Villian spiller 38/21/2,8 med en BTN steal% på 50 over 106 hænder. Cbet er 71%.
Har selv vist ikke rigtig rodet mig ud i noget (Hvorfor viser HEM ikke ens stats for den pågældende session?)
Planen var at bette nærmest alle turn kort, men nu rammer jeg rent faktisk top par. Better vi stadig her for at få value fra AT og FD? Eller er det bedre at prøve at komme til SD? Går ud fra vi folder til et raise?
Hvad er action på river når han caller/checker bag og der falder hhv en ♥,♦, blank, Q?
Seat 9 is the button
Seat 1: Hero ( $163.20 USD )
Seat 3: humanteri666 ( $42.70 USD )
Seat 6: ciplider ( $196.90 USD )
Seat 9: Villain ( $107.00 USD )
Hero posts small blind [$0.50 USD].
humanteri666 posts big blind [$1.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ J♠ Q♠ ]
ciplider folds
Villain raises [$3.00 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
humanteri666 folds
** Dealing Flop ** [ T♥, 4♦, 3♥ ] Pot: 6,5$
Hero checks
Villain bets [$5.50 USD]
Hero raises [$16.00 USD]
Villain calls [$10.50 USD]
** Dealing Turn ** [ J♦ ] Pot: 38,5$
Hero?
NL100: Bluff rammer marginalt top par på turn
Jeg better turn igen for at få value fra Tx, FD, 99,88,77,66,55, 56 og random overcards.
Jeg better både ♥,♦, blanke og Q på river. A og K kunne jeg godt finde på at c/c for at induce et bluf.
Du får dine egne stats fra den pågældende session frem ved at dobbeltklikke på dem. Så skulle der gerne komme er rødt overlay, der indikerer dette. Det samme kan du gøre for modstanderne.
Bleh, fordi vi har CR flop bliver vi nærmest nødt til at følge op på turn for at beskytte vores toppar mod et flushdraw. Det virker super-klamt at b/f top par, men jeg bryder mig endnu mindre om at c/_whatever_ og være fuldstændig blanke på hvad han kan have. River tror jeg bliver en rigtig klam smagssag. Hvis vi checker river for at calle på en ♦ f.eks, så bluffcatcher vi i en pot hvor han har kaldt et flop CR, kaldt turn og better river når vi checker til ham.
Weird hånd.
@Goatie...det virker ikke. Står altid 0 hos alle.
Jeg skal sgu os bare dobbelt klikke og så kommer statsene frem... :S
Til hånden..
- Hmm er det ikke skidt at bluffe med en hånd som sådan har nader Equity? Og hvis hans steal % er så høj er det så ikke bedre at 3b preflop?
Men som spillet og når vi så rammer så er der ikke noget der hedder cc eller cr turn.. Så jeg skyder en barrel af på turn.. Du prøver vel at reppe et FD eller lignende så derfor må planen vel os være at skyde any rivered ♥?
Som spillet har vi kun en betcall option her på turn, men jeg synes andre dele af hånden er meget interesseant.
Det er et relativt drawy board, og problemet med at checkraise to overs her, er at vi får så vanvittigt lidt credit når vi nærmest intet kan reppe. Mod en bare lidt god hand reader, blæser vi bare nogle penge i potten med noget wannabe equity, og får ikke lov at gøre noget ved det rigtigt. Hvilke turns barreller vi, og ikke mindst, hvilke turns barreller vi i realiteten? Et par broadways vil være mit bud, men igen kommer vi til at reppe smalt.
Jeg synes PF call istedet for 3bet er mere end fint, og jeg synes generelt det er en dårlig ide at 3bette bare for at 3bette, når nu vi har en hånd vi rigtig fint kan spille postflop med, og samtidig holde dominerede hænder inde. 3bet accomplisher intet fedt, udover at vi kan føle os lidt LAG, men hvad skal man bruge det til.
I give up on da flopZ.
@joonas
Villain spiller 38/21/2.8, så som stats indikerer virker han knap så skarp, derfor tror ikke han tænker synderligt meget over hvad hero repper. Synes det er ok CR imod ham her, men er dog enig i, at mod en nogenlunde handreader mucker vi bare.
På 106 hænder har jeg svært ved at se at 38/21/2.8 skal være mega spewy eller indikerende for at han er "knap så skarp", nok nærmere at han bare er til en løse og friske side, hvor et CR så vil være endnu værre. Synes nærmest bare det understreger min pointe hvorfor det er et ufedt spot mod sådan en mand. Underligt du synes det ser fisket ud btw :)
3bet pre, lol wtf laver du på flop? Du har yber misset, og tænker at cr er det fede spil her!
Jeg tror bare jeg b/f her, men altså wtf i det hele taget???
Jeg 3-better preflop. Har lige gravet lidt i mine stats, og kan se at jeg laver monster value når jeg 3-better QJs-65s i blinds, men sprøjter helt vildt når jeg kalder (hvilket jeg historisk set har gjort waaaaay over 50%). Dermed dog ikke sagt at andre ikke kan have positive stats ved at kalde.
Stats ser jeg heller ikke som indikerende for ret meget. Jeg spiller 24/20ish, men kan sagtens starte ud de første 100-200 hænder på et bord med at spille 40/32ish.
Jeg folder floppet, og jeg better helt klart turn. Jeg vil netop have value fra Tx. FD's er nok ikke super likely, da han vel reraiser floppet med en stor del af denne range.
Hvorfor vil i 3bette en hånd med så god postflop værdi? Vi er jo langt foran hans range og får sikkert kun calls fra hænder der dominerer os. Men da vi ved call ofte render ind i et cbet må vi jo også raise nogle gange vi ikke rammer og synes et T34 bord var ok til det. Desuden synes jeg det giver god balance med sets. (Ja, jeg caller små par fra blinds oop! C/R dog også en del med dem, om jeg rammer eller ikke.)
Kan dog godt se argumentet med, at han helst skulle være lidt mere tight.
Stop nu med "balance" det er noget nært ikke eksisterende på nl100..
Villians 3bet% og fold to cbet% er ret afgørende for hvad jeg gør.. 3better pre, cbetter 60% pot på floppet og skyder igen 60% på turn og evalurer river.. Folder vs modstand pre + flop og turn er lidt en smagssag.
@ joonas
Hvis vi nogensinde vil ud og bluffe et board er det her da et rigtigt godt et at vaelge da jeg mener vi kan reppe rigtig meget istedet snarere end at reppe tyndt. Vi kan have sets, straightdraws og flushdraws og vi kan 2nd brl paa rigtig mange kort (alle ♥, 7'ere, A/K's) naar vi faar et call paa flop. Faktisk tror jeg at jeg skyder alle non T's paa turn.
Det kan vaere meget vaere at reraise et 26Tr board da vi her repper rigtig tyndt og faar langt mindre kredit hvis vi f0lger op paa turn som resultat.
@ op
Som spillet better jeg nok turn da jeg har en ide om at de fleste NL100 spillere 3-better et drawy board med et overpar/set, hvorfor vi nu er foran villains range. Om jeg har helt ret i den antagelse er selvf0lelig ikke helt sikkert.
For mig er nedenstående en modsigelse:
"Det er et relativt drawy board, og problemet med at checkraise to overs her, er at vi får så vanvittigt lidt credit når vi nærmest intet kan reppe."
Som sådan hader jeg ikke CR på floppet, hvis villain kan finde ud af at lægge sig og i øvrigt ikke 3-better light hen over vores CR. 60-70% pot bet på turn og stakittet ind på de fleste rivers - umiddelbart tror jeg sjældent han har et stærkt draw, men nærmere et weakish TP/56/77-99.