NL100: bluff vs UTG-raiser

#1| 0

Jeg har ikke spillet med villain før, men jeg mindes muligvis at have set hans navn. Han har spillet ret aktivt mens han har siddet ved bordet, men han er ikke blevet fanget i noget.
Han stats er 39/31/13 over 31 hænder

HERO har ikke rigtig gjort væsen af sig udover standard openraises + cbet

Seat 2 is the button
Seat 8: shabbbbe ( $178.10 USD )
Seat 9: bijou59 ( $48.30 USD )
Seat 10: nabeshogun ( $97.00 USD )
Seat 1: KUNINGAS_ ( $138.80 USD )
Seat 2: HERO ( $100.00 USD )

shabbbbe posts small blind [$0.50 USD].
bijou59 posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 5 5 ]
nabeshogun raises [$3.50 USD]
KUNINGAS_ folds
HERO calls [$3.50 USD]
shabbbbe folds
bijou59 folds

** Dealing Flop ** [ T, 6, 6 ] POT: 8,5$
nabeshogun bets [$6.50 USD]
HERO calls [$6.50 USD]

** Dealing Turn ** [ A ] POT: 21,5$
nabeshogun checks
HERO bets [$16.00 USD]
nabeshogun calls [$16.00 USD]

** Dealing River ** [ 3 ] POT: 53,5$
nabeshogun checks
HERO bets [$33.00 USD]?

HERO repper ikke en helvedes masse, men det her er vel formodentlig nok til få villain til at folde 99-KK.

06-03-2010 11:22 #2| 0

Igen er det vel en rimelig typpisk Ax linje, hvilket du jo ikke får ham til at folde her. Tror også nogen gange du får et kald af nogle af de PP du prøver at bette af hånden.

Synes det er et bedre spil at raise floppet istedet for bluffs hvor man repper tyndt.

06-03-2010 11:38 #3| 0

Helt forfærdeligt spot at bluffe i. Du repper et slowplay, eller et floatet A, hvor villain meget tit viser dig en Ax hånd. Det ligner stor spew herfra. Tror helt sikkert ikke villain folder en hånd som QQ til din linje.

Når A turner, tror jeg du ser villain folde tæt på aldrig, da han nok better næsten hele sin air range, og potcontroller oftest alt andet. Jeg giver op når han checker turn, og det er lige før jeg hellere vil fortsætte med hånden hvis han better turn.

Jeg folder floppet oftest også, du trækker dårligt mod næsten alt, og står i et kedeligt spot på stort set alle turns/rivers.

06-03-2010 11:57 #4| 0

Jeg har tendens til at være enig. Det er et ok Float-spot, men A'et er helt forfærdeligt at skyde på... Hvis du skal, så kan jeg bedre lide at reraise turn, når folk 2nd-barreller A'et. Det gør han dog ikke= han har stort set aldrig luft.

Du vælger desuden også en forkert spiller at bluffe IMO. Tvivler på han kan folde 99+ her.

Jeg vil desuden hellere floate med en hånd der lettere improver, f.eks. AQ, KQ eller AJ.

Mod lige ham her, så spiller jeg sgu kun 5'ere for set value, og kan ikke se nogen grund til andet end at folde floppet, og vælge et bedre spot til at udspille ham på, medmindre han er c-bet flop 100% og c-bet turn 0%.

MVH Skod

06-03-2010 11:58 #5| 0

Jeg var lige ved at skrive et indlæg, men det er som om joonas har hacked min computer og kopieret det jeg havde skrevet...

06-03-2010 12:18 #6| 0
OP

OK, jeg må hellere forsvare spillet lidt (obligatorisk :)?)

I skriver at villain ikke har luft, fordi han i så fald 2nd barreller. Så lagt er vi enige, men villain har relativt få hænder, som er ren luft, når han har raiset UTG. Hans range som IKKE har ramt boardet er vel cirka pocket pairs og KQ.
Vigtigst af alt (hvilket jeg basere mit spil på) er, at jeg tror villain skyder turn med sine Ax holdings - det ville i vel også selv gøre?

Derfor sætter jeg ham på en smal range på river: pocket pairs 99-KK ell. lign., som han sandsynligvis folder.

@skod
Jeg synes ikke man kan sige, at det er den forkerte spiller at bluffe, når vi har så få hænder på ham. Han kunne meget vel være std TAG.
Eller er jeg enig i hvad du skriver :)

@MichaelS
"Synes det er et bedre spil at raise floppet istedet for bluffs hvor man repper tyndt."
Rimelig stor selvmodsigelse :D

Mit flopspil er, som i påpeger, nok også tvivlsomt. Tanken ved call er, at jeg forventer at være foran ofte mod hans broadway hands, og hvis jeg ikke er foran, kan jeg måske udspille villain.

06-03-2010 12:41 #7| 0

Jeg tror ikke villain skyder sine Ax holdings særlig tit, nok i 25-30% af tilfældende, og jeg tror ikke han folder KK særlig tit f.eks.

Problemet i at være foran mod en broadway, er at som du godt selv ved, at du ikke er tæt på at være langt foran nogensinde, har store equity problemer. Og skal ud og lave din hånd om til et bluff med 0% equity tit.

07-03-2010 02:20 #8| 0

Hvordan forventer du at Villian folder 99-kk på sådan et board, når du intet repper?

Synes det er et elendigt bluff spot..

08-03-2010 01:29 #9| 0

Sailor

Pokernets bedstefar til alt viden i verden.

08-03-2010 01:39 #10| 0
Pokernets ME vinder !

Sailor skrev PRÆCIS hvad jeg ville skrive.

08-03-2010 01:42 #11| 0

Tror du er nødt til at folde floppet uden yderligere reads på villain.

Isoleret set tror jeg folk har ret i at det er dyrt at bluffe turn+river her.

Dog ser jeg også et problem i at disse folk aldrig bluffer her nogensinde på trods af de formentlig har en value range (6x, TT, AQ, AJ'ish) balancemæssigt. Ville nok vælge noget 78, 79, 89 i stedet.

08-03-2010 11:34 #12| 0

Lige et par spørgsmål?

Flere siger de folder floppet til ham her. Er det ikke rimelig weakt i forhold til vi ofte sidder med den bedste hånd? Det er trods alt 5max og han spiller meget frisk til.

Joonas siger også at villian better hele sin airrange og at han ikke forventer han skyder turn så ofte med Ax. Hvorfor ikke det? Ville vi ikke selv skyde Ax, når nu vi skyder alt air?

08-03-2010 11:42 #13| 0

Edit: Jeg skal lære at læse

08-03-2010 11:51 #14| 0

@Royal:

Villain 2nd barreller ikke...

08-03-2010 15:20 #15| 0

Det gør han da heller ikke...

Glem hvad jeg sagde.

08-03-2010 15:33 #16| 0

Du repper trips og en floatet Ax hånd, villain folder 100% ikke 99-KK til et 3/4 bet her. Som andre har nævnt er det højst unlikely at villain c/f turn, men hvis du jammer river i stedet, så har jeg ikke noget imod det.

/Chris

09-03-2010 22:22 #17| 0

Ingen bud på mine spørgsmål?

10-03-2010 00:34 #18| 0

@werdersechte

Prøv at checke 55s equity mod villains made hands og så hans complete air range, man er mega skidt inde. Det er ret std raise/fold flop imo. Hvad der underbygger det yderligere, er at vi ikke ved hvornår villain rammer. Alle kort er stort set scarecards. Selv alle bluffs har god equity mod os...

Og joonas skriver formentlig det der, fordi de fleste villains på det niveau, er så ubalancerede i deres c-bets m fx Ax, at de checker A på turn og kun v-better river, når de ofte bør 3barrelle både luft og Ax+. So jo, du har ret, teorien foreskriver at man bør bette sine Ax på turn også

10-03-2010 02:00 #19| 0

Kan du uddybde dit 1. svar. Som rasken også skrev før, så repper vi da rimelig tyndt ved at raise og hvad gør vi til et reraise? Equitywise, så er vi bagud, men vi har position og han fortæller os nok rimelig godt hvad han har på turn. Forventer ikke han 2nd barreller et kort under J med mindre han har noget. Eller er jeg helt væk her?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar