Det er første gang jeg spiller mod villain, men han virker sane og rebuyer til 100bb, når han kommer under. Han spiller 21/15 over 70 hænder og det er vist 4. gang han 3better mig. Jeg foldede de første 3 gange.
Hans 3bet% er 13,7
Seat 10 is the button
Seat 1: Lulubest ( $55.25 USD )
Seat 2: Adrouz ( $101.95 USD )
Seat 3: piaragyujtok ( $103.00 USD )
Seat 7: hovoyou35 ( $78.00 USD )
Seat 10: HERO ( $135.20 USD )
Lulubest posts small blind [$0.50 USD].
Adrouz posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ A♣ 3♦ ]
piaragyujtok folds
hovoyou35 folds
HERO raises [$3.00 USD]
Lulubest folds
Adrouz raises [$9.00 USD] (til 10)
HERO raises [$19.00 USD] (til 22)
Adrouz calls [$12.00 USD]
** Dealing Flop ** [ J♣, 2♠, 4♠ ] POT: 44,5$
Adrouz checks
HERO bets [$15.00 USD]
Adrouz calls [$15.00 USD] INSTAcall
** Dealing Turn ** [ Q♠ ] POT: 71,5$
Adrouz checks
HERO bets [$98.20 USD]
(Villain har 64$ tilbage)
Like?
NL100: bluff i 4bettet pot
Bump
Q♠ er godt nok et skidt turnkort, men tanken var at villain altid kommer ind over mit bøssoide flopcbet, hvis han har en handske.
Nu behøver vi ikke rigtig tænke balance, men jeg kunne også sagtens gøre sådan her med AA, KK, QQ, JJ.
Hold op med at 3 bette en sane villain med A3 off. Bet halv pot når du nu ikke er super sikker post flop.
Han kan sagtens have PP, Jx, flush draw på flop. Med AK, AA, KK, QQ kommer han nok ind over pre da han sidder oop.
Turn er et fint kort at skyde på. Men vil meget heller bette normalt på turn a la 35, da dit jam ser så mystisk ud om kan inducere tyrekald.
Hvorfor er Q♠ et dårligt kort? Med din hånd i mente, ser det da fint ud.
A3o er en rigtig rigtig skidt hånd til at "make a stand" med.
Din linje med 1/3 pot for dernæst at overbette potten ser rigtig fisket ud - du ligner luft eller noget A♠x, og jeg tror den bliver kaldt af en bred range.
Undskyld jeg siger det, men kan i ikke bruge lidt mere end 30 sek på at kigge på hånden :)?
Jeg åbner BU, villain 3better i BB, jeg 4better, han caller.
Det giver nu rimeligt akavede stacksizes med et pot på 45$ på floppet med 79$ effektivt.
Jeg jammer 64 effektivt i 71,5 på turn
Jeg synes A3o er fin nok at 4-bette med da vi uden særlige reads må formode at en 21/15 fatter at reste eller folde preflop OOP.
Hvis jeg ikke giver op (hvilket jeg gør sjældent, da folk folder ret tit på floppet i 4-bettede pots) vil jeg godt byde lidt større på floppet, da det er det jeg normalt gør i 4-bettede pots. Kan ikke se stacksizes er specielt akavede. ½ pot på floppet og ½ pot på turn = AI.
Jeg bryder mig ikke om at bette så småt på floppet, men måske er jeg bare blevet hjernevasket gennem diverse pokervideoer. Fordelen ved din linje, hvis villain ikke er så god til at handreade, er at du maksimerer FE på turn.
Hvorfor antager du han kommer over toppen med en hånd til dit bet på floppet? Shover du selv AJ, TT, 99 eller QQ i hans spot?
PF er vel fint nok. Han er en aggro 3better, og ved et 4bet må vi formode han folder en del, især når vi har en A-blocker.
Flop er ret lækkert med en gutter. Synes dog vi skal skyde lidt mere hvis vi skyder. Ellers så folder han i hvert fald aldrig mellempar på floppet. Problemet er dog, at han nok ved, at vi er trætte af ham, så den eneste bedre hånd vi kan få ham til at folde er nok noget AQish, evt AT.
Vores 4bet PF var et bluff - det blev callet, too bad. At vi har gutter +evt A outs nu er bare heldigt, lad os ramme det gratis.
Altså preflop er sgu fint nok, hvis dynamikken er lidt heftig. Turn er lidt et lortekort at bluffshove på, hvis han er dygtig, da det alt andet lige ofte vil være et decideret lortekort for dig, såfremt han bare kan handreade en smule. Jeg ser det som et lortekort for din perceived range, idet du bare ikke rigtig har ret mange Qx's i din range, hvorfor du nok vil sløve lidt ned med en lang række hænder. Jeg elsker dog din sizing hele vejen igennem. Den er helt sublim imo.
Generelt bør du imo overveje en anden strategi mod sådan en vildbasse. Nemlig at folde preflop både 4., 5. og 6. gang han 3-better dig. Sådanne typer 5-bet-shover oftest instant, når du endelig 4-better, fordi de som oftest tænker, at NU er du blevet træt af ham. Derfor får du næsten altid action, når du får en hånd, som du 4-better med. Det er i hvert fald min erfaring.