Det er første gang jeg spiller mod villain. Han virker umiddelbart som et ret aktiv spiller, men han er ikke taget i noget skidt overhovedet.
Han spiller 35/32 over 32 hænder
Han ser vel HERO som TAGish
Table Gary (Real Money)
Seat 6 is the button
Seat 7: dontMoney93 ( $99.00 USD )
Seat 8: HERO ( $100.00 USD )
Seat 9: Bl1ndSteal3r ( $187.65 USD )
Seat 4: sl1m_ch4rl1e ( $153.85 USD )
Seat 6: geguel ( $80.25 USD )
dontMoney93 posts small blind [$0.50 USD].
HERO posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ J♠ A♦ ]
Bl1ndSteal3r folds
sl1m_ch4rl1e folds
geguel folds
dontMoney93 raises [$3.50 USD]
HERO calls [$3.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 8♥, 4♥, 2♥ ] POT: 7$
dontMoney93 bets [$5.00 USD]
HERO calls [$5.00 USD]
Jeg har planer om at stjæle, hvis han giver op og/eller reppe ♥-flushen eller ramme top par :)
** Dealing Turn ** [ 6♥ ] POT: 17$
dontMoney93 checks
HERO bets [$11.00 USD]
dontMoney93 calls [$11.00 USD]
** Dealing River ** [ 7♣ ] POT: 39$
dontMoney93 checks
HERO bets [$30.00 USD]
Er det her et af de spots, hvor villain siger: "But I haz flush? I call!" - eller kan vi rent faktisk forvente at skyde ham af nok gange til at det er profitabelt her. Endelig må i også gerne kommentere på betsizingen.
NL100: bluff på 4-flush board BvB
Jeg synes, det ser ganske fint ud. Uden dynamik folder han vel Q i farven og dårligere, og K♥ har han like never. Hvis han spiller A♥x sådan her, så er han fandeme tricky.
Jeg kan bedre lide at bette 23 eller 54 på river.
Tror bare jeg lader den gå floppet.. Vi har ikke nogen equity stort set, og jeg tror jeg overbetter river hvis jeg prøver at få manden af T♥ ish her..
Hvis du bare mucker floppet undgår du det her sticky spot, hvor det er en ren gætteleg. Du aner ikke om mennesket mucker alt der ikke er A♥ eller om han caller any ♥.
Jeg har ikke noget imod dit flopspil men kan ikke lide din turn bet-size som en del villains kalder med marginale haender i forhold til boardet (du better under 2/3 pot) - jeg g0r det til 13 istedet.
Hvis jeg better den st0rrelse paa turn og villain caller checker jeg bare river bag - som walth lidt er inde paa er det rigtig svaert at vide om du har nogen mulighed for at skyde ham af en ♥ af en eller anden slags.
Lader den gå floppet, og giver helt sikkert op river. Han caller any farve der, for det gør folk bare af princip. Som walth, overbetter jeg kraftigt hvis jeg en sjælden gang vil noget på river, men jeg hader spottet.
Tak for svarene.
Overbet overvejede jeg også kort i situationen, og det ville helt sikkert have fungeret bedre.
Villain callede ret hurtigt med A♣Q♥
Jeg synes igen du vælger en helt forkert spiller at bluffe. En af de typer der formodentlig sjældent folder de marginale hænder.
Jeg reraiser indimellem floppet der (især fordi hele vores equity ligger i FE), og det virker genialt godt på NL100. Især hvis Villains C-bet er høj.
Ellers er fold flop også helt fint.
MVH Skod
@skod
Hvorfor er det du ikke vil bluffe aktive TAGs? Nu ved vi ikke rigtig noget om hverken ham her eller den forrige du kommenterede på, men de her spillere er netop typen som raiser og better indtil de møder modstand, hvorefter de folder.
@ Rasken
Du mener en 35-40/30-35 er aggresive TAG's`? Det gør jeg ikke.
De er oftest 2 typer IMO.
1) En meget dygtig LAG, (ham gider jeg ikke bluffe, medmindre spottet er VIRKELIG godt) Generelt holder jeg mig fra ham. TAG spiller jeg helt sikkert mod ham.
2) En semimaniac. Han folder simpelthen for lidt, til at jeg mener jeg kan bluffe ham profitabelt i marginale spots. Fremgangsmåden mod ham er bestemt TAG-Nittish.
En spillerype jeg gerne vil bluffe er i langt højere grad weak nitter og weak TAG's.
Hvis jeg finder ud af en 35/30 spiller er weak, ja så pounder jeg ham da, men ud fra dine beskrivelser af villain, så ved jeg det ikke.
MVH Skod
Super at tænke meget over gode spots at bluffe, herunder tænke over villans range, men ud fra de forskellige spots du har postet de seneste dage, syntes jeg det generelt virker til at:
1. Du laver "store" bluffs mod forholdsvis ukendte villans. Pas på med det, især på de niveauer du spiller, for jo lavere limit jo større forskel er der ofte på de enkelte villans. Altså folk der caller ned med håbløst marg. hænder, slowspiller stærke hænder på super scary borde osv. osv. Er i hvert fald med til at gøre "rene" bluffs langt mindre profitabelt.
2. Du bluffer i spots hvor du har meget lavt EQ i potten. Floater med underkort til bordet osv. osv. Prøv generelt at finde lidt bedre spots, hvor du trods alt har lidt mere "sikre" overkort, gut shots eller lign. Forbedre din EV en hel del.
3. Du tænker som sagt fint over villans range, men skal måske huske at tænke lidt nærmere over hvad du selv repper. Ved godt det måske ikke er den største fejl på NL100, da de fleste villans bare ser på egne kort, men hvis målet med dit spil er at komme op i niveau, er det noget du bliver slagtet på.
Husk store "rene" bluffs, er en meget overvurderet del af poker af den simple grund, at de altså skal gennemføres med temlig stor succes for at være +EV (det er dig der smidder de store penge i potten først).
Jeg kender ikke nærmere til dit spil, men jeg tør godt ligge hovedet på bloggen og påstå, at selv en solidt vindende nl100 spiller vil kunne hente LAAANNNNGGGT mere value i at prøve at optimerer deres ABC-spil og få "lukket" de leaks som givet vis er i dette.
Laur
@Skod
Ok, fint at få dit synspunkt med, for det var ikke umiddelbart de baner jeg tænkte i mod spillere med de stats.
Spiller du selv 5-handed? Der er trods alt en del forskel på stats, når man sammenligner med 6 max. 35/32 behøver imo ikke være LAG eller maniac, når det er over så få hænder. Jeg har flere gange haft 50/43 stats over så lille en sample, selvom det ligger langt fra mine reelle stats.
men ja, kan godt se din pointe.
@Laur
Spot on :)
Hvad mon det betyder at "ligge hovedet på bloggen"? Det må have noget med internettet at gøre...
En TAG på 6-max ligger oftest på 20-25/17-22/2-4.
Derfra og op til de stats du har beskrevet er der langt.
Det kan naturligvis sagtens være en TAG, men det kan jeg ikke se udfra de oplysninger vi har på villain.
MVH Skod