NL100: Bluff spot på tørt flop?

#1| 0

NL100 på Ongame. 4 handed.

Jeg har kun været 2 hænder ved bordet. Villain er dog semikendt fra tidligere hvor han spiller 22/19/13 3bet 8% over 200 hænder. Han har altså været ret aggro. Jeg har en note fra tidligere hvor der står:
Does not bluff on 753r board OOP after 4b pre. C/F to ½ pot bet
Men ved dog ikke lige hvor relevant den er i denne hånd.

Hans aggression på de forskellige streets er: oo/7/2. Altså klart mest aggro tidligt i hånden.

Jeg går ud fra han ser mig som ret aggro med noget ala 30/25 stats på de 200 hænder vi har spillet.

I hånden lige forinden raiser jeg SB, han 3better i BB og jeg folder.

Mine kort er egentlig underordnet og jeg fjerner dem gerne hvis folk mener de farver diskussionen.

Hand Information
$1 BB (4 handed).

Table Information
Seat 2: mario1712 ($104.6) Big Blind
Seat 3: ongameguy ($154.51)
Seat 4: hero ($100) Dealer
Seat 10: gutterball23 ($148.38) Small Blind

Dealt to hero

Preflop (Pot: $1.5)
ongameguy: FOLD
hero: RAISE $2.5
gutterball23: CALL $2
mario1712: FOLD

Flop(Pot: $6)

gutterball23: CHECK
hero: BET $3.5
gutterball23: RAISE $10
hero: CALL $6.5

Turn(Pot: $26)

gutterball23: BET $16
hero: CALL $16

River(Pot: $58)

gutterball23: CHECK
hero: BET $37

Hvad siger I til min linje? Jeg kommer med mine synspunkter senere.

26-07-2011 15:31 #2| 0

Jeg synes egentlig det er knaldhamrende godt spillet, givet du har haft alle dine overvejelser inde før du caller flop og turn.

26-07-2011 15:36 #3| 1
Villain er dog semikendt fra tidligere hvor han spiller 22/19/13 3bet 8% over 200 hænder. Han har altså været ret aggro.

Er det aggro stats?

Er en del år siden jeg har spillet NL100, men er det nødvendigt at skal ud og finde sådanne variansspots for slå spillet, eller er det ikke bare at lave solidt spil, og grinde den op? Hvis han blvier ved med at raise parrede boards, så skal man selvfølgelig spille tilbage på det, men du skriver ikke noget om at han har en tendens på det, udover hans agressionfactor. Der er meget forskel om han gør det på TTx eller 67T.

Din VB range når riveren er lagt er imo også meget snæver, 77, Tx, Kx og AA. Mange Kx smider du formentlig floppet som udgangspunkt. Jeg havde mucket floppet, og videre til næste hånd, indtil han viser os at han gør det alt for ofte.
26-07-2011 16:22 #4| 0

@ Joanna

"Din VB range når riveren er lagt er imo også meget snæver, 77, Tx, Kx og AA. Mange Kx smider du formentlig floppet som udgangspunkt. Jeg havde mucket floppet, og videre til næste hånd, indtil han viser os at han gør det alt for ofte. "

Jeg kan godt give dig ret i, at vores viden om villain måske ikke er stor nok til at lave den slags plays, givet vi kun har 200 hands på gutten.

Du har også ret i, at meget afhænger af hvilken type boards villain gør det på.

Mht. river valuebettet, så synes jeg ikke det er et problem at vores range er smal, da boardet er så lidt drawy. På NL100 er det de færreste der laver made hands (f.eks. en T) om til bluffs, og det vil jeg ud fra beskrivelsen tro villain er klar over. Jeg tror heller ikke Villain forventer at vi sidder og kalder flop og turn med en gutter og 9 høj. Vi får taget en stærk linie med et godt bluffspot på river mod en villain vi formoder skruer ned for agg. i løbet ad hånden, og har en for høj agg. tidligt i hånden. I must say i like it a lot.

At det så klangt fra er et standard play er jeg meget enig med dig i.

MVH Skod

26-07-2011 16:45 #5| 0
Din VB range når riveren er lagt er imo også meget snæver, 77, Tx, Kx og AA. Mange Kx smider du formentlig floppet som udgangspunkt.

Det er vel også en pænt stor %del af heros range efter så meget action.

Heros linje er jo meget kongruent med hvordan han ville spille netop 77, Tx og AA. Hvis man ikke floater uden "nok" equity er eneste reelle bluff kandidat 98, og det er ikke mange combos i forhold til 77, Tx og AA.

Derfor synes jeg det er fint at floate med andre hænder en gang imellem. Optimalt set vil jeg tage de hænder der har mest at falde tilbage på. Så jeg vil fx vælge 96 med BDFD i stedet for 96o, men hvis villain har et leak her, så er 96o jo fin at gøre det med.
27-07-2011 00:07 #6| 0
OP

Tak for alle kommentarerne. De dækker meget godt min tankegang i hånden.

Jeg er selv enig med en stor del af de punkter som Yarx og Skod fremsætter. Samtidigt vil jeg også mene at vores range er en del større end den som villain forsøger at reppe.

Joanna47 skrev:
Er det aggro stats?

Her var det egentlig mest aggression factor som jeg mente.

Og NL100 er blevet en del mere tuff end for bare 2 år siden. Dog kan man "selvfølgelig" stadig vinde med en gang solid grind.
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar