren skæg, rigtig eller forkert? Derfor må have ham domineret.

Hvis du derimod har til at have ramt "piece of the flop" som man siger, så er den mere marginal. Så skal vi ind og lave en handrange af hans linje (completer sb, caller raise, c/gayer floppet), for at vurdere om det er et skub for value vi er ude i. Caller han AI på draws, tror han du kan bluffe i en stor pot etc.

Du kan sikkert skubbe ham af en aller helvedes masse hænder, det har du ret i. Jeg mener bare, at hvis du vurdere at være foran, bør du tænke over dit næste move. Hvad gør han hvis jeg caller ham nu, betaler han AI med en hånd jeg er foran.

Idet han virker "nogenlunde fornuftig", mener jeg ikke et AI er profitabelt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar