Jeg har kun 13 hænder på Villain. Der spiller han 36/36/5. Vi har kort forinden spillet en hånd hvor han raiser i SB, og double barreller et Axx x board hvor jeg folder turn.
Flop er standard, og turn også imo, da jeg ikke rigtig repper det helt store ved at raise.
Mine tanker om river er, at jeg ikke rigtig repper det store ved at bette. Jeg har ikke rigtig nogle flushes her udover KQ, KT, og måske et par 8x combis + 9♠7♠ og så kan jeg valuebette KQ og 9♣7♣. Jeg er også lidt i tvivl om hvilke hænder jeg kan få ham af, udover nogle AT, AQ, QT men dem bluffer han måske river en del gange, da jeg ikke har mange stærke hænder i min range. Så er der mindre par der beslutter sig for at double barrelle, men jeg ved intet om hans tendenser her. Undervurderer jeg hvor ofte han barreller med ting der check/folder river?
Desuden har han temmelig mange hænder, der let kan check/calle river.
På den anden side har jeg heller ikke mange bluffs i min range og jeg vinder ikke med T high ved showdown ;)
Hvis i bluffer, hvilken sizing foretrækker i så? Sig også gerne til, hvis i foretrækker at raise turn. Det er måske mere tiltalende at raise turn, hvis ikke vi profitabelt kan bluffe river btw. Omvendt får vi gode odds selvom vores FD måske ikke har så gode implied odds.
***** Hand History for Game 10831453708 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Monday, August 29, 07:49:20 EDT 2011
Table Speed #2409596 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 6: Hero ( $100 USD )
Seat 3: MsLuck ( $157.17 USD )
Seat 1: pdwill ( $81.45 USD )
Seat 2: shannon19777 ( $203.63 USD )
Seat 5: Villain ( $111.26 USD )
Seat 4: turr_ican ( $57.78 USD )
pdwill posts small blind [$0.50 USD].
shannon19777 posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T♣ 9♣ ]
turr_ican did not respond in time
turr_ican folds
Villain raises [$2.50 USD]
Hero calls [$2.50 USD]
pdwill folds
shannon19777 folds
** Dealing Flop ** [ 8♣, K♣, 5♠ ] Pot: 6.18
Villain bets [$4.12 USD]
Hero calls [$4.12 USD]
** Dealing Turn ** [ J♠ ] Pot: 14
Villain bets [$9.34 USD]
Hero calls [$9.34 USD]
** Dealing River ** [ 6♠ ] Pot: 31.75
Villain checks
Hero?
NL100: Bluff river eller giv op?
Jeg tror han checker til dig for potcontrol og cc næsten alt.
Hvis den skal bluffes, skal det gøres på turn.
Std til river.
Du har kun missede fd i din range som ikke har ramte et par på det board, så selvom du ikke mener at du repper mange hænder, så er din bluff range ligeledes smal. Jeg synes altså heller ikke at din vb range er smal, KT+ kan du vel vb.
Jeg siger 18.
♥Yarx
Enig med Yarx.
Forventer villain VB'er de fleste Kx på river, og tror ofte han checker Jx på turn. Rigtig fint at bette omkring 18 for at få ham af Q/A høj og evt små par. Vi skal også kun få bedre til at folde 36-37% af tiden, og det gør vi helt sikkert
Tak for svar.
God pointe med at han ofte checker Jx på turn og VB'er mange Kx på river, hvilket mindsker hans check/call range på river betragteligt.
Aktuelt nåede jeg ikke at få tænkt tingene ordentligt igennem (lorte speed tables, hvor fiskene åbenbart opholder sig!), så jeg fik sizet river for stort.
18 lyder fint i mine ører, da han sikkert check/caller eller check/folder ligegyldig sizing.