NL100: bluff turn - giv op på river?

#1| 0

Skal bare lige have et sanity check på den her.

Villain spiller 30/23/2.8, 3-bet 15%. Vi har ikke rigtig spillet nogle pots mod hinanden - kun 3-bettede.

Han ser nok mig som 26/21, c-bet 62%.

Mine tanker om turn er, at der er en del hænder jeg kan få ham af, som AQ, ATs og måske flere Axs hænder. En anden ting der er vigtig at overveje her er, at ved at bluffe selv, giver vi ikke ham muligheden for at bluffe os af den bedste hånd, hvis (når) han laver fx KJs, QJs om til et bluff. Jeg ser heller ikke super mange flushes i hans range: han har nok AxQ, et par floppede flushes han slowplayer, og måske lavere par med på siden - hvor langt ned tror i vi skal før han folder flop? Flatter han fx flop med 55? KQ med er måske en mulighed, men jeg ved ikke om han flatter den UTG+1, og vi blokker for en del combis.

River synes jeg er temmelig oplagt bare at give op, da jeg ikke tror han folder noget her som han kalder turn med, dog afhænger det nok af, hvor light han flatter flop og om han flatter KQo UTG+1.

Kommentarer til hele linjen og til min tankegang om spottet?

***** Hand History for Game 10834977784 *****
$100 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, August 30, 10:02:54 EDT 2011
Table Table 201424 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: Hero ( $100 USD )
Seat 1: abracadabra_ ( $29 USD )
Seat 2: ipoomypants ( $119.04 USD )
Seat 4: isohartsa1 ( $181.95 USD )
Seat 6: monstersh1p ( $38.13 USD )
Seat 5: zhimzhim ( $120.58 USD )
abracadabra_ posts small blind [$0.50 USD].
ipoomypants posts big blind [$1 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K K ]
Hero raises [$3 USD]
isohartsa1 calls [$3 USD]
zhimzhim folds
monstersh1p folds
abracadabra_ folds
ipoomypants folds
** Dealing Flop ** [ 3, A, J ] Pot: 7.13
Hero bets [$5.50 USD]
isohartsa1 calls [$5.50 USD]
** Dealing Turn ** [ T ] Pot: 17.58
Hero bets [$14 USD]
isohartsa1 calls [$14 USD]
** Dealing River ** [ 6 ] Pot: 44.18

Redigeret af SørenSnegl d. 31-08-2011 11:39
01-09-2011 09:22 #2| 0

BUMP!!

01-09-2011 11:12 #3| 0

Interessant hånd imo. Jeg tror ikke jeg cbetter floppet. Mod mange tror jeg, det er rigtigt at c/c flop og give op på fremtidige streets, selvom det er stærkt exploitable.

Jeg er ikke enig i, at det er oplagt at give op river - tværtimod. Hvis vi skal skyde turn, skal vi imo også skyde river for at få ham til at folde fx: AKo, AQo, AT, pocket pairs med på siden (omend det ikke er sikkert han kalder cbet med dem) og måske AJ, JJ hvis han ikke raiser floppet.

Det er nærmest kun AxQ eller AxK som kan betale et riverbet.

01-09-2011 13:47 #4| 0

Jeg synes det bliver skidt at bluffe river også. Med din sizing på turn repper du ikke en flush, og du valuer ikke et A på river. Så jeg synes bare den skal gives op her.

Havde du sagt noget ala 12,75 på turn synes jeg meget bedre du sætter dig selv op til et riverbluff, og så kan det bedre forsvares imo.

01-09-2011 13:54 #5| 0

Dog føler jeg mig sikker på, at han stadig en stor del af gangene vil kalde river med sin range, for det eneste du jo så også selv repper er lige præcis AxQ og AxK.

02-09-2011 09:45 #6| 0

raskEn:

Jeg overvejede også check/call flop, men jeg tror bare jeg kommer til at lave langt større fejl ved at tage den linje, specielt mod en gut som ham her.

Mht river bet: hvor light ser du ham peele flop + turn? Tidligere spurgte jeg om han fx floater 55 på flop - hvad tror du her? Hvis han gør det, er jeg enig i, at river er et bet.

Jeg er også enig i, at det er svært for ham at have en stærk flush her, og jeg er faktisk ved at blive overbevist om, at river er et OK bluff. Han kan have AQ (AK er jeg sikker på han 3-better PF, selv vs UTG) og KQ. Det giver ham KQ, KQ, KQ, KQ, KQ, AQ, AQ samt AQ = 8 combis (og det er kun hvis han flatter KQo PF).

Hvis vi better 34 skal han folde 44% for at have et +EV bluff, hvilket vil sige at han blot skal folde omtrent 6 combis, og der tror jeg sagtens vi kan finde nok AJs, ATs, lavere par med etc.

KageKat:

Hvorfor mener du ikke min sizing på turn repper en flush? Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle bette anderledes med K eller Q. Jep, jeg repper kun K og Q, men dem har jeg også mange af i min range.

Alle:

En anden ting, der måske kan tale for et river bet er, at han måske nogle gange vil raise K på flop, og hænder som 33 (måske JJ) kan heller ikke udelukkes fra hans range her.

Spørgsmålet er så selvfølgelig hvor ofte han random klikker call med en lavere flush.

Redigeret af SørenSnegl d. 02-09-2011 10:21
02-09-2011 11:58 #7| 0

Der findes ikke mange spillere som folder en flush på et 4-flush board:
- dårligere spillere tænker: jeg har en flush ffs!
- dygtige spillere tænker: folk bluffer sygeligt meget på 4-flush boards og jeg har en flush ffs!

Givet at han kalder flop og turn, så er en flush ret sandsynligt. De fleste raiser sets og to par på floppet, så den eneste non-flush hånd vi kan bluffe ham af er AT.

Jeg synes det er ok at forvandle vores hånd til et bluff med et c-bet på floppet. c/c ser ikke særlig appetitlig ud mod en aggressiv spiller.

Jørn

02-09-2011 12:18 #8| 0

Jeg er enig med Thyssen, synes flop bet er fint, på turn er din hånd et bluff, han har enten A eller . Jeg kan bedst lide at opgive turn, og kan ikke lide at bette river da han har J/Q rigtig ofte, hvilket jeg ikke har lyst til at prøve at bluffe ham af.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar